• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Exterieur detail] - Mercedes-Benz W212

Yoko

Detailing addict
13 aug 2013
111
65
41
Geachte!
Het is mijn 3-de ervaring met detailing, en de eerste proef met een rotary namelijk PRO900
Op het moment van detail.
Auto van het jaar 2010 met 178 d km

Stap per stap:

1. Gewassen met Dodo Juice Born to be Mild
2. Gewassen velgen met Auto Finesse Imperial + Auto Finesse Iron Out
3. Exterieur behandeld met Auto Finesse Oblitarate clay BlackFire clay + clay lubricant
4. Polijstmiddel 3M Finess It. 3M Fast Cut Plus, 3M Extra Fine Plus, 3-de phase 3M Ultrafina SE
5. Pads Feestool Wool + 3M 150 mm Pads
6. Na het polijsten overal Festool Finish Reiniger.
7. Nadien in 3 stappen Blackfire Wet Ice Over Fire Kit
a) Step 1 – Blackfire Gloss Enhancing Polish
b) Step 2 – Blackfire All Finish Paint Protection
c) Step 3 – Blackfire Midnight Sun Paste Wax

Verder aantal foto's

Na het clayen
Clayen.jpg


LKP1.jpg


LKP3.jpg


LKP_4.jpg


50/50 motorcap... deze auto rijdt meestal op het autostrade, heel veel steenslag. Foto na het eerste pas.

50_50.jpg


50_50_1.jpg


Het zijkant. Hier kunt u ook zien in welke staat was de lak

LA_voor.jpg


LA_voor_2.jpg


LA_voor_NA.jpg


LA_voor_NA_2.jpg


50/50 zijkant (als u ziet, die 3M stoft ongolofelijk, of heb ik iets verkeerd gedaan?)

zijkant_1.jpg


Achter bumber na 2 pasjes

Bumper_voor.jpg

Bumper_NA.jpg


Beading

Beading_1.jpg


Beading_2.jpg


Beading_3.jpg


Beading_7.jpg


P.S. Jammer genoeg ik heb geen mooi foto in het volle zon van mijn eindwerk. En die auto moest weer op de baan.
P.P.S. Ik zou graag tips krijgen ivm "wat zou ik best doen, om minder stof te krijgen tijdens het polijsten"?
 
Tips zou ik je niet durven geven. Mooi resultaat, en wat een swirls zaten er in de lak.
Wel is een foto van de auto in zijn geheel een mooie aanvulling op de lijst met foto's.
Wel dapper dat je voor je 3e detail een rotary durft te gebruiken op een auto als deze.
Je bent 1: goed verzekerd of 2: je hebt vast geoefend. Hoe dan ook: top gedaan.
 
de dokter;338698 zei:
Tips zou ik je niet durven geven. Mooi resultaat, en wat een swirls zaten er in de lak.
Wel is een foto van de auto in zijn geheel een mooie aanvulling op de lijst met foto's.
Wel dapper dat je voor je 3e detail een rotary durft te gebruiken op een auto als deze.
Je bent 1: goed verzekerd of 2: je hebt vast geoefend. Hoe dan ook: top gedaan.
Ik heb heel veel gelezen op dit forum. En ik was voorzichtig mee bezig. Maar moest er iets mis mee lopen, carrosserie afdeling is straatje verder :)
Dank u voor uw reactie!
 
Polijsten stoft volgens mij altijd erg (met de grovere middelen / stappen). Dus daar kan weinig aan gedaan worden. Wellicht dat verschillende middelen weer anders stoffen maar tot daar gaat mijn ervaring nog niet :)
 
rvarkelen;338700 zei:
Erg mooie foto's en super resultaat, een geheel plaatje zou het afmaken ;)
Jammer genoeg heb ik geen tijd gehad :(

RML;338701 zei:
Polijsten stoft volgens mij altijd erg (met de grovere middelen / stappen). Dus daar kan weinig aan gedaan worden. Wellicht dat verschillende middelen weer anders stoffen maar tot daar gaat mijn ervaring nog niet :)
Voor de laatste stap heb ik die auto gewassen. Met hogedruk was dat wel een goed idee, denk ik :)
 
3M compounds zijn enorm sterk, maar stoffen ook enorm inderdaad.
Wellicht heb je ietsje te lang doorgewerkt (er is een 'sweet spot' bij deze compound, waarbij hij volledig is afgebroken en nog maar minimaal stoft) maar het resultaat liegt er zo te zien niet om :)
 
Zo wat zag die er uit zeg pff!
Wel een enorm mooi resultaat!

Wat voorn 3 stappen zijn er als laatst genomen? is dit soort idee van een ''lakpanser'' ?
 
rikkie;338715 zei:
Wat voorn 3 stappen zijn er als laatst genomen? is dit soort idee van een ''lakpanser'' ?
Bescherming?

Ik heb zo een set van
[mod]Geen commerciele links[/mod]
 
Dat is een mooi resultaat voor een derde detail. De merc. had in zijn korte leven al veel geleden zo te zien.
Zie ik nou een Senna zonder hoofd op ware grote in de garage?
 
knap werk hoor! zeker gezien de geringe ervaring. ik zou alleen geen 50/50's meer maken met afplaktape.......
 
wilco;338795 zei:
knap werk hoor! zeker gezien de geringe ervaring. ik zou alleen geen 50/50's meer maken met afplaktape.......
Dat is ook waar. Ik zou moeten een veilige 50/50 leren maken. Voor de eigenaar bv
Tim!;338797 zei:
Wat een verschil zeg, knap werk :)^!
Dank u wel!
 
BlackPassat;338752 zei:
Dat is een mooi resultaat voor een derde detail. De merc. had in zijn korte leven al veel geleden zo te zien.
Zie ik nou een Senna zonder hoofd op ware grote in de garage?

Aan de helm en vooral het overal te zien is het Thierry Boutsen