• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior detail Audi A5 2008

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
afgelopen zaterdag was een lotje uit de loterij.
de detail van deze audi stond nog maar net gepland en het zonnetje kwam precies op het juiste moment.
een dag eerder of later en we hadden naar binnen gemoeten.

de auto bij aankomst
DSC_1550_zps3eeaac06.webp

DSC_1551_zpsb44f3f2e.webp

DSC_1552_zpsc3513ecf.webp

op zich is er niet al teveel aan te zien. de lak ziet er goed uit en glans is er ook. maar zo'n auto hoort te spiegelen!!!
eerst maar eens de auto gewassen en gestart met velgen. dat doe ik eigenlijk altijd.

daarna de lak behandelt met super natural detailing clay maar er kwam niet echt heel veel vervuiling af. daarna geprobeerd om de staat van de lak vast te leggen met de camera. Maar dat viel niet mee. Toch maar eens een brinkmann aanschaffen

DSC_1554_zps913d8423.webp

met blote oog was er iets meer te zien maar schokkend was het allemaal niet. wat swirls en hier en daar een iets dieper krasje. de lak was verder ietsje dof.

testspotje gedaan en het bleek dat er wat grovere middelen nodig waren om de lak weer te laten glanzen, maar dat was eigenlijk geen verassing. rotary en whoolpad en een sterk polijstmiddel was de sleutel. na de grovere polijst actie afgebouwd met de excentrische machine een witte pad en een middelgrove polijstpasta. de eigenaar meteen wat instructies gegeven en deze heeft zelf ook wat gepolijst.

DSC_1556_zpsc296590b.webp

nu komt de metallic flake alweer lekker terug zoals het hoort!

DSC_1558_zpsd700fa9c.webp

ook de helderheid van de lak maakt het een ware spiegel

DSC_1563_zps1859871c.webp

na het polijsten met de middelgrove polijstmiddelen nogmaals gepolijst met de fijnste compound, de lak gevoed met een glaze, beschermd met een sealant en als kers op de taart afgewerkt met smartwax concours wax.
de wielen beschermd met rimwax zodat schoonmaken een piece of cake is.

DSC_1566_zps8a2ce615.webp

DSC_1568_zpse2e02b1d.webp

DSC_1569_zps8ee94d7c.webp

DSC_1571_zpsc5b782f7.webp

bedankt voor het lezen!!

Prachtig werk afgeleverd op eveneens prachtige wagen. ,^^ Maar even een detail; de fijnste compound? Als ik het goed begrepen heb is een compound juist een heel zwaar polijstmiddel dus als je gefinished bent kan dit niet een compound zijn. :p ;)

Prachtig :-)^ ! Wat blijf ik dit een pracht model vinden... Misschien toch maar m'n A3 S line inruilen haha.

Prachtig resultaat op dito auto :-)^ Het lijkt me trouwens dat de eigenaar flink hard staat te drukken op de DAP of vergis ik me daarin. Ik laat zoveel mogelijk de machine het werk doen.

Schitterende auto!
Netjes gedaan!

Welk merk wolpad heb je gebruikt?
Nu heb ik daar nog nooit mee gewerkt maar:
-Is dat moeilijk/risicovol?
-Ik heb nu alleen nog maar een Dap900 gaat dat of heb je echt een rotary nodig?

Blijft schitterend zo'n A5, mooi resultaat ook, zwart blijft een echte detailkleur natuurlijk. Hoop dat ik volgend jaar of het jaar erna eens een keuze kan maken tussen deze of een Passat CC.. Voorlopig wil dat nog niet echt lukken.

bedankt voor de reacties!!

een compound is volgens mij een verzamelnaam voor een middel en niet voor de sterkte.
een fijn polijstmiddel om te finishen is volgens mij nog steeds een compound. maar ik kan het mis hebben hoor:ja

ik gebruik de cut & shine whoolpad van meguiars. de rotary gedraagd zich bijna als een excentrische machine met deze pad.
niet schrikken van de hologrammen want die polijst je weer weg met een witte pad en monello mezzo op de dap.
net zoals met een dap moet je ook met een rotary na blijven denken. gewoon doen is het motto.
vang aan met vlakke delen zoals de motorkap of kofferdeksel. het valt allemaal reuze mee.
er wordt nogal moeilijk over gedaan, maar het is het helemaal niet. het grote verschil is dat je de dap met 1 hand ze gang kan laten gaan...dat zou ik met een rotary niet doen.

de eigenaar laat de machine zijn werk doen, maar de witte pad is aan vervanging toe. je kan het ook aan de randen van de pad zien dat deze wat slechter begint te worden.