Nadat ik de auto al een keer behandeld had bijna 2 jaar geleden, vond de eigenaar het tijd om de auto opnieuw te laten doen, zeker omdat de auto in de tussentijd wat schade had gehad en deze niet al te denderend door het schadebedrijf is opgelost.
De auto bij aanvang:
de auto wordt door de eigenaar best netjes bijgehouden, zeker nadat ik hem de basis in het wassen heb bijgebracht. De auto wordt eens in de zoveel tijd gewassen met een fatsoenlijke washmitt en de 2 welbekende emmertjes.
Het was vroeg, vandaar dat het nog donker / schermiger was.
Normaal sta ik al om 06:30 á 06:45 uur te wassen, maar doordat het steeds later licht wordt, moet ik wel wachten. Ditmaal was het pas 8 uur voordat ik kon beginnen (zo zonde van de tijd...)
Pre-wash / wassen / de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, hierdoor kan vastgekoekt vuil losweken en wordt deze afgevoerd zonder aan te raken.
- Kenotek foam i.c.m. Monello foam lance
- wassen Monello washmitt en C**** shampoo
- velgen met Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover
Voordeel van het bijhouden van de auto is dat er niet heel veel vervuiling vanaf kwam.
Nadat alle wasbenodigdheden opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien / lakdikte meting:
zoals eerder gezegd, de auto wordt door de eigenaar bijgehouden, heel veel vervuiling kwam er niet van de lak af tijdens het kleien.
Het is wel te zien dat de auto op diverse plekken opnieuw gespoten is, hier en daar wat uitschieters qua dikte: varierend van +/- 110 micron tot tegen de 350~400 micron aan.
Staat van de lak:
deze was prima te noemen, hier en daar was wasswirls en ook de restanten van de schadehersteller...
Polijsten:
de vorige keer moest ik de lak te lijf gaan met de rotary, maar omdat de staat van de lak redelijk was, was dit deze keer niet nodig. Hier en daar een hit met een grove combinatie van pad en pasta, maar voor de rest was het te doen met een lichte polish en pad.
- Rupes Bigfoot 15 en Mini
- blauw, gele en witte Rupes pads
- blauwe, gele en witte Rupes pasta
Dit gaf de volgende resultaten. Voor en na:
Omdat ik tussen de logo's het niet schoon kreeg, heb ik contact gehad met de eigenaar hierover en voorgesteld de logo's te verwijderen. De eigenaar vond dit een goed plan aangezien sommige letters al los lieten.
Dus de letters/cijfers lichtjes verwarmd met een fohn, daarna met een visdraadje er achter langs gehaald, de restanten met een caramelschijf verwijderd en daarna in een aantal stappen geschuurd en gepolijst. Alleen onder een bepaalde hoek en lichtinval zie je de contouren nog in de lak zitten, maar dan moet je echt met je neus erop bovenop staan.
Al dat geaai en wrijven over de lak resulteerde weer in een sprankelende glanzende en reflecterende lak.
Bescherming:
als bescherming is gekozen voor de Gyeon One en Cure voor de liggende delen zoals kofferbakdeksel, dak en motorkap, dit was de wens van de eigenaar. De rest van de auto is afgewerkt met Ultimaxx Waxeramic
Aanbrengen van de Gyeon One in secties.
Trims behandeld met I***** W***
Daarna nog wat puntjes op de i gezet:
- glaswerk gereinigd met Monello glass cleaner
- glaswerk behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
- banden behandeld met Gyeon Tire
De auto bij aanvang:
de auto wordt door de eigenaar best netjes bijgehouden, zeker nadat ik hem de basis in het wassen heb bijgebracht. De auto wordt eens in de zoveel tijd gewassen met een fatsoenlijke washmitt en de 2 welbekende emmertjes.
Het was vroeg, vandaar dat het nog donker / schermiger was.
Normaal sta ik al om 06:30 á 06:45 uur te wassen, maar doordat het steeds later licht wordt, moet ik wel wachten. Ditmaal was het pas 8 uur voordat ik kon beginnen (zo zonde van de tijd...)
Pre-wash / wassen / de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, hierdoor kan vastgekoekt vuil losweken en wordt deze afgevoerd zonder aan te raken.
- Kenotek foam i.c.m. Monello foam lance
- wassen Monello washmitt en C**** shampoo
- velgen met Nanolex Wheel Cleaner & Iron Remover
Voordeel van het bijhouden van de auto is dat er niet heel veel vervuiling vanaf kwam.
Nadat alle wasbenodigdheden opgeruimd waren, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien / lakdikte meting:
zoals eerder gezegd, de auto wordt door de eigenaar bijgehouden, heel veel vervuiling kwam er niet van de lak af tijdens het kleien.
Het is wel te zien dat de auto op diverse plekken opnieuw gespoten is, hier en daar wat uitschieters qua dikte: varierend van +/- 110 micron tot tegen de 350~400 micron aan.
Staat van de lak:
deze was prima te noemen, hier en daar was wasswirls en ook de restanten van de schadehersteller...
Polijsten:
de vorige keer moest ik de lak te lijf gaan met de rotary, maar omdat de staat van de lak redelijk was, was dit deze keer niet nodig. Hier en daar een hit met een grove combinatie van pad en pasta, maar voor de rest was het te doen met een lichte polish en pad.
- Rupes Bigfoot 15 en Mini
- blauw, gele en witte Rupes pads
- blauwe, gele en witte Rupes pasta
Dit gaf de volgende resultaten. Voor en na:
Omdat ik tussen de logo's het niet schoon kreeg, heb ik contact gehad met de eigenaar hierover en voorgesteld de logo's te verwijderen. De eigenaar vond dit een goed plan aangezien sommige letters al los lieten.
Dus de letters/cijfers lichtjes verwarmd met een fohn, daarna met een visdraadje er achter langs gehaald, de restanten met een caramelschijf verwijderd en daarna in een aantal stappen geschuurd en gepolijst. Alleen onder een bepaalde hoek en lichtinval zie je de contouren nog in de lak zitten, maar dan moet je echt met je neus erop bovenop staan.
Al dat geaai en wrijven over de lak resulteerde weer in een sprankelende glanzende en reflecterende lak.
Bescherming:
als bescherming is gekozen voor de Gyeon One en Cure voor de liggende delen zoals kofferbakdeksel, dak en motorkap, dit was de wens van de eigenaar. De rest van de auto is afgewerkt met Ultimaxx Waxeramic
Aanbrengen van de Gyeon One in secties.
Trims behandeld met I***** W***
Daarna nog wat puntjes op de i gezet:
- glaswerk gereinigd met Monello glass cleaner
- glaswerk behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
- banden behandeld met Gyeon Tire
Laatst bewerkt: