• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even Voorstellen, Mickos

Mickos

Detailing rookie
29 mrt 2021
2
15
Hallo allemaal. Ik ben Michel, 34 jaar, aangemeld als Mickos. Sinds m'n laatste auto die ik nu al ruim 4 jaar bezit, begonnen met hem hobbymatig bijhouden. Wat begon met een leer onderhoud set van Gyeon, is uitgegroeid tot een aardige volle tas vol poetsmiddelen voor de binnen en buitenkant. Waar gaan die spullen dan aan op, nou aan deze Volvo V40 T3 Polestar Optimized van het modeljaar 2013, en een klein beetje aan de fiets:yum

Meest recente foto
50547187068_b99303905b_b.jpg
V4012_167 by Michel Koster, on Flickr

In de afgelopen jaren is de auto aardig veranderd van leuk uitziende zakelijke leasebak, tot een wat sportiever uitziende hatchback. En aangezien ik redelijk wat schik met de auto heb, moet hij er natuurlijk ook goed uitzien en stralen. En met de spullen voor handen lukt me dat aardig.

Reden voor het aanmelden. Allereerst natuurlijk wat bijleren aan tips en tricks. Kan altijd makkelijker, beter, handiger. Maar ook omdat ik de inhoud van de tas wat wil upgraden en er wat zaken aankomen die beter aangepakt moeten worden. En wil daar de komende tijd m'n tijd een beetje insteken om daar een duidelijker beeld voor mezelf in te krijgen, wat nu te doen en te kopen. Zaken die ik wil uitzoeken:

- Vernieuwing van de microvezeldoeken, doeken beginnen wat vervuild te raken en oud, dus nieuwe selectie doeken maken voor algemeen schoonmaakzaken en uitpoetsen van allerlei waxen.
- Selectie handapplicators uitbreiden, waar sommige zaken nu nog aangebracht worden met een microvezel doek, nu toch maar een applicator voor gebruiken. Dus even oriënteren wat goed kan werken voor me.
- Een van die zaken die wel een applicator kunnen gebruiken zijn het schoonmaken van de RVS eindstukken van de uitlaat. Met een doek vergt het met Dodo Juice Motley Blue toch wat kracht. En kan eventueel met de juiste applictor toch sneller en gemakkelijker gaan om de roetsporen wat te verwijderen.
- Polijsten van de velgen. Zag bij de laatste keer aanbrengen van de Q2 Rim coating, dat er wat krassen in de laklaag zaten. Deze wil ik de volgende keer aanpakken om zo de wielen nog mooier te krijgen. Dus uitzoeken wat de beste middelen zijn om dat aan te pakken, met betrekking tot polijstmiddel en applicator.
- En als laatste, vervanging van de interieur cleaner, de huidige sonax (gekregen bij de auto) begint leeg te raken. Even oriënteren naar een leuke vervanger, vooral voor de niet leder onderdelen.

Dat zijn zowel de zaken die de komende tijd wil gaan aanpakken. Ver in de toekomst ligt een DAP of gelijk in het verschiet. Maar voor alsnog is dat een kleine wens en geen vereiste nog. Kan dat altijd nog uitbesteden aan familie.

Voor zover de voorstel ronde.
 
Laatst bewerkt:
Welkom Michel, leuke V40; die skirts heb ik nog niet eerder gezien!

Vragen naar doeken is een verzoek tot veel verschillende meningen; het is persoonlijk. Wellicht dat sorteren in de webshop op "meest verkocht" een goede indicatie geeft. Zelf ben ik, voor het waxen, erg content met de "Creature" doeken van The Rag Company; goed formaat, lang aan de ene kant, kort aan de andere en super zacht. Afnemen met de lange kant, afwerken met de korte kant.

De "Eagle Edgeless" is ook zacht, maar is lang aan twee zijden en daardoor beter voor het afnemen van producten in plaats van afwerken.

Wat de uitlaat betreft gebruik ik voor het "polijsten" een gewone (keuken)handdoek; deze is net wat grover en daarmee effectiever (aggressiever). Daarna "buff" ik het op met een microvezeldoek tot hoogglans. Dit doe ik enkel voor de uitlaten! Ik heb geen ervaring met het product dat jij gebruikt, maar zie dat CC het ook niet meer verkoopt. Ik ben zelf lyrisch over Mothers Mag & Alu polish. Het kleine potje kost niet veel en is ruimschoots voldoende om lange tijd vooruit te kunnen.
 
Ik heb geen ervaring met het product dat jij gebruikt, maar zie dat CC het ook niet meer verkoopt. Ik ben zelf lyrisch over Mothers Mag & Alu polish. Het kleine potje kost niet veel en is ruimschoots voldoende om lange tijd vooruit te kunnen.

Zag inderdaad ook dat het er uit is, dus was ook al een beetje aan het rondkijken voor een andere polish middel. Dank voor je tip.

die skirts heb ik nog niet eerder gezien!

Zijn onderdeel van de R-Design exterieur styling kit.