• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

EZ Detail Mini Brush of EZ Detail Brush

Heb beide. Waarvan de mini 2x, ik gebruik de grote eigenlijk niet meer sinds ik de kleinere heb.

Bij mijn velgen blijft de grote achter de ankerplaten van de remschijven hangen en trek je de hele borstel uit elkaar.
Met de mini daar veel minder last van.

En ja ik beweeg de mini dan ook op en neer in de velg omdat hij niet in een keer het hele velgbed pakt.

Zoals met zoveel dingen in het leven, het gaat niet om het formaat, maar hetgeen je ermee doet :bad

michelv.;345319 zei:
Ik heb ze alle 2 en ik gebruik alleen de kleine, komt zeker tot achterin de velg, de grote vind ik veels te groot. Zo zie je maar, iedereen zijn voorkeur.

+1, heb ze ook allebei en de grote hangt werkloos in de garage. Met de kleine kom je ruim overal in de velg. Mijn zus heeft dezelfde velgen als je aangeeft, en daar wil ik echt niet met de grote tussen wroeten. Heb ook de woolies, maar het probleem daarmee is dat je bij veel velgen er niet mee tussen de remschoenen kan. Ik gebruik dus 99% van de tijd de kleine EZ

:lol
dan wacht ik dus toch mooi de meeting in kampen af :-"

[USERLINK]LB[/USERLINK] heeft toegezegd daar de EZ en wheeelwoolies mee te nemen dus dan probeer ik ze mooi uit.
dan nog een ander vraagje:-" ik meen ergens een post van Tim gezien te hebben met daarin een schatting van hoelang de Cpro producten nog voorradig waren.

aangezien ik nog IronX nodig heb wil ik die graag met de korting bestellen, en dan kan ik daar mooi mijn velgenborstel bij doen om de verzendkosten een beetje te drukken.
heeft er iemand enig idee of de IronX over een maand nog steeds te bestellen is ?

ik had overigens zon wollen 4 finger woolmit maar die ging na een paar keer al kapot, ik gebruik naast de mini een monello washandschoen voor de velgen, kan ik ook mooi de binnenkant enz doen, werkt pima

Ik ben heel tevreden over de wheel wedge van Chemical Guys.
Ideaal om de buitenkant en achterkant te doen (Als de velg dat toelaat teminste)
Doch ik heb nog iets nodig om tegoei het velgbed te doen. Lijkt me de mini ideaal voor.
Toch eens aanschaffen

opelmark;345384 zei:
ik had overigens zon wollen 4 finger woolmit maar die ging na een paar keer al kapot

Wat heb je daar dan mee gedaan? De mijne gaat nu al meer dan een jaar mee. Net nog even in de wasmachine gedaan (ik weet het, mag niet) en hij ziet er weer helemaal goed uit.

BC911;345431 zei:
Wat heb je daar dan mee gedaan? De mijne gaat nu al meer dan een jaar mee. Net nog even in de wasmachine gedaan (ik weet het, mag niet) en hij ziet er weer helemaal goed uit.

helaas op onverklaarbare wijze liet het wol los van de handschoen, nooit in de wasmachine geweest, netjes eerst goed laten natworden voor gebruik enz, sinds dien gebruik ik een monello handschoen, dat gaat prima en die doe ik zelfs gewoon in de wasmachine.

Ik vind persoonlijk dat in dit filmpje wel mooi wordt getoond welke borstel je waar gebruikt :

( enkel jammer dat ie de auto onder de bandendressing spuit als ie het product ipv IN de borstel .......NAAST de borstel spuit )

@opelmark : wil jij nu zeggen dat jij bij je velgen ook de 2EM toepast ?

Ik alvast niet en ja idd mijn velgen zullen wel vol staan met swirls/krasjes ..........maar ik let er gewoon niet op :-d

( ik was wel eerst de achterste velgen en dan pas vooraan )

Misschien wel een poll voor het forum : wie wast z'n velgen met de 2 EM ?

ik doe mijn velgen ook niet met 2em hoor.
en inderdaad eerst achter dan pas voor, maar dat is vanwege het feit dat er achter trommelremmen zitten en voor schijf. als je rondom schijf hebt maakt t niet zoveel uit

Velgen niet 2EM nee, maar ik was m´n velgen ook niet met vuil waswater. dus ik gebruik in totaal 3 emmers. (of doet iedereen dat hier? :P)

Ik was eerst m'n velgen ( met koud water ) 1EM met mijn "velgenemmer" ( met gritguard :lol )
Vooraan maakt wel een verschil : de voorste remmen slijten harder dan de 8rste ( er komt meer gewicht op je voorste wielen...) en daarom mijn keuze om eerst de achterzijde te doen .
Soms kieper ik m'n waswater van de auto om in m'n velgenemmer en was ik ze nogmaals :ja ( hangt ervan af hoe vuil het water was en of er nog tijd rest )

grandscenicman;345726 zei:
@opelmark : wil jij nu zeggen dat jij bij je velgen ook de 2EM toepast ?

Ik alvast niet en ja idd mijn velgen zullen wel vol staan met swirls/krasjes ..........maar ik let er gewoon niet op :-d

( ik was wel eerst de achterste velgen en dan pas vooraan )

Misschien wel een poll voor het forum : wie wast z'n velgen met de 2 EM ?

ik gebruik 3 emmers, een voor vuil water van de auto (maar niet de velgen) een voor schoon zeepwater voor de auto en een voor schoon zeepwater voor de velgen, na de borstel door de wielen gehaald
te hebben wordt hij eerst onder de tuinslang uitgespoeld en uitgezwierd voordat hij weer in de emmer met schoon sopwater voor de velgen gaat.

Met twee emmers (één met sop en één met spoelwater) was ik de auto. De rest van het sop water gooi ik over in de emmer voor de velgen. Dat is dan dus de shampoo die ik ook gebruik voor de auto. Born to be Mild, Supernatural shampoo, Meguiars Goldclass etc. Mij om het even, velgen staan in de sealant dus een sopje voldoet. Een goedkope shampoo, zoals die van het huismerk Halfords o.i.d. is misschien te sterk waardoor de sealant (te) snel verwijderd wordt.

ah zo, ja zo gebeurt het bij mij ook. ik dacht namelijk dat je opnieuw btbm ging pakken in een emmer om de velgen te doen en dat leek me wat zonde.