• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen met mijn rode panda 100hp

Sjaak75

Detailing rookie
6 mrt 2019
1
5
Ik ben Jacco en woonachtig in het mooie Drenthe. Sinds een maand de eigenaar van een mooie rode fiat panda.

Nu wil ik de auto een goede poetsbeurt geven omdat de linker kant aardig verkleurt is.

Ook goed te zien aan de binnenkant van de deuren etc. De rechterkant is een stuk minder verkleurt. Nu was ik benieuwd wat ik het beste kan doen. Zelf alles aanschaffen omdat je dit waarschijnlijk toch vaker moet doen of eens in de tijd de auto weg brengen naar een poetser .

Heb 1 x een bus naar een poetsbedrijf gebracht en daar was ik niet zo heel blij mee. Na 4 uur belde ze me al op dat hij klaar was....

Dus ik sta open voor alle adviezen.

Gr Jacco

115230

• Leuk
Reacties: teertsniam
Welkom op het forum Jacco.

Een auto door een poetsbedrijf / detailer laten poetsen is altijd een kwestie van "you get what you pay for". Dus ofwel het is betaalbaar maar de kwaliteit is niet goed ofwel het gebeurt wel goed maar dan kost het ook wat.
Verder zal een auto (zeker een rode auto) nog altijd goed bijgehouden moeten worden. Dus of je nu zelf aan de slag gaat of je auto naar een detailer brengt, dan zal je de auto nog op de juiste manier moeten gaan wassen en beschermen, anders is de polijstbeurt zo weer teniet gedaan.
Ik zou daarmee beginnen en hier de nodige stappenplannen doorlezen.

Voor wat betreft de keuze tussen zelf polijsten of laten doen is mijn advies om je hier ook goed in te lezen zodat je een goed beeld krijgt wat je voor een investering kwijt bent in spullen om de auto zelf te polijsten en ook wat het je voor tijd kost. Dan kan je een afgewogen beslissing nemen.

Het zelf doen zal goedkoper zijn. De aanschaf van de benodigde materialen zal waarschijnlijk niet meer zijn dan de prijs van een polijstbeurt bij een goede detailer. Verder zal een polijstmachine waarschijnlijk ook nog eens op een volgende auto of die van een familielid of buurman gebruikt kunnen worden. De vraag is meer of je tijd en zin hebt om het zelf te doen. De meeste mensen hier vinden het een heel fijne bezigheid en je hebt veel eer van je werk als je zelf je auto mooi kan laten glanzen. Zeker als de lak zo verweerd is als in jouw geval zal het een goed gevoel geven. :)

• Leuk
Reacties: RoyR
Welkom op het forum!

De vraag is of het gaat lukken. Zoals ik de linkerkant zie zit er nog wel glans in. Als er rood vanaf komt tijdens het poetsen dan moet het wel goed komen. Komt er geen kleur vanaf dan betekent dat dat er blanke lak op zit en de verkleuring waarschijnlijk onder de blanke lak zit.

Gele Ibiza's hadden daar veel last van waarbij de kunststof panelen veel geler waren dan de rest en polijsten geen zin had om de verkleuring te verhelpen omdat de oorzaak onder de blanke lak zat.

Ik hoop voor jou uiteraard dat het gaat lukken. Met een medium polish zoals Monello Mezzo en een oranje handpad moet je echt een eind kunnen komen.

Over het laten doen heeft @The Joy Of Detailing het prima uitgelegd.

Welkom Jacco.

Als je het leuk vind om zelf bezig te zijn, en dingen te leren. dan lekker zelf aan de slag gaan ;)

En anders iemand bij je in de buurt opzoeken die je verder kan helpen.

De personen hierboven hebben dat al goed uitgelegd