• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Opfris Detail Mercedes

Een coating kan relatief veel hebben qua chemicaliën e.d.
Je kunt dan beter gerichte middelen gebruiken zoals een teerverwijderaar enzo.
Bij een wagen die in de wax staat is het allemaal wat makkelijker.
Je kleit of polijst gewoon een bepaald deel wanneer nodig en zet dat deel weer in de wax.
Elke LSP heeft zijn voor- en nadelen.
 
Heel netjes gedaan. Staat er weer mooi bij. Heerlijke detail kleur ook.

Over de klein en ik het eens met de rest.

Zag een ander topic waarin je de Si Finish vergelijkt met een andere (weet zo niet meer welke) maakt verder niet uit. Maar bevalt de Si Finish nog steeds?
 
te ontvetten na het polijsten met afwasmiddel (dreft) voor de coating

Ik dacht dat 'ie inderdaad adviseerde om afwasmiddel te gebruiken, maar dan de goedkoopst mogelijke, omdat daar geen glansspoelmiddel en al dat soort fratsen in zit.
 
@Michel Kuijpers Ik zie dat je met die klei toch behoorlijk wat vuil van de lak nog afhaalt. Is die Mercedes-rijder buiten de detailbeurten van jou wel bezig met zijn auto? Met Mohs zou je verwachten dat vuil niet goed kan hechten en zo'n vuile klei niet snel voorkomt...tenzij de eigenaar de auto het afgelopen jaar 0-1-2x gewassen heeft ofzo. Ik zou zeggen, geef die eigenaar de tip 4 tot 6x per jaar de auto in te spuiten met bijv jouw Non-Ferro, dan kun jij die klei makkelijker links laten liggen op coatings, en heeft de eigenaar er ook langer plezier van. Just my 2 cents.
 
@Dreier-Reihe hij zit met de auto veel op bouwterrein. Vandaar zal die flink wat vuiler worden dan normaal gebruik. De auto wordt wat hij heeft verteld altijd met de hand gewassen. Hij staat trouwens in de si3d niet in de mohs maar dat maakt niet veel verschil denk ik.
 
Als nieuw!

Ik twijfel toch ook een beetje of de keramische remmen op zitten. Het lijkt erop alsof de schijven een beetje geroest zijn, en ook zie ik niet de typische barstjes en scheurtjes die zo kenmerkend zijn voor keramische schijven.
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Dit zijn uiteraard geen carbon-keramische remschijven, die worden alleen op de echt high performance auto's geleverd en hebben een enorme meerprijs, laat staan dat iemand ze op een diesel monteert om daar veel bouwterreinen mee af te rijden.

Het zullen hooguit keramische remblokken zijn, dit zijn aftermarket blokken die minder remstof zouden genereren.
 
  • Leuk
Reactions: Blade