• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Extra product na waxen en reinigen

Edwind

Detailing trainee
20 jul 2015
9
22
Hoi iedereen,

Ik ben relatief nieuw met car cleanen en heb daarom een vraag. Ik heb een Audi A3 Sportback met een zwarte unilak laklaag. Erg mooi, maar wel onderhoudsgevoelig. Ik werk de volgende stappen af met schoonmaken.

1. Afspuiten
2. Wassen met shampoo en washandschoen
3. droogmaken
4. Kleien
5. Waxen

Heeft er nog iemand tips hoe dit eventueel aangevuld kan worden? Soms is de auto na het kleien nog niet helemaal schoon. Hoe kan ik dit doen zonder de lak te molesteren? Gebruikt er iemand na het waxen nog een product? Zo ja, welke?

Hoor graag, thnx!

Groet, Edwin
 
Edwin,
Na het kleien zou polijsten het mooiste zijn echter met de hand een VAG lak corrigeren zou ik niet aanraden.
Na het kleien zou ik cleanen met bv Poor Boys prof polish of Autofinesse tough prep paint preparator .

Deze cleaners kun je met de hand heel goed inwerken/afnemen en dat spul trekt het vuil uit je lak en haalt oa lichte oxidatie weg.
Je lak zal er flink van opknappen daarna aftoppen met een goede Collinite Wax en klaar.
 
Hey Edwind,

+1 voor de info van Ric325i. Dit is inderdaad een opsomming van de stappen die je nog zou kunnen doen. Stel je hierbij het volgende voor:

Als je de auto NIET polijst, zal je de verontreinigingen anders moeten aanpakken. Dit kan met een CLEANER, zoals Ric325i uitlegt. Dit zal uiteraard vele malen minder opleveren als polijsten, maar hier maak je de lak wel mooi schoon en gladder mee. Dit zorgt ervoor dat wanneer je een wax aanbrengt, de eigenschappen zoals standtijd en kwaliteit zullen verbeteren.

En natuurlijk zal je simpelweg een mooiere lak krijgen wanneer je een cleaner gebruikt, die je dan weer beschermt met een mooie wax. Da's beter als een vlag op een modderschuit.


Greetz
 
Aha, oké! Bedankt! Waarom is het niet verstandig om een VAG lak te polijsten? In de wandelgangen heb ik ook gehoord dat ik dit (https://www.Carclean.com/product/Autoglym/Super_Resin_Polish_325_ml_10580_100119) (Autoglym Super Resin Polish) kan gebruiken na het kleien. Is dat wat?
 
Rick bedoelt dat het polijsten met de hand onbegonnen werk is op een VAG lak.. Deze hebben vaak een harde lak die soms zelfs met een DAP900 lastig te corrigeren is!

ik heb geen ervaring met de autoglym dus kan daar weinig over zeggen... Een polish die ik je persoonlijk wel zal aanraden is de prof polish van poor boys...
 
VAG lak is vaak zo hard dat je alleen goed resultaat met een machine zal behalen imho.
Autoglym Super Resin Polish heb ik nog nooit gebruikt.
De eerder genoemde paint cleaners wel.
 
Hey Edwind,

Rick325i had het over het handmatig polijsten. Met een machine zal een hardere lak beter te bewerken zijn.

Wat betreft de cleaner; Ik zie dat de Autoglym Super Resin Polish een all-in-one product lijkt. Bevat ook wax, bijvoorbeeld. Ik weet niet tot hoeverre dit invloed heeft op je vervolg stappen, maar ik zie regelmatig de Poorboys Professional Polish voorbij komen. Deze bevat ´niks´, zeg maar. Ik de mom van ''Een schone lak hebben vóórdat je een wax opzet'' lijkt mij de Pro Polish een prima keuze, omdat je dan zeker weet dat je niks anders al heb aangebracht wat misschien al in een cleaner zat. (Autoglym versie)

Beide worden, wanneer niet gepolijst, gebruikt na het kleien omdat dus een cleaner is.


Greetz
 
Oke tnx. Is een "Polish" dan weer wat anders dan een polijst middel? Ik zie hele kleine krasjes in de lak (wellicht door kleien?) en deze zou ik graag weg willen werken.
 
Quantoxx;n426560 zei:
Hey Edwind,

Rick325i had het over het handmatig polijsten. Met een machine zal een hardere lak beter te bewerken zijn.

Wat betreft de cleaner; Ik zie dat de Autoglym Super Resin Polish een all-in-one product lijkt. Bevat ook wax, bijvoorbeeld. Ik weet niet tot hoeverre dit invloed heeft op je vervolg stappen, maar ik zie regelmatig de Poorboys Professional Polish voorbij komen. Deze bevat ´niks´, zeg maar. Ik de mom van ''Een schone lak hebben vóórdat je een wax opzet'' lijkt mij de Pro Polish een prima keuze, omdat je dan zeker weet dat je niks anders al heb aangebracht wat misschien al in een cleaner zat. (Autoglym versie)

Beide worden, wanneer niet gepolijst, gebruikt na het kleien omdat dus een cleaner is.


Greetz

Oke, super! Ik heb nog wat kleine krasjes die je alleen ziet als je met je neus boven op de lak hangt (wellicht door kleien.) Kan ik die wegkrijgen met Poor Boys prof polish?
 
Daar zou ik niet op rekenen Edwin. Om krasjes te verwijderen zul je machinaal aan de gang moeten. Verstoppen kan wel (tot op zekere hoogte) dmv een glaze maar verwacht geen wonderen...
 
Ik heb wel eens lichte krasjes weggekregen met Prof Polish. Het hangt er een beetje vanaf hoe hard je lak is (in jouw geval waarschijnlijk erg hard). Je kan het altijd proberen!