• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail: Ford Fiesta ST

Kun je niet beter bij je ramen ipv allemaal doeken te gebruiken zo'n rol schilders-afplak plastic gebruiken?
Scheelt ook tape bij de grille.

Super werk zo hoor!
 
Mooie auto en detail! Vlot en uitgebreid geschreven, maakt het lezen ook leuk. En nog mooi bladwijzers erbij ook :)^
 
Aficior zei:
Zal vermoed ik een bladwijzer zijn.

Gave klus en mooie kleur auto.
Flink op moeten werken zo te zien, maar is gelukt!
Het was inderdaad een bladwijzer die ik niet juist had geupload bedankt om me er op te wijzen!


psychoboarderke zei:
Vraagje ivm de tape.

Je spreekt daar over de gele 3M tape. Heb je het dan over schilderstape die je in de doe-het-zelf zaken kan vinden?

Heb zelf de blauwe 3M tape. Op vele oppervlakken gaat deze goed (op de lak bv.. Maar sommige stukken is het een echte b*tch.
Zeker op gebied van kunststoffen.
Het is inderdaad een gele tape van 3M, je kan hem in sommige schilderszaken vinden maar zoals vermeld duurder dan de normale tape.
Ik heb reeds verschillende soorten tape geprobeerd en ik grijp iedere keer terug naar deze. Vooral het feit dat ze geen lijmresten mee geven als je ze eens raakt met de rotary vind ik erg fijn.


freddyevo2 zei:
Hoeft ook niet persé 3M tape te zijn. Er zijn genoeg andere merken beschikbaar. Ikzelf zweer bij TT (Technotape) SPX-tape. Maar ook Delta-tape (Gold) en Kip 308 zijn prima opties.
Die tapes ken ik niet, zal er eens achter zoeken en ze proberen, misschien zijn ze wel een goed alternatief voor de gele 3M tape die ik nu gebruik. Bedankt voor de tip.


Denders zei:
Kun je niet beter bij je ramen ipv allemaal doeken te gebruiken zo'n rol schilders-afplak plastic gebruiken?
Scheelt ook tape bij de grille.

Super werk zo hoor!
Het kan wel maar ik vind die plastiek niet fijn werken. Doeken heb ik toch genoeg op voorraad liggen. Er wordt al plastiek genoeg verspild in de wereld.
De ruiten maak je toch altijd zuiver na het polijsten, ze hoeven voor mij dus ook niet helemaal afgedekt te zijn. Ik plak liever de grill volledig af dan dat ik daarna er polijststof moet uitvissen.


@all: bedankt! Ik maak graag eens een goed lezende en visueel leuk tonende write-up, leuk om te lezen dat het werk dat erin steekt ook wordt geapprecieerd
 
Ik begrijp je beweegredenen ;)
Bij mijn TT op de clinic hapte ik af en toe een ruitendoek aan vandaar maar dat zal door de vorm komen.

Zit ineens te denken aan een rol gerecyclede bruine pakpapier op een houder :cool:
 
Dat zou inderdaad ook nog kunnen, goed idee. Je moet wel uitkijken dat je de doeken niet raakt met de rotary zoals je zelf al hebt kunnen ervaren.
 
Zal eens kijken of ik een handzame rol kan vinden.
(terwijl ik vroeger weleens als werkvoorbereider op de pakafdeling kwam bij een ex werkgever......!),

Een breekmessenset in de box is geen moeite en stevig papier werkt toch prettiger op die stukken als plastic met wat tape!
 
Denders zei:
Ik begrijp je beweegredenen ;)

Zit ineens te denken aan een rol gerecyclede bruine pakpapier op een houder :cool:
Zoiets bestaat al, zelfs kant-en klaar. Stukadoors en schilders gebruiken het om af te plakken. Je kan het doen met een speciaal afplakapparaat waar je een rol papier van 10/ 15/ 23/ 30 cm op zet plus een rol tape en bij het afrollen komt de tape precies half/half op het papier en het af te plakken deel terecht , en met een mes wat op het apparaat zit snij je het af (apparaat: Kip 335-00 ready afplakapparaat)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Eeen tweede mogelijkheid is de kant en klaar rol verkrijgbaar op lengtes 10/18/ 30 cm (Kip 334 maskeerpapier+tape)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik zou voor de laatste kiezen. Moet er niet aan denken om met het mes van het afplakapparaat de lak te raken
 
Heel handig! (die 2e dan) Zie dat wel zitten!

Lastig ..zo'n apparaat helemaal verpakken in doeken om je lak te beschermen :p
 
Mooie write up Jan :)^

Leest zeer prettig.En resultaat is ook mooi:heart_eyes:

Zelf gebruik ik voor de ramen en soortgelijke van het een soort wit inpakpapier ( wat ze in winkels vaak gebruiken om glas mee in te pakken ).Werk in de kaasexport en als hier ronde kaas op box binnenkomt vanauit de fabriek dan liggen er altijd van die vellen op de planken.Enjawel , deze hergebruik ik dan weer :ja .Deze kunnen ook nog een beetje tegen vocht.
 
Heb idd. een nette site voor de verfindustrie en alle onderdelen eromheen gevonden maar ik mag dit niet plaatsen hier.
Hoeft idd. niet duur te zijn en er zitten handige dingen bij!
 
Ik zou geen papier gebruiken op lak:no . Op de plek waar het papier de lak raakt is het net schuurpapier met alle gevolgen van dien. Met een beetje pech heb je dan één groot swirl Walhalla (of erger)
 
Het is dan ook niet voor op de lak maar voor op de ruiten...
Ik blijf gewoon mijn betrouwde techniek gebruiken en dat zijn doeken.
 
Erg nette Detail! En dito auto!

Nou heb ik al een zwak voor de Fiesta ST (heb er zelf bijna 5 jaar in gereden) en het blijve leuke wagens (power is standaard leuk, maar de wegligging is geweldig! Echt een kart voor op de openbare weg!) kan me amper voorstellen wat de wagen doet met 300 p k8-o

Ok erg leuk hoe je het hebt gepresenteerd :)

GRoeten Dennis
 
Hey Jan,

Superdetail, en ja je hebt een mooie ruimte omdit te doen. :-"

En opmerking = GEEN !! :)^

En super mooie kleur, komt mooi uit na de detail :party:

Grtz

Stephan
 
Bedankt weer Jan, van de lay-out kan ik jalours worden
Mooie ruimte ook, met vensters en tegels op de vloer

Ik ken iemand met een witte Cupra die wel langs wil komen ;)
 
Haha, de garage is fijn om in te verwerken. De verlichting is niet altijd ideaal maar ik besef dat ik met deze ruimte zeker en vast geluk heb.
Die witte Cupra is hier altijd welkom :D