• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

even voorstellen :)

Nu ik toch nog even niks te doen heb gelijk deze vraag maar eventjes, ik word hier waarschijnlijk om afgemaakt maarja...

ik gebruik altijd de autoshampoo van de action (sorry), doet wat hij moet doen alleen zit er wax bij in, nu moet ik alleen een shampoo zonder wax hebben aangezien ik ga polijsten etc, is de
Poorboys World Super Slick & Suds daarvoor een goede keuze? (mja, dan alles gelijk maar PB :innocent: )

of is toch de BTBM dan beter?
 
Laatst bewerkt:
ik schaam me er bijna voor, maar wax zit er niet meer op met dank aan de winter, en ik ga hem eerst kleien, daarmee haal ik ook grootste gedeelte van de wax er nog af toch? of alleen verontreinigingen?
 
Als het alleen voor vóór het polijsten is: ik denk dat je jezelf van die "waxlaag" van een wash & wax shampoo niet teveel voor moet stellen hoor. :p

Ik weet niet hoe merkvast je bent, maar ik zou persoonlijk gewoon van ieder product datgene zoeken wat me het beste bevalt en niet de keuze van de shampoo meteen al je toekomstige producten laten bepalen

Kleien haalt vastzittende vervuiling als het ware "uit" de lak door het vast te houden. Daarnaast kennen we ook nog decontaminatie in de vorm van het verwijderen van vliegroest (ijzerverwijderaar) en bijv. teer of hars (teerverwijderaar). Voor een echt goede voorbereiding om te polijsten zou je deze het beste allemaal toepassen.
 
Hmm, valt me nog mee dat niemand me afbrand omdat ik action shampoo gebruik hahaha,
teer hars en ijzerverwijderaar pas ik inderdaad eerst ook toe, net zoals insectenrijniger over de voorkant.
ik denk ook niet dat het veel doet, maar daar konden jullie als experts misschien anders over denken :p

bedankt voor je reactie!
 
Misschien zijn de juiste personen niet online :p

Welke shampoo je gebruikt moet je helemaal zelf weten ;)
Misschien wel goed om je idee van de wax-bescherming van een wash & wax shampoo wat bij te stellen. Zal niet te vergelijken zijn met echt een wax smeren. Ik hoop tenminste dat je voor na het polijsten een andere bescherming in gedachten hebt dan: "ik was met wash & wax shampoo dus hij staat in de wax." o_O
 
nee!! normaal in de zomer was het altijd, wassen en dan in de turtle wax, is het een en ander bij gekomen, en de turtle wax heb ik vervangen door PB EX-P
maar wassen alleen was niet genoeg :p
 
Een waxlaag is flinterdun! :) Even een paar keer wassen of kleien zal een waxlaag niet verwijderen, hoogstens aantasten. (Paint Cleaner of polijsten wél)

Tja, ook shampoos zijn heel persoonlijk. Ik gebruik zelf gewoon de BtbM omdat deze lekker glijdt en voordelig is. Elke shampoo van Carclean zal prima eigenschappen hebben, anders lag het al uit het assortiment. :p

Je kan de auto wassen met een shampoo + toevoeging, maar naast het feit dat het zonde is van je shampoo, vind ik persoonlijk dat vervolgstappen zoals de-ironizers/teerverwijderaars/etc. minder goed kunnen werken.
 
nou, veel spullen besteld, komend weekend maar eens beginnen met polijsten :)
1526328044144.jpeg
1526328060064.jpeg

natuurlijk kon mijn hond het niet laten om haar knuffelverzameling bij mijn verzameling neer te leggen :D