• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterieur volledig behandelen machinaal stappenplan correct?

Arnoe46

Detailing trainee
21 aug 2014
26
47
32
Gameren
Ik heb een BMW E46 coupé facelift die ik een volledige exterieur behandeling wil geven. Hiervoor heb ik een aantal producten aangeschaft en voor mezelf een stappenplan gemaakt. Nu heb ik hier weinig tot geen ervaring mee. Daarom wil ik graag jullie mening.

Stap 1: Wassen, dit doe ik met shampoo die ik van een groothandel krijg.
Stap 2: kleien, dit doe ik met Monello - Dolce Verde Klei Set
Stap 3: Polijsten, dit eerst met een orange pad en mezzo daarna met een zwarte pad en finale.
Stap 4: Voeden, Poorboy's black hole met een zwarte pad
Stap 5: Waxen, met
Poorboys World - EXP Pure Sealant

Ik weet niet of de Sealant voldoende is als wax, echter als ik een andere gebruik haal ik dan de glaze er niet af?

Alvast bedankt!

De glaze gaat er niet af hoor met opbrengen van de wax. Je kan ook Collinite 845 gebruiken bv.

Oh dat heb ik wel eens gehoord, als je verkeerde wax gebruikt die ook "cleant" dat de glaze laag er dan af gaat. Ik lees wel goede recensies over die wax. Die ga ik daarom ook als volgende proberen. Nog andere op of aanmerkingen?

Idd na de sealent ook gewoon op schone zwarte pad machinaal aan te brengen zo dun mogelijk. Heel makkelijk te verwerken.

vraag me af hoeveel zwarte pads je in huis hebt ;-) of hoevaak je wilt gaan schoonmaken.
Maar eh, waarom niet finale op wit, glaze op zwart OF rood/ sealant op zwart OF rood/ wax op zwart OF rood... hoeft niet allemaal machinaal te gebeuren, met de handpad kan ook

Ik heb 3 grote zwarte pads en een kleine. Rode pads heb ik niet. Die finale zou ik idd wel op wit kunnen doen ja, thx voor de tip. Maar schoonmaken tussen door is niet echt een probleem. Dat is net telkens 3 min.

Finale op wit dan afnemen met prep, dan de black hole met zwarte pad even laten curen (10min), dan exp met zwarte pad en poetsen zoals al eerder op dit forum is vermeldt totdat de glans erdoor komt (de exp het liefst per laag laten rusten), dan aftoppen met collinite of een wax naar keuze met de zwarte pad.
460a21cb597f7390d11e501d8e91e5ce.webp

Wat bedoel je met prep? Ik heb het gewoon afgenomen met een microvezel doek. Maar volgens mij haal je dingen door elkaar. Die Black Hole is de glaze en die moet je erin wrijven tot de glans terug komt, en die sealant moet je laten curen, en daarna de no. 845 erop en ook laten curen tot deze droog is en wazig wordt.

Zo heb ik het in ieder geval gedaan totaal 21uur bezig geweest maar het resultaat mag er zijn!

Ik heb trouwens alles machinaal gedaan. Het schoonmaken van de pads is in 3min gebeurd, dan gewoon op de DAP uitwaaien en zijn ze zo droog.

Arnoe, met prep bedoelde ik een ontvetter bijv " gyeon prep". De wordt door een groot aantal members gebruikt tussen stap 3 en 4 van jouw stappenplan. Dus eigenlijk na het polijsten neem je het gepolijste paneel af met een ontvetter om de laatste polijstresten te verwijderen. Daarna voeden met blackhole en gebruiken zoals jij vermeldt, dan de sealant zoals je zegt laten curen en dan een wax of in jouw geval collinite.

Oké, dat van die ontvetter was onbekend bij mij. Maar dat ga ik de volgende keer weer gebruiken. Het regende hier net en de druppels bleven keurig op de auto liggen als mooie druppels. Op de schuine gedeeltes liep het water zo van de auto af. Mooi om te zien, zeker met de auto van de buurman ernaar :-D

Thanks voor de info!

Eigenlijk hoor je die ontvetter ook te gebruiken wanneer je een testspot maakt, omdat het polijstmiddel de kleine krasjes kan doen vullen. Als je dan alleen afneemt met een microvezel kan het resultaat mooier zijn dan dat het daadwerkelijk is. https://www.Carclean.com/product/Gyeon/Q²M_Prep_500ml_Q2M_Prep_500_102604 Het is best zuinig in gebruik.

Blackhole hoef je niet te laten curen, opbrengen tot het terug begint te blinken/glanzen, exp opbrengen en een 45/60min laten zitten en afnemen;)