• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Excenter aanschaffen welke zou ik nemen?

Chris

Detailing rookie
12 aug 2008
15
0
Ik sta op het punt om een excenter aan te schaffen. Nu heb ik al veel erover gelezen (zowel hier als op het meguiars forum).
En ik had eigenlijk al een keuze gemaakt om deze machine aan te schaffen:

AEG EX 150E
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

echter krijg ik net de nieuwe LIDL email binnen waarin vanaf 21/8 de volgende verkrijgbaar is:

Parkside
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Welke zal ik nu nemen, ik ben niet van plan het apparaat elke week/maand te gebruiken (alleen tbv. mn eigen auto).
En het prijsverschil maakt het wel erg aantrekkelijk, te meer omdat ik ook nog alle accesoires moet aanschaffen (Pads, SSR etc.) wat ook weer dikke knaken kost!!

Wat is wijsheid?!?!?



Eigenschappen van beide apparaten:

AEG EX 150E
vermogen Watt 440
Onbelast toerental omw/min 4.000 - 10.000
Aantal schuurbewegingen omw/min 8.000 - 20.000
Schuurkringdiameter mm 3,2/6,4
Gewicht kg 2,8
Maat schuurschijf mm 150
Prijs: EUR 165,-

Parkside
# max vermogen 600watt.
# Variabel toerental (2.500 - 8.000 tpm)
# traploos inselbaar 5000 tot 16.000 toeren p/min.
# Maat schuurschijf mm 150
# Schuuruitslag 5mm
# gewicht 3.7kg
# geluidsniveau = ??
# 4 meter snoer
# 3jaar garantie
 
heb die parkside ook, hij werkt prima, zeker voor die prijs, gebruik 'm nu al 1 jaar met suc6, alleen hij is erg zwaar, maar daar wordt je weer sterk van, en hij maakt herrie idd.
 
Patrick zei:
Parkside is heel zwaar en heel luid maar als je hem niet zo vaak gebruikt erg goedkoop.

Heel luid tov. de AEG ? Waarmee kan ik het vergelijken, met een stofzuiger/boormachine/accuboor ?
 
als het puur voor je eigen auto is en je wilt niet teveel uitgeven dan zou ik inderdaad ook voor de parkside gaan. leuke machine, niet duur en doet het best.

evt iets hogere prijsklasse zou je kunnen kijken voor een bosch pex400ae bijvoorbeeld, die koop je voor net onder de 100 euro, maar ook dat is een redelijk zware machine vond ik (zal toch ook door die vormgeving komen, want is beetje zelfde vorm als de PS


ik vond de g220 ook niet echt stil als ik binnen in de garage bezig ben anders...
laatst had ik echt pijn in mn kop van het geluid maar goed dat zal komen omdat je toch binnen zit in een niet al te grote garage..
 
owjah, houd er rekening mee dat die parkside 150mm is, weet niet of je dan bijv wel lekker uitkomt met een 5,5 inch pad.

op het moment als je een 6,5 pad koopt ben je direct per stuk ook weer stukje duurder uit, dus daar gaat dan je totale voordeel.
 
Ik heb zelf die van de Lidl.
Die is aan de zware kant maar als je niet vaak gebruikt is dat best te doen.
Pads zijn wel een stukje duurder dan die van 125mm maar hij kost ook een stuk minder dan de AEG dus je bent nog steeds voordeliger uit!
 
turbulence zei:
owjah, houd er rekening mee dat die parkside 150mm is, weet niet of je dan bijv wel lekker uitkomt met een 5,5 inch pad.

op het moment als je een 6,5 pad koopt ben je direct per stuk ook weer stukje duurder uit, dus daar gaat dan je totale voordeel.

Nee als je 150 mm hebt moet je aan de 6,5 inch pads.
 
Even ter zijde... Werkt zo'n machine als hieronder aangegeven niet fijner doordat het handvat anders geplaatst is? Lijkt me dat dit veel makkelijker werkt of zit ik er naast?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Zeker wel, ook hoe dichter de handgreep op de lak zit hoe fijner en precieser het werk vind ik.
 
"Nadeel" vindt ik persoonlijk is dat na langere tijd werken, de machine 'zwaar' in de hand gaat liggen waardoor de achterkant naar beneden kantelt.
Zo sta je als je ware met de rand van de pad te werken.

En bij sommige klussen moet je de machine ondersteboven houden bij wijze van spreken, dat werkt niet lekker.

De machine is op zich niet slecht, zeker niet. :)^
 
Ok mensen ik ben er uit. Ik ga voor de Parkside, mocht ik nu later er meer mee gaan werken kan ik altijd nog overgaan op een andere (professionelere) machina zoals bv. de G220.

Nu de volgende vraag welke spullen zal ik aanschaffen?

Ik heb zelf het volgende in gedachte:

Product: (heb geen garage om te poetsen, dus moet buiten in de zon! vandaar keuze op PoorBoys)
- PoorBoys SSR1 Light Abrasive Swirl Remover
- PoorBoys SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover
- PoorBoys SSR2.5 Medium Super Swirl Remover
- PoorBoys SSR3 Heavy Duty Compound

- Poorboys Black Hole

Pads: (6,5" )
- Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Blue Final Finishing Pad (0/5)
- Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch White Polishing Pad (2/5)
- Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Orange Light Cutting Pad (4/5)
- Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Yellow Cutting Pad (5/5)

- Lake Country Orange Light Cutting CSS Euro Foam Hand Polish Applicator (?/5)

Is dit lijstje een beetje compleet? Ik heb van Meguiars al een heleboel waxen (NTX Tech, GoldClass) en andere spullen (scratchX, klei-pakket,PaintCleaner, APC, Tirespray, QD, polish, pads, doeken). Dus alleen nog spullen nodig die tbv. excentrisch poetsen nodig zijn. Al de spullen die ik nu al heb zijn voor met het handje te poetsen etc.

Heb ik de SSR3 wel echt nodig (VW Golf) ?
En hoe lang kan je een pad gebruiken, niet dat die na 1x gebruiken vervangen dient te worden.

Welke tape qua breedte tbv. dak/raamrubbers is het makkelijkst?
 
Met de producten van Poorboy's ben je zeker goed af. Of je de SSR3 nodig hebt kan ik niet zeggen, die heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar iemand anders zal je daar zeker meer info over kunnen geven. Hangt er ook vanaf of je zware krassen wil aanpakken of niet.

De Lake Country pads worden denk ik door de meerderheid wel gebruikt. Die gaan best wel een tijdje mee. Ze zijn zeker niet versleten na 1 keer gebruiken ;)
Ik zou wel aanraden om bijvoorbeeld van de witte polishing pads er meerdere te kopen, zodat je per product dat je gebruikt een andere pad kan nemen. Of als je pad verzadigd is, kan je gewoon een verse nemen.

Over de tape... ik denk dat dat een beetje van persoonlijke voorkeur afhangt. Ik gebruik graag zowel de hele brede als de medium brede afplaktape (3M), afhankelijk van de plaatsen die ik afplak.
 
-Vanquish- zei:
Ik zou wel aanraden om bijvoorbeeld van de witte polishing pads er meerdere te kopen, zodat je per product dat je gebruikt een andere pad kan nemen. Of als je pad verzadigd is, kan je gewoon een verse nemen.
Ik was dat inderdaad van plan, hiervan ga ik er 4 nemen.