• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior detail Toyoya Auris Touring

ydderf

Detailing trainee
12 feb 2024
58
30
Een half jaar geleden al een hoop spullen besteld bij Carclean, maar door de herfst nog wat langer duurde dan normaal en beperkte tijd er nog niet aan toegekomen om ze te gebruiken. Maar gistenteren wat het eindelijk zo ver. Ik had tijd de Auris onder handen te kunnen nemen en er werd geen regen voorspeld.

Over het juiste stappenplan i.c.m. mijn producten, heb ik heel wat varianten voorbij zien komen. Wel of niet een reinigingsstap tussen de polish en glaze, en wel of geen glaze toepassen. Uiteindelijk heb ik het volgende stappenplan toegepast:
  • Contactloos prewash met BH Touch less (nieuw, 2% pir) i.c.m. Monello Lancia Foam Lance
  • Velgen met P&S Brake Buster
  • Banden met Meguairs APC
  • Gewassen met Meguiars Gold Class en Monello Wash Mitt
  • Ijzer verwijderen: Monello Non Ferro Iron-remover
  • Kleien met Monelle Dolce Verde klei en Monello Perfetto detailer spray
  • Polish: Poorboys Professional Polish
  • Glaze: Poorboys White Diamond
  • Wax: Poorboys EX Sealant with Carnauba
  • Banden en kunststof: Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing
  • Ramen: Stjärnagloss Professional glass cleaner
De auto was niet extreem vies, maar kon wel wat aandacht gebruiken:
IMG_20240711_093619.JPG


IMG_20240711_093629.JPG


IMG_20240711_093642.JPG


Rondje met de foam lans:
IMG_20240711_093902.JPG


Er zat genoeg ijzer op de auto. Echt overal werd het paars. (het was ook de eerste keer dat deze auto de non ferro ziet).
Iets verder op in de straat waren twee mannen aan het werk. Die hoorde ik ook tegen elkaar zeggen dat er wat stonk.......
IMG_20240711_105649.JPG


Om het mezelf maar wat makkelijker te maken, een tafel en opstapje gepakt.
IMG_20240711_160637.JPG


IMG_20240711_160640.JPG


Na heel wat uurtjes zwoegen, stond er toch iets te glimmen op de oprit.
IMG_20240711_170528.JPG


Hierna nog ff het zonnetje (niet die fraaie gele bolide maar die glimmende bol hoog in de lucht) opgezocht om het eind resultaat te bekijken.
IMG_20240711_172520.JPG


IMG_20240711_172544.JPG

IMG_20240711_172615.JPG

IMG_20240711_172650.JPG

IMG_20240711_172704.JPG

IMG_20240711_172715.JPG


Vanmiddag na de regenbuien nog even gekeken of de wax zijn werk doet.
IMG_20240712_160826.JPG


Uiteindelijk ben ik redelijk tevreden met het resultaat. Er zijn nog zeker wel wat lichte krasjes zichtbaar, maar om dat te verhelpen had ik ook "echt" moeten gaan polijsten.
En op het dak (zwarte wrap) zaten wat vlekken die ik er niet uit kreeg. Maar dat is denk ik gevolg van wat achterstallig onderhoud in de eerste 7 jaren van de auto.
De Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing springt er voor mij persoonlijk positief uit. Mooie zwarte look met een lichte glans maar niet te glimmend of vettige uitstraling.
De Stjärnagloss Professional glass cleaner viel me dan weer iets tegen. Deze liet best vaak wat strepen achter, wat ik bij een oude Meguiars Glascleaner eigenlijk nooit ervaren heb.

Nu maar een gaan kijken welke producten ik het beste kan gaan gebruiken om tussendoor de auto goed bij te houden, als aanvulling op het "standaard" wassen.
 
Wit is een enorm ondankbare kleur, maar als je hem goed schoonmaakt, krijg je een écht witte auto terug. Dat is je gelukt. Voor een “eerste” keer, super gedaan!
 
Oei die staat er weer blinkend bij zo met dit hele mooi resultaat, flinke klus maar loon naar werken :cool:.
Goede foto's van de uitgevoerde stappen en beschrijving van je eerste detailproject.
 
Wit is een enorm ondankbare kleur, maar als je hem goed schoonmaakt, krijg je een écht witte auto terug. Dat is je gelukt. Voor een “eerste” keer, super gedaan!
Het is de bedoeling dat deze auto nog een paar jaartjes meegaat, maar de volgende mag wel een mooi donker kleurtje hebben.
Mooi resultaat! Foto’s getrokken bij de DRU in Ulft?
Thanks. Goed gespot, de DRU lag op de route dus maar ff gestopt voor een paar foto’s.
 
  • Leuk
Reactions: Simon vW