• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen Tinus1975

Tinus1975

Detailing rookie
22 jun 2009
14
0
Hallo,

Even kort voorstellen op dit Forum.
Wij zijn sinds enkele dagen eigenaars van een nieuwe auto die niet meer door de wasstraat gaat.
Nu heb ik in het verleden de auto wel eens handmatig een wasbeurt gegeven, maar na het doorlopen van het Forum bleek het toch wat meer voeten in aarde te hebben (nooit gedacht).

De nieuwe bolide is een Seat Leon voorzien van een Aerodynamic Kit (dit is de reden voor een wasstraatloos leventje).
Aangezien ik iemand ben die toch voor de betere materialen kiest, is mijn vraag heel gemakkelijk: wat is goed qua prijs/kwaliteit.
Tenslotte wil duur niet altijd goed zijn, dit leert de ervaring.

Verder zal ik met veel plezier het Forum raadplegen voor verdere weetjes en adviezen.
 
Hoi Tinus1975,

Op dit forum (en elders) is voldoende te vinden over goede spullen die niet te duur hoeven te zijn ('niet te duur' is overigens wel een relatief begrip).
Hier zijn ze wat betreft veel voor niet te duur wel nogal gecharmeerd van Poorboy's World producten, maar ik zou andere merken tekort doen als ik zou zeggen dat dat het enige merk is met veel bang for the buck.
Naar wat voor producten ben je eigenlijk op zoek?

PS. heb je ook wat foto's van de Leon? Ik ben wel nieuwsgierig naar die Aerodynamic Kit.
 
Hallo Soepergrover,

'Niet te duur' is idd een relatief begrip, hiermee bedoel ik dat het geen Swissol moet zijn.
Als ik bij Carclean.com kijk in de webshop dan zitten ProTech, AutoGlym en Meguiar's in de beoogde prijsklasse.
Ik heb geprobeerd een foto bij te voegen, alleen ging dat niet helemaal goed.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie auto hoor. En die kleur, daar zijn ze bij dit forum dol op.
Maar wat zoek je eigenlijk voor soorten producten (shampoo, sealant, wax, doeken, ...)? Wil je gelijk spullen voor heel je auto of begin je bescheiden?
De producten in de webshop zijn (over het algemeen) erg goed, maar sommige merken hebben bij bepaalde producten net een tikkeltje meer dan andere merken.
Toen ik voor het eerst wat beters kocht dan Halfords kwaliteit, kende ik eigenlijk alleen Meguiar's, maar inmiddels heb ik al spullen van diverse merken als Poorboy's World, SmartWax en Dodo Juice.
Kijk eens op je gemakje rond op het forum en kijk eens wat anderen vinden.
 
Wat mijn aandacht al getrokken heeft is de foam van SSF.
Uit de berichten in het Forum kan ik alleen maar opmerken dat er heel positief over gesproken wordt.
Gelukkig zit een dergelijke lans al bij de HD-reiniger.

Verder is mijn voorkeur aller eerst voor het reinigen van extrerieur, zonder al te veel poeha.
Het waxen en polijsten komt nog wel, wordt anders ook een erg dure aangelegenheid als alles in 1 koop gedaan wordt.

Vergeet ik bijna zo'n waterblade, hydralip (en nog meer namen), lijkt me ook wel handig.
Of sla ik nu de plank helemaal mis???:weetniet
 
Die bodykit maakt hem zeker nog een stuk gaver! Vooral de achterbumper vind ik erg stijlvol.
Welke kleur is je auto?

Wanneer de producten van Meguiars en AutoGlym in je budget vallen, denk ik dat je met de meeste merken in de webshop wel de gewenste prijsklasse te pakken hebt (Poorboys World, Chemical Guys en natuurlijk wat je zelf al noemde)
Neem eens een blik in dit topic:
Compleet poetspakket voor de fanatieke handmatige beginnende detailer
Ondertussen is Carclean heel wat alternatieve producten rijker, maar het geeft je een goed idee.
 
Ik heb het 5-stappen plan van Meguiar's doorgenomen (aangetroffen in het Forum), en vindt daar eigenlijk alles wat nodig is.
Wil nog even rondneuzen wat van de ander merken vergelijkbaar is.

Voor diegene die vroegen naar pica's:

SeatLeon18TSI-1.jpg

SeatLeon1.jpg


In ieder geval alvast bedankt voor de aanwijzingen naar de producten.
Nu ga ik me in het Forum verdiepen daar zal ik het e.e.a. wel kunnen vinden.
 
Schitterende auto! :)^ Je zou kunnen gaan voor Poorboy's, goedkoper, net zo goed en een groot voordeel is dat je deze producten wel in de volle zon kunt gebruiken!
 
allereerst welkom en een hele mooie auto, mijn favoriete kleur.
ik sluit me bij stimpy aan, poorboys is goed spul zeg maar gerust "value for money" en is goed in de zon te gebruiken, heb zelf ook een zwarte auto en ben zeer dat spul te spreken...