• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

GvdW

Detailing rookie
6 jun 2017
11
15
68
Amsterdam
IMG_0328.webp

Mijn naam is Gert en sinds kort de trotse bezitter van een AMG C63 S Coupe in de kleur Obsidiaanzwart.
Nu komt het .... auto (vanwege de kleur zwart) gelijk laten behandelen door er een nano glascoating overheen te laten zetten. Het resultaat is verbluffend en ben hier dan ook zeer content mee.

Nu mijn vraag ? ... hoe deze goed te onderhouden ? ... ik heb van de detailer een flesje gekregen met vloeibare inhoud 50ml waarmee ik de nano glascoating kan bijhouden zodat deze volgens de info een drie tot vier jaar zou moeten meegaan.

Mag en kan ik nu nog een "gewone" waslaag aanbrengen voor extra bescherming of helemaal niets doen en alleen maar droog opwrijven na een wasbeurt ?

Graag advies van een ieder die hier een goed antwoord op heeft, bedankt alvast ....

IMG_0329.webp

Auto na behandeling met nano glascoating.

IMG_0325.webp

Close view.

IMG_0327.webp

Velgen zijn ook behandeld met nano glascoating (andere samenstelling) die bestand is tegen hogere temperaturen van remstof.

• Leuk
Reacties: Mrkawa
Welkom op het Forum! Wat een heerlijk beest, man. :)

Weet je de naam van de coatings?

Goed onderhoud is redelijk simpel;

* Wassen met de 2-emmer-methode.
* Conditioner gebruiken. (Waarschijnlijk een shampoo?)

Je kan inderdaad gewoon over de coating waxen, maar dit zou simpelweg zonde zijn! :) De coating heeft hele goede eigenschappen en dat houd ook in dat je mooie beading hebt (bolle druppels die vormen op de lak) en een hele goede sheeting (water wil meteen van de auto afglijden en trekt zichzelf droog). Een wax heeft dit vele malen minder en dus zou je de grote voordelen van je coating verwaarlozen. ;) Ook wil een coating vuil zoveel mogekijk afstoten en/of niet laten hechten. Een wax wil vuil juist absorberen.

Dus... 2 grote emmers en toebehoren + washandschoen(en) + pH-neutrale shampoo of juist een shampoo die net als jouw coating SiO2 (silica) bevat en hiermee de coating boost + droogdoek.

Schepje erbovenop zou zijn om met een Hogedrukreiniger + passende foamlans de auto eerst in te foamen. (Voorwassen)

Greeeetz

Welkom op het Forum! Wat een heerlijk beest, man. :)

Weet je de naam van de coatings?

Goed onderhoud is redelijk simpel;

* Wassen met de 2-emmer-methode.
* Conditioner gebruiken. (Waarschijnlijk een shampoo?)

Je kan inderdaad gewoon over de coating waxen, maar dit zou simpelweg zonde zijn! :) De coating heeft hele goede eigenschappen en dat houd ook in dat je mooie beading hebt (bolle druppels die vormen op de lak) en een hele goede sheeting (water wil meteen van de auto afglijden en trekt zichzelf droog). Een wax heeft dit vele malen minder en dus zou je de grote voordelen van je coating verwaarlozen. ;) Ook wil een coating vuil zoveel mogekijk afstoten en/of niet laten hechten. Een wax wil vuil juist absorberen.

Dus... 2 grote emmers en toebehoren + washandschoen(en) + pH-neutrale shampoo of juist een shampoo die net als jouw coating SiO2 (silica) bevat en hiermee de coating boost + droogdoek.

Schepje erbovenop zou zijn om met een Hogedrukreiniger + passende foamlans de auto eerst in te foamen. (Voorwassen)

Greeeetz
Bedankt voor de snelle reactie. De glascoating is van het merk Modesta. Als eerste een primer (P-A01) en daarna twee lagen (opgebracht verdeeld over twee dagen) als toplaag (BC-05).

Ik heb zelf niet de mogelijkheid om thuis de auto te wassen maar ga altijd naar een wasbox waar je inderdaad met foam de auto kan voorwassen en daarna afspuiten met onthard water.

Vandaag inderdaad de eerste regenbuien mogen ontvangen en kon toen duidelijk zien dat de regen geen vat had op de autolak en er zo vanaf rolde, na een aantal minuten rijden was de auto helemaal droog gereden en zag er weer prachtig uit met een uitstraling van de diep zwarte lak.

Ik zal je advies opvolgen en geen wax gebruiken maar een goede ph neutraal shampoo gebruiken en drogen.

Pas op met de wasboxen. Vaak zitten er in de foams/shampoos iets agressievere middelen om het vuil van de auto te weken. Je coating zou hierdoor aangetast kunnen worden.

Pas op met de wasboxen. Vaak zitten er in de foams/shampoos iets agressievere middelen om het vuil van de auto te weken. Je coating zou hierdoor aangetast kunnen worden.

Oeps ! .... dat is een goede waarschuwing, dan ga ik toch eens kijken of ik iets zelf kan regelen bij mij thuis ( ik heb reeds een Kärcher hogedruk reiniger in mijn bezit voor het reinigen van het balcon). Hiermee zou ik dan perfect de auto kunnen foamen, wassen en afspoelen.
Bedankt voor het advies ....

Zelf wassen is simpelweg fijner. Denk bijv. ook aan een tuinslang zonder kop erop. Hiermee kan je dusdanig afspoelen, dat je droogt met water. :)

Een beetje coating heeft een goede pH-tolerantie. Veelal tussen de 2-11. Deze kan dus flink wat aggesieve zooi aan, maar wasstraten/wasboxen staan nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit, als het maar schoon word. ;)

(Kijk even in de link onderaan mijn berichten voor een idee van een beginners-pakket)

Zelf wassen is simpelweg fijner. Denk bijv. ook aan een tuinslang zonder kop erop. Hiermee kan je dusdanig afspoelen, dat je droogt met water. :)

Een beetje coating heeft een goede pH-tolerantie. Veelal tussen de 2-11. Deze kan dus flink wat aggesieve zooi aan, maar wasstraten/wasboxen staan nou niet bepaald bekend om hun kwaliteit, als het maar schoon word. ;)

(Kijk even in de link onderaan mijn berichten voor een idee van een beginners-pakket)

Ja had ik al gezien, lees de beginners-pakket guide nu rustig door, wat een informatie zeg, wist niet dat er zoveel te vertellen is over Car Detailing!
Morgen maar eens rustig de webshop doorlopen aan de hand van deze informatie en een 1e bestelling plaatsen (lees alleen maar goede dingen over Carclean) en dan de bestelling zelf maar een keer ophalen in de mooie winkel in Berkel en Rodenrijs.

Nu naar bed .... morgen weer een dag. Welterusten

Welkom hier! Leuk om te lezen dat je alles meteen oppakt en meeneemt in je stappenplan.

Welkom hier, erg brute wagen hoor!

Ik zou in het bijzonder eens kijken naar de producten van Nanolex en Gyeon, dat zijn merken die zelf ook coatings aanbieden, dus hun producten zijn daar altijd geschikt voor.

Welkom hier! Leuk om te lezen dat je alles meteen oppakt en meeneemt in je stappenplan.
Ja ik ben een newbie op dit gebied, natuurlijk wel altijd mijn vorige auto's (waaronder ook een AMG) goed onderhouden maar met deze in de kleur zwart (wat altijd oppassen is !) nu toch wel wat meer verdiept in het goed onderhouden van de auto.

Maar met de tips die ik tot nu toe ontvangen hebt op dit geweldige forum gaat het zeker lukken en zo niet dan weet ik jullie te vinden ;).

Welkom Gert, wat je eigenlijk zoekt zijn onderhoudsmiddelen om je nano-coating zo goed mogelijk functioneel te houden.
Daarvoor zul je even bij de verantwoordelijke van de coating moeten navragen die de coating heeft uitgevoerd. Meestal hebben ze daarvoor wel de juiste onderhoudsprodukten. Anders verlies je misschien de garantie (kleine lettertjes)

Maar anders zou ik je de betere produkten van merken hier adviseren zoals nanolex en gyeon.

@nicknameless heeft volgens mij ervaring met coatings en geeft goede adviezen (net als de rest hier)

Ps: mag ik een keertje mee in die AMG-beest

• Leuk
Reacties: nicknameless