• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fervent meelezer stelt zich voor.

pascalhaegens

Detailing addict
Tester of Bling
1 sep 2016
37
58
32
Alle geruime tijd houd ik het forum van CarClean in de gaten. Heb de laatste tijd veel informatie opgenomen maar ben toch met een aantal vraagjes blijven zitten. Daarom heb ik me geregistreerd. De vragen zal ik later in een apart topic stellen. Eerst maar eens voorstellen!

Mijn naam is Pascal, afkomstig uit het mooie zuiden (nouja niet helemaal, Horst bij Venlo) en sinds anderhalf jaar in bezit van een mooie Nissan 350z roadster. Bij het kopen van deze auto heb ik mezelf beloofd om hem goed bij te houden. Hier horen natuurlijk de nodige poetsmiddeltjes bij en zo ben ik hier terecht gekomen. Naast het detailen van mijn auto speel ik in mijn vrije tijd graag een spelletje op de pc.

Onderstaand een aantal foto's van mijn 350z na zijn eerste detail beurt. Hier is natuurlijk nog veel aan te verbeteren.

Stappenplan Nissan:

Afspuiten: HD
Wassen: Meguiars Gold Class + Monello washmit
Velgen: Meguiars - Hot Rims All Wheel & Tire Cleaner
Drogen: Meguiars - Water Magnet / Monello - Senza Acqua Drying Towel
Kleien: Monello Dolce Verde + Monello Perfetto 1:1
"Polijsten": PB - Professional Polish (Witte handpad)
Waxen: Meguairs NXT Tech Wax 2.0 (Bijgeleverde pad)
Ruiten: Meguairs: Perfect Clarity

Voor het dak gebruik ik RaggTopp - Fabric + Vinyl Cleaner en hierna meerder lagen 303 - Aerospace Protectant.

Leder interieur: Mothers wax - Leathertech Care Kit

20160718_190034.jpg

20160718_185931.jpg

De Nissan is ingeruild en als alles goed verloopt kan ik volgende week mijn splinternieuwe Seat Leon Cupra (Nevada White) ophalen. Voor deze auto wil ik een nieuw stappenplan met nieuwe producten gaan gebruiken. En daar heb ik natuurlijk jullie hulp voor nodig. Topic volgt snel. Ook volgen er natuurlijk foto's van de Cupra wanneer deze in mijn bezit is.
 
Laatst bewerkt:
Welkom hier en veel leesplezier;) Nette Z heb je daar,maar je nieuwe auto mag er zeker ook wezen:cool:
 
Gisteren de nieuwe Seat Leon Cupra op kunnen halen. Rijd echt als een beest. Alleen vertelde de verkoper mij dat de wagen nog niet gewaxt of geseald is. Hier zal ik maar eens op korte termijn verandering in gaan brengen. :D

En in de loop van de middag zal ik maar eens een paar foto's posten.
 
Bij deze de eerste foto van mijn Leon.
20160909_072756.jpg


Helaas heb ik ook mogen constateren dat er behoorlijk wat swirls aanwezig zijn op de hoogglans deurstijlen...
20160909_070147.jpg


Spiegelkappen...
20160909_070223.jpg


En swirls in de lak, gelukkig wel minimaal.
20160908_203826.jpg


Zometeen de dealer eens mailen. Kijken of we een oplossing kunnen vinden. Ik heb geen DAP en durf hier eigenlijk ook niet zo goed aan.
 
Mooie auto hoor!
Waarom haal je zelf geen DAP 900 V3. Er kan weinig mis gaan. En je hebt er een hoop plezier van. Tevens weet je dan dat het polijsten goed gebeurd. En je geen hologrammen en dergelijke hebt. ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Vanmorgen de dealer gesproken. Auto staat inmiddels weer bij hun. Vandaag hadden ze een "polijst-expert" op locatie. Mijn auto word vandaag nog onder handen genomen en vanavond heb ik hem weer terug. We hopen er het beste van. Ik vind wel dat ik hun de mogelijkheid moet geven om dit op te lossen.
 
Welkom mede limbo!

Zet de auto vandaag of morgen bij zon buiten neer en loop er van verschillende hoeken goed om heen, schuin (haaks) op de lak kijkend. Check voor hologrammen. Neem er echt de tijd voor.

Succes, mooie auto!
 
Niet normaal toch? Koop je een nieuwe auto die zou tiptop afgeleverd moeten worden. In ieder geval welkom en veel detail plezier. Ik heb ook pas geleden met een dap voor de 1e keer mijn wagen gedaan. Komt echt goed en gaandeweg, hebben ze me beloofd, gaat het steeds beter.
 
Welkom. Mooie auto. Onvoorstelbaar hoe de dealer zoiets nog als nieuw durft af te leveren.. Succes met het herstel.
 
Welkom Pascal,
Hele mooie nieuwe aanwinst!
Hoe is het afgelopen met de swirls? Hopelijk een goed herstel?

Nog veel poets plezier!
 
De swirls zijn helaas niet volledig weg maar wel een heel stuk beter. Over een tijdje schaf ik me wel een dap aan. Misschien i.c.m. een clinic bij CarClean eens kijken of we er iets mee kunnen.

Na een laagje EX-P en een laagje Natty's Red Liquid ziet hij er evengoed wel heeel erg mooi uit. :D
Final.jpg


Misschien voor de volgende keer een sample blackhole proberen op de spiegels en andere hoogglans zwarte delen.
 
  • Leuk
Reactions: Tommy86