• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ff voorstellen, detailing-koorts toegeslagen... : Dachsound

dachshound

Detailing rookie
6 okt 2009
314
0
Hoi allemaal,

Sinds een jaartje steeds meer geinteresseerd geraakt in detailing.
Ondertussen komt er steeds meer van Mequiars in de grote plastic bak op wielen (die in huis onder de trap staat).

Sinds ik de website van Carclean en dit forum heb ontdekt gaat er een wereld voor me open.
Perfecte plek :)^ om te lezen over 2 emmer wasmethode, kleien, polish, glaze. sealants, waxen etc etc.

Hier heb ik o.a. gelezen dat de NXT, die ik al jaren gebruik, een sealant is en getopt kan worden met een wax voor een nog diepere glans.
Dus naast Mequiars ook weer eens een andere bestelling gedaan:

Poorboys Natty's Paste Wax
PB Deluxe Megatowel (eens kijken of die net zo goed is als de Meguiars variant)
Wheelwax
EZ Detail Mini Brush
Rain-X

Ik rij nu nog voor een week of 8 in een zwarte Suzuki Baleno Sport en binnenkort rij ik in een Suzuki Alto (met GT-pakket om het een beetje aantrekkelijk te maken).
De Alto is een bewuste keus voor het verbruik en de tienerkids die toch bijna niet meer meerijden...
Van een zwarte naar een witte auto, weer een goede reden om een nieuwe aanschaf te kunnen maken.,^^
Eindelijk een echte nieuwe auto die ik vanaf het begin, heb de dealer gevraagd om de auto niet te detailen, zelf onderhoud. Dus geen ingevreten vogelpoep plekken, parkeerkrasjes, wasswirls e.d. van een vorige eigenaar..

P.S. Carclean nog bedankt voor de goede service. Melden dat iets niet op tijd geleverd kan worden en dan daarna een aanbieding maken voor een nog beter (en duurder) produkt voor de zelfde prijs.... dat is pas service !!! :ja

Dachshound
 
Welkom hier! En ondanks dat ie bijna de deur uitgaat: foto's worden altijd zeer gewaardeerd. Ook als de auto bijna weggaat en ja, ook als de auto nog vies is :D ;)

Veel plezier en succes met de nieuwe auto, met detailen en hier op het forum uiteraard. Zoveel Suzuki's zijn er niet op het forum dus je ervaringen worden zeer gewaardeerd.:)^
 
[mod]Niet nodig om hier een nieuw topic van te maken, het kan prima in je eigen voorsteltopic ;) [/mod]

Vorige weekend begonnen met de auto, eerst de binnenzijde gestoft en gestofzuigd en met APC en Tech Protectant van Meguiars gereinigd/behandeld.

Net nadat de HD gepakt was voor de buitenkant van de auto, geen waterdruk meer...
Bleek een koppeling onder het huis defect te zijn, dus alles weer opbergen en aan de klus...de rest van de zondag naar de vaantjes..

Vandaag dus maar weer verder.
Velgen gewassenen daarna de rest van de auto, NXT Paste-wax erop en daarna de Natty's (die ik eigenlijk wilde bewaren voor de nieuwe witte auto die in december komt).

Wat een lekker spul:heart_eyes: . Heerlijk dun aan te brengen met de foampad, makkelijk uit te poetsen en wat een geur..'k bleef ruiken aan de PB DL Megatowel die ook gelijk ingewijd werd voor deze klus.

Daarna nog de All Metal Polish (Wheelwax had de boel goed beschermd in de tussentijd)voor de velgen en de GoldGlassGel voor de banden.
Ruiten met GlassCleaner en de trims ook met TechProtectant..
4,5 uur later (heb toch nog maar de binnenzijde opnieuw snel gestofzuigd en de vent.roostertjes uitgeborsteld) het resultaat.
P9060066.jpg

P9060067.jpg


Poorboys heeft me nu toch te pakken, na lange tijd alleen Meguiars gebruikt te hebben...zal meer van PB gebruikt gaan worden in de toekomst.
 
Tkx :D

Het glimmen is me gelukt hoor; heb me voor het eerst helemaal uitgeleefd..
Heerlijk om dingen voor het eerst te doen, goed ingelezen op het forum en dan gaan:

* Wassen
* Kleien (voor het eerst)
* Paintcleanen (ook voor het eerst)
* Glaze (wist voor dit forum niet eens wat dat was...,^^ )
* Sealant (wist ook niet voorheen verschil tussen dit en een wax) met PB EX-P
* Natty's wax erop
* Trims nog met TechProtectant
* Ruiten met GlassCleaner (deed dit voorheen met Glassex)...

Geweldig wat ik allemaal opgestoken heb hier en nu in de praktijk kan brengen. (een klein nadeel: je raakt verslaafd aan de spulletjes en je gaat alle oneffenheden zien in/op je auto...:-b )...
Van het weekend nog van plan de velgen goed aan te pakken en dan post ik wat foto's.
 
al doende leert men!

door het vaker te doen en hier goed te lezen wordt je steeds wijzer:ja


zie dat je in de buurt woont, heb je een overdekte plek? of doe je alles buiten?



gr
 
@ fredsan:

Heb de mazzel dat ik in de wintermaanden een verwarmde loods van de baas ter beschikking heb...
Lekker bij 18 graden aan de auto werken...

Rest van het jaar gewoon op straat aan de slag: voordeel is dat in BoZ dit gewoon mag (heb van tevoren, toen ik daar kwam wonen, de milieudienst gemaild en bevestiging gehad dat het mocht).