• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterieur detail Audi A3

Ralph Ruiters

Detailing addict
2 nov 2009
56
52
42
Sinds afgelopen november zijn we in het bezit van een Audi A3 1.8TFSI uit augustus 2008 in de kleur Diepzeeblauw (pareleffect). Kort na de aanschaf de Audi al eens verwend met een uitgebreide detailsessie. Die was toen hoog nodig... Overal teerspetters die ik niet weg kreeg met kleien. Daarvoor een fles Tar X gekocht. Prima spul!

Goed, we zijn de winter door en de Audi verdiende weer een laktechnisch onderhoudsbeurtje... Verspreid over de afgelopen dagen mijn vrije tijd een 'beetje' gevuld met 'poetsen'.

De Audi eerst met HD reiniger en 'sneeuw' gereinigd en met de HD afgespoten. Vervolgens de velgen gereinigd (natuurlijk ook de binnenkant) en daarna lekker de hele auto met de hand gewassen (twee emmers en lamswollen mitt). Daarna de auto afgespoeld met de slang en een volle straal en afgedroogd met een dikke droogdoek.

Hierna de Audi gekleid met de klei van Autofinesse. Moet zeggen, dit is de eerste keer dat ik met deze klei gewerkt heb en ik ben er over te spreken. Wellicht is deze klei te zacht voor zwaar vervuilde auto´s maar voor de Audi volstond deze prima.

Na het kleien heb ik de DAP500 boven gehaald. Eerst een testspot met Monello Inizio met groene pad wat een goede keuze bleek. Vervolgens afgewerkt met Finale op wit. Tussen deze stappen de auto snel afgespoeld (veel residu-stof).

De volgende dag de auto snel afgespoten in een nabij gelegen wasbox en aan de slag gegaan met PB Natty's Liquid Blue met de Gold pad om vervolgens de detail af te ronden met een beschermlaagje PB EX-P op de zwarte pad.

Daarna de ramen gereinigd met Meg´s glass cleaner (of zoiets) en de banden gereinigd met een 1/4 verdunde APC en een laagje Autoglym - Vinyl & Rubber Care. Dit laatste product heb ik vandeweek als cadeautje gekregen bij mijn laatste bestelling bij Carclean. Direct uitgeprobeerd al was ik nooit fan om de banden te laten glimmen. Dit product zorgt ervoor dat de banden mooi diepzwart worden en niet glanzen. Gewoon een nette finishing touch zonder overdreven te ogen... Ga dit nu altijd toepassen. Carclean bedankt :)^

Ik heb een voor foto van de velg en spatbord linksvoor. De rest heb ik helaas niet vastgelegd voor het poetsen... :|~* De nà's heb ik wel 8d
Check it all out!

Voor
01jpg.jpg


Na
1026.jpg


1029.jpg


1025.jpg


1024.jpg


1030.jpg


1027.jpg


1028.jpg


Beadingfoto's na een regenbuitje...

892.jpg


Scherptedieptejpg.jpg


902.jpg



Thanks voor het lezen, ik hoop dat jullie het graag gelezen en gezien hebben!
 
Dêh blink weer wie un tiet!!! Ech sjiek geworuh!:)^

Met dat nummerbord zit je als detailer sowieso al goed bij Autoglym.

Echter de V&R is niet zo duurzaam op de banden, als je echt een mooie doffe duurzame dressing zoekt zou ik voor de Wolfgang Black Diamond gaan. (Je mag hem best eens komen uitproberen!)

Tip voor de volgende keer: Sealer onder de wax. Niet andersom.
 
McShine zei:
Dêh blink weer wie un tiet! Ech sjiek geworuh!:)^
:)^ :D

Als een tiet zo blinken zou hier thuis, zou mijn vrouw niet heel erg happy zijn... Dan heeft ze toch lang moeten afzien (minimaal 4 keer de DAP erover...)! ;)

McShine zei:
Echter de V&R is niet zo duurzaam op de banden, als je echt een mooie doffe duurzame dressing zoekt zou ik voor de Wolfgang Black Diamond gaan. (Je mag hem best eens komen uitproberen!)

Ok, dat ie niet echt duurzaam is... vind ik eigenlijk nog niet zo spannend. Was toch niet zo voor de 'bandenzwart'. This was just a trail and error 'try'... Product gratis gekregen, uitproberen doe je dan. Wellicht ook eens uitproberen op een dashboard (Mondeo als proefobject)...
Ik heb inderdaad wel al veel goede verhalen gelezen over Wolfgang. Thanks voor het aanbod, zal ik zeker een keer doen (PM je dan wel eens)!

McShine zei:
Tip voor de volgende keer: Sealer onder de wax.

Dat is nieuw voor mij... Ik meen me te herinneren dat ik me ooit eens heb laten vertellen glaze - wax - sealant... Vandaar deze volgorde van toepassen tot nu toe.
 
Vandaar dit forum, ik heb het hier ook allemaal te horen gekregen...... Stelletje miere****** :rules

Sealant is over het algemeen duurzamer en heeft meer sheeting, en de wax zorgt voor een mooiere beading. Je ziet het ook aan je foto's, de beading van Natty's is normaal nog iets boller. De druppels hebben nu meer de neiging eraf te rollen.

Een sealant (EX-P) is eigenlijk een synthetische wax is en deze pakt niet goed op de natuurlijke wax (Natty's in dit geval).

Andersom gaat echter wel, bijvoorbeeld dus de EX-P aftoppen met Natty's.
 
Prachtige kleur combinatie interieur en exterieur!

Wel een erg grote stap van groen Inizio naar Finale op wit. Wit heeft nog steed een cuttingfactor, had persoonlijk de stap Mezzo op wit gedaan en dan Finale op zwart.

Voor de rest een prachtig uitgevoerde detail, mooi oog voor detail met het prachtige schone velgbed! :)^ Staat er weer knap bij deze mooie Audi A3 :)^
 
Bedankt voor de leuke reacties van jullie. :)^ Daar doe je het toch ook een beetje voor... Erkenning krijgen van je werk!

Paulus de Boskabouter zei:
Prachtige kleur combinatie interieur en exterieur!

Wel een erg grote stap van groen Inizio naar Finale op wit. Wit heeft nog steed een cuttingfactor, had persoonlijk de stap Mezzo op wit gedaan en dan Finale op zwart.

Voor de rest een prachtig uitgevoerde detail, mooi oog voor detail met het prachtige schone velgbed! :)^ Staat er weer knap bij deze mooie Audi A3 :)^

Bij het kijken in de showroom waren we al verkocht vanwege de combinatie en de staat waarin de Audi zich bevond. De proefrit was de druppel en toen wisten we het zeker dat het ons geld ging kosten... ;)
Kleurcombinatie heb ik zelf nog nooit gezien op de A3 van deze generatie, zeker niet vol leer en sportinterieur. Dit was direct één van dé aankoopredenen voor ons van deze Audi (naast natuurlijk het heerlijke 1.8 TFSI blok, 17" velgen, xenon plus en nog meer speelgoed). Je ziet wel vaker een donkere A3 maar dan met beige leer en het normale interieur (slechte stoelen) of met beige stoffen interieur...

Vorige keer heb ik zelfs op de Audi geel met inizio en wit met finale gebruikt. Dat was toen (lak was toen wat verwaarloosd, direct na aanschaf) de beste keuze naar mijn inzicht. Testspot bevestigde dat... Zo goed als swirlvrij gekregen toen met de beschikbare middelen. Nu waren er duidelijk minder swirls (zou ook niet anders moeten zijn...) en heb ik eerst een testspot gedaan met wit/inizio wat mij geen 100% voldoening gaf. Testspot met de gekozen combinatie gaf dat wel. Daarna heb ik wit met finale eigenlijk blind gekozen... :|

Velgen heb ik met de winter-zomerwissel grondig schoongemaakt en in de PB wheelsealent gezet (binnen en buiten). Dus nu is het gewoon een een kwestie van bijhouden met wat water (eventueel met shampoo) en de velgenborstels.
 
Mooie kleur inderdaad.

Die stoelen heb ik ook mijn a3 en zijn geweldig, als je dan in een Ambiente gaat zitten voel je het verschil, maar goed dat is ook persoonlijk natuurlijk.