• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Even voorstellen

Denise90

Detailing rookie
12 mrt 2018
19
15
34
Utrecht
Hoi allemaal,

Sinds afgelopen weekend ben ik de trotste eigenaresse van een Ford Ka uit 2009. Wellicht kun je je voorstellen dat hier het een en ander aan gebruikerssporen op zit, aangezien hij niet splinternieuw is.

Ik zie super goede resultaten voorbij komen wat mij de goede hoop gaf dit te kunnen opknappen. Ik ben wel echt een groentje op dit gebied; ik zal alles met de hand gaan doen om mee te beginnen.
Zal dus vooral rondstruinen om het forum om te zien wat de resultaten zijn met welke producten, om me zo een beetje wegwijs te maken. Misschien komt er nog een bericht op om wat tips te mogen ontvangen.

Om de voorstelronde compleet te maken: ik ben Denise, 27 jaar en woon in Utrecht.

Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen, hier heb ik al super veel aan.

Groetjes!

Welkom! Soms is het leuker om te zien hoe een Ka terug opleeft, dan een dikke wagen waar sowieso al een heleboel glans op zit ;)

Het zal een vooroordeel zijn, maar ik denk dat er weinig vrouwen in een zelf gepoetste wagen rijden. Dus alleen dat is al leuk! ;) Hij staat er nu nog super bij, de garage heeft hem voor me gepoetst, dat wil ik graag zo houden. :)

Welkom, veel informatie te vinden hier, van stappenplannen tot beginnersetjes en verkooptopics waar je scherpe aanbiedingen kunt scoren. Veel plezier!

• Leuk
Reacties: Denise90
Welkom
Ford lak is vaak aan de zachte kant ,waardoor corrigeren relatief makkelijk zou moeten gaan.
Op de juiste manier met 2 emmers wassen ,een goede (microfiber madness..) washmitt en goede droogdoek is een goed begin.

Laatst bewerkt:
Welkom Denise en veel plezier met de Ka. Het poetsen door/namens een autobedrijf is altijd nogal dubieus, vaak worden krasjes weggemoffeld onder fillers, en na een handvol wasbeurten zie je de swirls weer terugkeren.

Zoals Ric al aangaf, begin met wassen volgens de juiste methode, en als je aan de gang gaat begin met kleien en een wax aanbrengen en bouw alles langzamerhand uit. Als je gaat polijsten, maak niet de fout in één dag de hele auto handmatig te willen doen, maar beperk je tot een deel van de auto, en doe dat deel dan helemaal (alle benodigde stappen, beschermlaag (wax of sealant) aanbrengen zodat het deel dat klaar is ook netjes blijft. Als je de hele auto tegelijk doet, maar slechts een deel van de stappen, moet je de volgende keer steeds weer wassen en kleien om de vervolgstappen te kunnen doen.

• Leuk
Reacties: Denise90