Vanochtend was het vroeg wakker worden om de ferrari van een kennis van mij eens onder handen te nemen.
Het ging om een 348 GTS uit 1991 met 80000km op de teller.
Ondanks dat ik er genoeg tijd voor uit had getrokken ging het van kwaad tot erger en ben ik niet echt aan lakcorrecties toegekomen. Heb met de eigenaar afgesproken om dit binnenkort te doen zodra hij weer terug is in het land.
Wat dus begon als een Full Detail werd halverwege de dag al snel een Wash & Wax.
Allereerst begonnen met de auto te foamen met SSF, helaas begon het te regenen en heb ik er geen foto's van gemaakt. Hierna overgegaan met wassen 2BM met Dodo Sour Power. De heerlijke appeltjeslucht deed me erg goed en leidde tot een uitgebreide lunch.
Toen maar weer verder gegaan en allereerst de deuren en logo's e.d. gereinigd, ik was zo druk dat ik vergeten ben van de meeste dingen foto's te maken maar ja.... daar komt binnenkort nog een gelegenheid voor.
Allereerst de auto bij aankomst;
Op het oog redelijk schoon maar dat viel toch wel tegen;
Na het foamen en reinigen (ook van de velgen) de auto naar binnen gereden en begonnen met het reinigen van de deursponningen en zijkanten van de deur, hier zitten roostertjes in welke verschrikkelijk vuil waren:
Toen begonnen met kleien, kwam erachter dat ik me ring nog om had toen ik de foto maakte, gelukkig ben ik linkshandig
Wat ook erg opviel was de hoeveelheid lak die elke keer op de klei zat, de lak is niet echt standvastig, Bart had mij al gewaarschuwd dat de lak op de randen erg dun kan zijn. Even later heb ik dit zelf ook met eigen ogen gezien, op sommige plekken van de zijschermen welke grenzen aan de motorkap was zelfs de grondlak te zien.
Toen besloten om de voorgril te verwijderen, hier zaten namelijk zoveel vastgebakken vliegen achter dat ik er nooit met een kwast bij zou kunnen komen;
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Toen ik een rondje rond de auto liep (doe je al snel met dit soort auto's) zag ik dat de achterlichten er heel slecht aan toe waren. Maar ja.... die zitten achter een metalen rooster. Dus schroevendraaier gepakt en het rooster verwijderd, ook nog even de eigenaar erop gewezen dat het rooster weleens overgespoten mocht worden
Hier is duidelijk te zien dat de achterlichten erg dof waren en strepen bevatten (auto is 18 jaar oud);
Toen alles netjes afgeplakt;
Vervolgens de SSR 2,5 op een oranje Sonax pad gedaan (ik wist dat de pad kapot zou gaan door de scherpe onafgewerkte randen onder de lampen. Ook mijn vingers moesten hieraan geloven
Vervolgens zag het er al een stuk beter uit;
Het rechterachterlicht bevatte nog een vlekje, dit heb ik naderhand met een beetje thinner verwijderd.
Toen verder gegaan met het voeden van het kunststof, ik heb dit gedaan met Poorboys Trim Restorer, wat op het dak geen succes leek helaas, hier ben ik overgestapt naar Gold Class Trim detailer.
Toen was het tijd om de voorgrill terug te monteren;
Na dit alles ben ik begonnen om de auto in de Dodo Juice Hard Candy te zetten, een wax die zich niet makkelijk laat opbrengen maar wel een hele mooie finish geeft. Ook de velgen zijn in de Wheelsealant gezet. Hierna was het de beurt aan de ramen, deze heb ik behandeld met Provision Ultraclear 2 in 1.
Hierbij de resultaat foto's, helaas komt het rood niet zo over zoals het hoort..
Het ging om een 348 GTS uit 1991 met 80000km op de teller.
Ondanks dat ik er genoeg tijd voor uit had getrokken ging het van kwaad tot erger en ben ik niet echt aan lakcorrecties toegekomen. Heb met de eigenaar afgesproken om dit binnenkort te doen zodra hij weer terug is in het land.
Wat dus begon als een Full Detail werd halverwege de dag al snel een Wash & Wax.
Allereerst begonnen met de auto te foamen met SSF, helaas begon het te regenen en heb ik er geen foto's van gemaakt. Hierna overgegaan met wassen 2BM met Dodo Sour Power. De heerlijke appeltjeslucht deed me erg goed en leidde tot een uitgebreide lunch.
Toen maar weer verder gegaan en allereerst de deuren en logo's e.d. gereinigd, ik was zo druk dat ik vergeten ben van de meeste dingen foto's te maken maar ja.... daar komt binnenkort nog een gelegenheid voor.
Allereerst de auto bij aankomst;
Op het oog redelijk schoon maar dat viel toch wel tegen;
Na het foamen en reinigen (ook van de velgen) de auto naar binnen gereden en begonnen met het reinigen van de deursponningen en zijkanten van de deur, hier zitten roostertjes in welke verschrikkelijk vuil waren:
Toen begonnen met kleien, kwam erachter dat ik me ring nog om had toen ik de foto maakte, gelukkig ben ik linkshandig
Wat ook erg opviel was de hoeveelheid lak die elke keer op de klei zat, de lak is niet echt standvastig, Bart had mij al gewaarschuwd dat de lak op de randen erg dun kan zijn. Even later heb ik dit zelf ook met eigen ogen gezien, op sommige plekken van de zijschermen welke grenzen aan de motorkap was zelfs de grondlak te zien.
Toen besloten om de voorgril te verwijderen, hier zaten namelijk zoveel vastgebakken vliegen achter dat ik er nooit met een kwast bij zou kunnen komen;
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Toen ik een rondje rond de auto liep (doe je al snel met dit soort auto's) zag ik dat de achterlichten er heel slecht aan toe waren. Maar ja.... die zitten achter een metalen rooster. Dus schroevendraaier gepakt en het rooster verwijderd, ook nog even de eigenaar erop gewezen dat het rooster weleens overgespoten mocht worden
Hier is duidelijk te zien dat de achterlichten erg dof waren en strepen bevatten (auto is 18 jaar oud);
Toen alles netjes afgeplakt;
Vervolgens de SSR 2,5 op een oranje Sonax pad gedaan (ik wist dat de pad kapot zou gaan door de scherpe onafgewerkte randen onder de lampen. Ook mijn vingers moesten hieraan geloven
Vervolgens zag het er al een stuk beter uit;
Het rechterachterlicht bevatte nog een vlekje, dit heb ik naderhand met een beetje thinner verwijderd.
Toen verder gegaan met het voeden van het kunststof, ik heb dit gedaan met Poorboys Trim Restorer, wat op het dak geen succes leek helaas, hier ben ik overgestapt naar Gold Class Trim detailer.
Toen was het tijd om de voorgrill terug te monteren;
Na dit alles ben ik begonnen om de auto in de Dodo Juice Hard Candy te zetten, een wax die zich niet makkelijk laat opbrengen maar wel een hele mooie finish geeft. Ook de velgen zijn in de Wheelsealant gezet. Hierna was het de beurt aan de ramen, deze heb ik behandeld met Provision Ultraclear 2 in 1.
Hierbij de resultaat foto's, helaas komt het rood niet zo over zoals het hoort..