• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Festool Rotex 150 pad vragen

Geitekaas

Detailing addict
13 okt 2013
86
55
56
Ik zoek naar een goed advies voor deze machine. Welke pads zijn lekker op de 150 mm BP? Kan een 6,5" pad zomaar op een 150 mm BP? Wie heeft hier ervaring mee? Nu het volgende: Op de site van Festool staan twee producten waar ik niet echt kaas van eten. Waar gebruik je nu dat vilt voor? Kun je nu wel of juist niet met de lamsvel finishen? De informatie die ik tot nu toe krijg van Festool zelf is juist wel. Maar van medeforumleden juist niet! Men zegt hier juist dat wol (is lamsvel wel hetzelfde als wol?) een zeer sterke cutting heeft! Hulp gevraagd dus! Hier de quote van de site van Festool: Hard polijstvilt: voor het voor- polijsten van minerale grond- stoffen, acrylglas en lak Zacht polijstvilt: voor het na- polijsten van minerale grond- stoffen, acrylglas en lak Lamsvel voor het polijsten van krasbestendige lak Premium lamsvel bijzonder geschikt voor UV-lak, krasbestendige lak Dank voor jullie meedenken.

5,5 of 6" op de standaard backing van Festool.
Voor grotere (6,5 - 7") andere backing nemen.
Let wel, groter dan 5,5" wordt afgeraden...

Zeker weten Ivo? Denk je nu niet aan de kleinere plate van een Rotex 125? De 150mm backing plate van een Rotex 150 is al zo goed als 6".
Dan lijkt 5,5" mij te klein en 6" lijkt me dan ook wel krap.

Kak, dacht dat het om de Shinex ging... Voor de Rotex 150mm pads lijken me bepaalde 5.5" prima te passen, 6,5 niet zondermeer. Ofja, passen doet het wel natuurlijk...