• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Gert83

Detailing addict
28 mei 2017
28
58
Zuid-Holland
Mijn naam is Gert 33 uit Barendrecht en ben me al een tijdje aan het verdiepen in detailen :)
Er valt nog een hoop te leren en te ontdekken heb ik al gezien. Begin Augustus komt mijn Ford Focus ST line binnen in de kleur race red, een leuke uitdaging om de kleur ook knal rood te houden. Helaas heb ik maar 1 foto van de auto(mijn telefoon is vastgelopen waardoor mijn foto's weg zijn grrr) Verder lijkt me ook eens leuk om een clinic te volgen als deze er zijn.
Ben ook benieuwd wat jullie ideeen zijn hoe ik de lak het beste kan behandelen.




ff1f64c99d26df9ed07cfef5f5dbf19a.jpg
 
Welkom hier!

Met de zoekfunctie kom je een heel eind met vooral leren begrijpen wat alle stappen zijn en inhouden.

Er is geen specifiek verschil in het bijhouden of mooi maken of houden van de lak voor een kleur van een auto maar wel in de hardheid van de lak, dit alles is te ondervinden door een testspot te maken.
Mijn advies is dus: lees het stappenplan goed door en zijn er verdere vragen dan stel ze gerust!
 
Welkom Gert.
Ben hier zelf ook een nieuweling. And as we speak ligt het polijstmiddel momenteel te kuren op mijn auto. Helaas wel handmatig nog.
Oja... als je je verder verdiept op het forum dan zul je lezen dat je je auto ongepoetst geleverd wil krijgen. Zodat je het zelf, met goed hulp, goed gedaan krijgt.

Veel plezier met je nieuwe a.s. bak en hier op het forum natuurlijk
 
Welkom Gert.
Ben hier zelf ook een nieuweling. And as we speak ligt het polijstmiddel momenteel te kuren op mijn auto. Helaas wel handmatig nog.
Oja... als je je verder verdiept op het forum dan zul je lezen dat je je auto ongepoetst geleverd wil krijgen. Zodat je het zelf, met goed hulp, goed gedaan krijgt.

Veel plezier met je nieuwe a.s. bak en hier op het forum natuurlijk
Bedankt voor de tip
 
Welkom Gert,
Weer een Ford erbij:grinning: ik ben zelf in het bezit van de Fiesta st line.
En je gaat er geen spijt van krijgen welkom op dit verslavings forum(je bent gewaarschuwd )
Barendrecht is niet zo ver bij mijn vandaan (woon zelf in Oud-Beijerland)
Ik wens je veel lees/leer en detail plezier en mocht je wat willen weten we zijn
altijd bereid om je in de goede richting te sturen want zoals je gaat merken dat er genoeg
te krijgen en te leren is.
Grtzzzz Rémon
 
Welkom Gert,
Weer een Ford erbij:grinning: ik ben zelf in het bezit van de Fiesta st line.
En je gaat er geen spijt van krijgen welkom op dit verslavings forum(je bent gewaarschuwd )
Barendrecht is niet zo ver bij mijn vandaan (woon zelf in Oud-Beijerland)
Ik wens je veel lees/leer en detail plezier en mocht je wat willen weten we zijn
altijd bereid om je in de goede richting te sturen want zoals je gaat merken dat er genoeg
te krijgen en te leren is.
Grtzzzz Rémon
Hoi Rémon,

Mooie kleur heeft de Fiesta! Ik zat te twijfelen tussen de kleur die jij hebt( volgens mij is dat Magnetic grey) en de rode.
 
Begin Augustus komt mijn Ford Focus ST line binnen in de kleur race red, een leuke uitdaging om de kleur ook knal rood te houden.
Ben ook benieuwd wat jullie ideeen zijn hoe ik de lak het beste kan behandelen.
Bekijk bijlage 96120
Dit type Ford heeft doorgaans een zachte makkelijk te corrigeren lak. Vaak kun je met een medium polijstmiddel al defecten wegkrijgen maar goed die van jouw is nieuw dus ik mag hopen dat een finish polijstmiddel genoeg is.
Koop voor dit type ook edgeless mf doeken van bv Monello of Waxaddict want de lak kan gevoelig zijn.
Lees eerst eens de stappenplannen goed door en stel dan gerichte vragen.
 
  • Leuk
Reactions: Gert83
Welkom Gert.
Ben hier zelf ook een nieuweling. And as we speak ligt het polijstmiddel momenteel te kuren op mijn auto. Helaas wel handmatig nog.
Kuren van polijstmiddel = nergens goed voor en het afnemen kan dan een stuk lastiger zijn. Gewoon gelijk afnemen en inspecteren met een inspectie spray zoals Gyeon Prep.
Wax moet je (vaak niet altijd) wel wat laten curen.
 
  • Leuk
Reactions: Vikash
Hoi Rémon,

Mooie kleur heeft de Fiesta! Ik zat te twijfelen tussen de kleur die jij hebt( volgens mij is dat Magnetic grey) en de rode.
Yep klopt Gert:cool:
En inderdaad de lak is niet knetter hard dus correctie is makkelijk te behalen,
Ik kon met de verkoper afspreken dat ik de Fiesta daar zelf onderhanden zou nemen dus
dat was wel relax de hele dag op maasdam lekker bezig geweest.
Ze wisten niet wat ze zagen:cool: zelfs de manager had gezegd ik schaam me nu een beetje voor mijn showroom:joy:
 
  • Leuk
Reactions: Gert83
Yep klopt Gert:cool:
En inderdaad de lak is niet knetter hard dus correctie is makkelijk te behalen,
Ik kon met de verkoper afspreken dat ik de Fiesta daar zelf onderhanden zou nemen dus
dat was wel relax de hele dag op maasdam lekker bezig geweest.
Ze wisten niet wat ze zagen:cool: zelfs de manager had gezegd ik schaam me nu een beetje voor mijn showroom:joy:
Oh wat leuk dat ze daar geen moeite mee hadden, hoe heb je het precies aangepakt met de nieuwe auto?
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Kuren van polijstmiddel = nergens goed voor en het afnemen kan dan een stuk lastiger zijn. Gewoon gelijk afnemen en inspecteren met een inspectie spray zoals Gyeon Prep.
Wax moet je (vaak niet altijd) wel wat laten curen.
Het kuren was meer van tussentijds even een praatje maken met de nieuwsgierige buren of social media bekijken
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i