• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen + meteen een vraag

Kevin van Gorp

Detailing rookie
23 jul 2010
4
0
Hallo,

Mijn naam is Kevin en ik lees al een tijdje als gast mee. Nu heb ik toch een vraagje.

Ik wil mijn ford focus eens goed onder handen gaan nemen zodat hij deze zomer mooi beschermd is.

Onlangs heb ik aangeschaft:

- Meg. Quik Clay Starter Kit.

- Meg. NXT Tech Wax 2.0.

Nu heb ik van de week op een avond de auto gewassen en de motorkap al even gedaan met de klei en de wax. Deze motorkap heeft wel een hoop steenslag opgelopen de afgelopen 5 jaar. Dit heb ik laten chippen maar op moondustsilver blijft dit altijd zichtbaar.
Ik moet toch zeggen het resultaat is top. Eerst kleien daarna meteen is de wax. Nu vraag ik me af als ik van het weekend de rest ga doen of ik niet de stappen tussen kleien en wax ook moet doen. Voor mij is mijn auto een vervoersmiddel die er netjes uit moet zien maar geen showcar. Deze vakantie moet ik veel met mijn auto op het strand rijden (dat kan nog in Denemarken) dus mijn auto moet gewoon goed beschermd zijn.

Wat raden jullie mij aan. Extra tijd investeren en de lak ook nog reinigen en polishen (allemaal met de hand) of verder gaan met kleien en daarna meteen de Wax erop.
Is het verschil heel groot?
Eventueel kan ik bij een maat van me een DAP regelen maar ik weet niet of het slim is om mijn auto gelijk met een DAP aan te vallen als ik zo'n ding nog nooit in mijn handen gehad heb.

Groetjes Kevin
 
Welkom Kevin.

Een DAP kun je niet zo veel fout mee doen, als je je hoofd er maar een beetje bijhoudt.
Een beetje informatie hier opdoen over machinaal werken en te gebruiken producten is wel handig.
 
Kevin,

Ben zelf nog maar een "beginner", maar in jouw situatie zou IK het volgende doen..

De gehele auto goed wassen, kleien en voorzien van NXT wax. Dan lekker op vakantie gaan en daarna (evt. mbv je maat) de DAP hanteren. Het is een langzaam maar meer dan bevredigend werkje! Dan is je auto na de vakantie en voor de winter in ieder geval goed gepolijst en als nieuw. Zand kan goed krassen! Wees niet bang met de DAP. Ik heb um een 2 weken en is al meerdere keren over mijn Focus gehaald. Eenmaal gezien, dan ben je verkocht.

Als je nog steeds bang bent voor de DAP is het wassen, kleien en handmatig behandelen met een SSR (1, 2 of 3) of Monello Mezzo en daarna NXT wax ook prima. Maar probeer toch stiekem de DAP te regelen.. :)

Succes en laat gerust wat voor/na foto`s zien! Zeker als het een Focus betreft..


Robert
 
even tussen door.

Wel grappig. Ik zit hier op het kantoor op de eerste verdieping en ik zie mijn auto hier staan op ongeveer 75 meter van het gebouw. Het regent hier nu en ik zie de beading liggen op de motorkap.

Toch wel machtig spul. Ik kan niet wachten om morgen of zondag de rest te doen.
 
Zou nu ook niet meer gaan polijsten (lakcorrectie), maar auto maximaal tegen water en zout beschermen.

Zeker weten dat je na je vakantie door het zand krasjes op je lak erbij hebt. Zou zonde zijn als je nu eerst met de DAP aan de slag gaat (lakcorrectie uitvoert) om het na de vakantie wéér te moeten doen.

Fijne vakantie gewenst en kom vooral schadevrij weer terug.

Aficior