Afgelopen vrijdag een Volvo V70 2.5T Automaat AWD van eind 2004 in de kleur Mystral Green een exterieur detail gegeven. Om de vrijdag zo optimaal mogelijk aan het polijsten te kunnen besteden, heb ik de auto woensdag alvast gewassen en gekleid. Onderstaand de doorlopen stappen.
Sorry voor de slechte en foto’s en het beperkte aantal. Het was flink doorwerken omdat ik weinig tijd had voor deze detail.
Wassen
Er zat weinig tot geen modder en zand op de auto. Wel zat er behoorlijk wat vervuiling aan de lak gehecht. Ook voelde de lak erg droog aan. Om te beginnen heb ik de auto afgespoten in de wasbox. Daarna de auto voorzien van laag foam. Ook de wielkasten heb ik grondig ingespoten met foam. Ik heb hiervoor de Gloria FM10 Foammaster icm Magifoam gebruikt.
Het vuil in de wielkasten heb ik losgewerkt met de Mothers Fender Well Brush en de Mothers Wheel Brush. Omdat er na de foam behandeling nog steeds vuil in de wielkasten zat, heb ik deze ingespoten met Meg’s APC en nogmaals bewerkt met de Mothers Brush.
Om de schanieren en deurposten te reinigen heb ik deze ingespoten met Meg’s APC en heb ik het vuil losgewerkt met met de Meg’s slide lock detail brush. De APC heb ik opgebracht met de Meguiars Foam Sprayer. De deurposten heb ik met de HD uitgespoten.
Om het vuil van woensdag tot vrijdag te verwijderen, heb ik de auto vrijdag nog even afgespoeld.
Gebruikte materialen
- Gloria FM10 Foammaster
- Mothers Wax Fender Well Brush
- Mothers Wax Wheel Brush
- Meguiar´s All Purpose Cleaner (1:6)
- Meq´s foam sprayer
Kleien
Na het wassen, maar voor het drogen, heb ik de auto gekleid met Poorboys World Klei. Als glijmiddel heb ik water met autoshampoo gebruikt.
Gebruikte materialen
- Poorboys World Poly Elastic Clay
Polijsten
De lak was droog en zat behoorlijk onder de swirls en krassen. Gelukkig heb ik de meeste krassen er uit kunnen krijgen. De lak van deze Zweed is erg hard. Ik ben begonnen met met Inizio om de gele LC pad op de Pro900. Een hoge cuttingfactor, maar dat was nodig op deze lak. Daarna heb ik de cuttingfactor afgebouwd naar eerst Mezzo op wit met de DAP900 en als finish de combi Finale op Wit. Als voorbereiding op de wax, heb ik gebruik gemaakt van Dodo Juice Lime Prime. Voor de deurposten, bumpers en andere kleinere oppervlakten heb ik diverse 4” spot buffs.
De Inizio vond ik wat tegenvallen. Na enkele hits droogde Inizio erg snel en was maar moeizaam uit te wrijven. Ook kwam er een laag met restproduct op de pad. Helaas had ik de SSR3 niet bij me.
Gebruikte producten
- Stap 1: PRO900 + Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad + Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
- Stap 2: DAP900 + Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch – Wit + Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
- Stap 3: DAP900 + Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch – Wit + Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
- Stap 4: DAP900 + Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch – Groen + Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser
Koplampen
De koplampen waren erg verweerd. Na 180.000 kilometer ellende is de UV-laag aan zijn einde gekomen met als gevolg een een gelige gloed over de lamp. Om dit te herstellen heb ik de koplampen gepolijst met de 4” spot buff pad icm Inizio. Deze hoge cuttingfactor heb ik afgebouwd met Wit + Mezzo. Bij alle stappen heb ik gebruik gemaakt van de PRO900.
Velgen
De velgen zijn vrij nieuw en nog vrij van aangehecht vuil. Een sopje met de grote en medium wheel woolie was voldoende. In verband met een gebrek aan tijd hebben we de velgen nu niet voorzien van een was of sealant.
Waxen
Na de lak voorbereid te hebben met Dodo Juice Lime Prime is de eerste waxlaag opgebracht. Ik heb daarbij eens niet voor een Swissvax wax gekozen, maar voor Dodo Juice Banana Armour. Na deze hardwax heb ik Orange Crush toplaag aangebracht. Alle producten zijn onderdeel van de Dodo Juice Lime and Warm Test Tube
Ik heb weinig tijd besteed aan het maken van mooie voor en na foto´s. Ik heb flink door moeten werken om het polijstwerk zo goed als mogelijk af te krijgen. Desondanks hoop ik dat je het een leuke show off vindt.
Dank voor het lezen!
Sorry voor de slechte en foto’s en het beperkte aantal. Het was flink doorwerken omdat ik weinig tijd had voor deze detail.
Wassen
Er zat weinig tot geen modder en zand op de auto. Wel zat er behoorlijk wat vervuiling aan de lak gehecht. Ook voelde de lak erg droog aan. Om te beginnen heb ik de auto afgespoten in de wasbox. Daarna de auto voorzien van laag foam. Ook de wielkasten heb ik grondig ingespoten met foam. Ik heb hiervoor de Gloria FM10 Foammaster icm Magifoam gebruikt.
Het vuil in de wielkasten heb ik losgewerkt met de Mothers Fender Well Brush en de Mothers Wheel Brush. Omdat er na de foam behandeling nog steeds vuil in de wielkasten zat, heb ik deze ingespoten met Meg’s APC en nogmaals bewerkt met de Mothers Brush.
Om de schanieren en deurposten te reinigen heb ik deze ingespoten met Meg’s APC en heb ik het vuil losgewerkt met met de Meg’s slide lock detail brush. De APC heb ik opgebracht met de Meguiars Foam Sprayer. De deurposten heb ik met de HD uitgespoten.
Om het vuil van woensdag tot vrijdag te verwijderen, heb ik de auto vrijdag nog even afgespoeld.
Gebruikte materialen
- Gloria FM10 Foammaster
- Mothers Wax Fender Well Brush
- Mothers Wax Wheel Brush
- Meguiar´s All Purpose Cleaner (1:6)
- Meq´s foam sprayer
Kleien
Na het wassen, maar voor het drogen, heb ik de auto gekleid met Poorboys World Klei. Als glijmiddel heb ik water met autoshampoo gebruikt.
Gebruikte materialen
- Poorboys World Poly Elastic Clay
Polijsten
De lak was droog en zat behoorlijk onder de swirls en krassen. Gelukkig heb ik de meeste krassen er uit kunnen krijgen. De lak van deze Zweed is erg hard. Ik ben begonnen met met Inizio om de gele LC pad op de Pro900. Een hoge cuttingfactor, maar dat was nodig op deze lak. Daarna heb ik de cuttingfactor afgebouwd naar eerst Mezzo op wit met de DAP900 en als finish de combi Finale op Wit. Als voorbereiding op de wax, heb ik gebruik gemaakt van Dodo Juice Lime Prime. Voor de deurposten, bumpers en andere kleinere oppervlakten heb ik diverse 4” spot buffs.
De Inizio vond ik wat tegenvallen. Na enkele hits droogde Inizio erg snel en was maar moeizaam uit te wrijven. Ook kwam er een laag met restproduct op de pad. Helaas had ik de SSR3 niet bij me.
Gebruikte producten
- Stap 1: PRO900 + Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad + Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
- Stap 2: DAP900 + Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch – Wit + Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
- Stap 3: DAP900 + Monello - Kompressor Polishing Pad - 6inch – Wit + Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
- Stap 4: DAP900 + Monello - Kompressor Light Polishing Pad - 6inch – Groen + Dodo Juice - Lime Prime pre-wax cleanser
Koplampen
De koplampen waren erg verweerd. Na 180.000 kilometer ellende is de UV-laag aan zijn einde gekomen met als gevolg een een gelige gloed over de lamp. Om dit te herstellen heb ik de koplampen gepolijst met de 4” spot buff pad icm Inizio. Deze hoge cuttingfactor heb ik afgebouwd met Wit + Mezzo. Bij alle stappen heb ik gebruik gemaakt van de PRO900.
Velgen
De velgen zijn vrij nieuw en nog vrij van aangehecht vuil. Een sopje met de grote en medium wheel woolie was voldoende. In verband met een gebrek aan tijd hebben we de velgen nu niet voorzien van een was of sealant.
Waxen
Na de lak voorbereid te hebben met Dodo Juice Lime Prime is de eerste waxlaag opgebracht. Ik heb daarbij eens niet voor een Swissvax wax gekozen, maar voor Dodo Juice Banana Armour. Na deze hardwax heb ik Orange Crush toplaag aangebracht. Alle producten zijn onderdeel van de Dodo Juice Lime and Warm Test Tube
Ik heb weinig tijd besteed aan het maken van mooie voor en na foto´s. Ik heb flink door moeten werken om het polijstwerk zo goed als mogelijk af te krijgen. Desondanks hoop ik dat je het een leuke show off vindt.
Dank voor het lezen!