• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ff voorstellen

rico23

Detailing rookie
23 nov 2020
9
15
Allereerst wat een kennis en enthousiasme hier op het forum, super tof complimenten.
Ik ben ricardo, 38 jaar uit het altijd mooie zeeland, omgeving Middelburg per toeval hier op het forum terrecht gekomen.
Wat op de achtergrond gelezen, na echt moedeloos te zijn geworden.
Ik ben in het bezit van een MB c200 witte diamant metallic lak, ik was echt soms 8 uur bezig met alleen deur om het echt netjes te krijgen. Auto zit helemaal vol met kleine zwarte stipjes die je eraf krijgt door bezt hard te poetsen maar het duurt een eeuwigheid.
Alles geprobeerd, tar remover, hars remover, kreeg het er niet af.
Werd er echt moedeloos van, en ook niet echt zin om de auto te wassen omdat je toch weet dat de auto niet netjes gewassen is, altijd wetende dat de auto nog vol zit met die zwarte stipjes.
Overigens sta ik nooit geparkeerd bij een spoorweg overgang, havens, of industie terein.
Auto heeft 2 keer een protech behandeling gehad ( maar vraag me af of dat nou echt zo doetreffend en beschermend is als dat ze zeggen).
Afgelopen week gebeld naar carclean, en had eigenlijk nog maar 1 oplossing een dab 900 aanschaffen, maar heb daar totaal geen ervaring mee dus het werd me wel sterk afgeraden (vind het zelf ook wel angstig om de lak te vernaggelen).
Dus op advies,
monello dolce verde klei set incl detailer
Monello non ferro ( als laatste redmiddel)
Monello lavare champoo
Disco nero foam applicator
dopino drying towel
Collinite 845 Wax.
Foam lans
Vandaag met dit mooie weer,de auto met de hogedruk reiniger afgepoten.
de auto gewassen met de 2 emmer methode.
Deels bijna droog gemaakt, de lak met Non ferro ingespoten. De gehele auto was bijna paars, met een vochtige washmitt de non ferro opnieuw geactiveerd.
Daarna de auto afgespoten met de hogedruk reiniger.
Ligt afgedroogd en toen begonnen met kleien, tot mijn grote verbazing waren alle zwarte puntjes al bijna zo goed als weg.
Beetje onwenning met de klei begonnen maar was er zo blij mee, ik zei tegen m’n buurman in ben helemaal klei fan vanaf nu wat gaaf.
Na het kleien de auto weer gewassen met de monello.
Daarna weer afgespoten en gedroogd, helaas geen tijd meer.
Morgen wil ik de wax gaan aanbrengen, moet ik dan weer mijn auto wassen en drogen?
Auto staat op de oprit.
Het werd al schemerig, maar had het idee dat bijna alle veizigheid van de lak was. Morgen eens heel goed controleren.
Moet de auto voordat ik wax aan breng geheel schoon zijn?
En de standtijd is rond de 5 maanden heb ik gelezen.
Sorry van het hele verhaal.
Wat kan ik hier nog meer aan toevoegen wil een snow foam gaan bestellen
Engine clean en engine dressing bestellen.
Wil eigenlijk de ramen rain-x behandelen.
Hoe doen jullie dat?
Eerst de auto wassen en dan de ramen daarmee behandelen? Of andersom.
wat kan ik nog aan dit plan toevoegen? Waardoor de auto nog beter eruit komt te zien?
Na de wax zal er niet nog iets aan toegevoegd kan worden maar misschien tussen het kleien en het waxen nog iets of heeft dat geen zin?
misschien nog voor het kunstof buiten een dressing?
En toch een ander merk champoo eens proberen denk gyeon of dodo.
Droogdoeken, microvezel doeken van goede kwaliteit heb ik al, ook borstels, kwastjes enz.
Alle tips zijn uiteraard welkom.
Ik zal morgen nog wel een foto maken van de auto als hij in de wax staat.
Leuk hier terrecht te zijn gekomen, en ik ben helemaal enthausiast.
Hoop dat ik straks ook wat bij kan dragen op het forum als ik wat meer ervaring zal hebben.
 

Bijlagen

  • 784C2E35-2EA4-4C6D-B9C3-ACC8336C970D.jpeg
    784C2E35-2EA4-4C6D-B9C3-ACC8336C970D.jpeg
    109,6 KB · Weergaven: 145
  • C67394A5-3330-4C68-BEB1-766A9621E771.jpeg
    C67394A5-3330-4C68-BEB1-766A9621E771.jpeg
    91,3 KB · Weergaven: 153
  • Leuk
Reactions: Cordoba en PA27506
Holy sh#t maat, aan enthousiasme bij jou ook geen gebrek! Ik ging er zelfs sneller van lezen :joy: Hou dat vast!

Blij dat de auto opgeknapt is. Dat kan haast niet anders na het advies van die toppers.

De lak moet schoon zijn voordat je de wax aanbrengt. Een snelle wasbeurt is nu voldoende aangezien je al goed gereinigd hebt. Even afspuiten, snelle was, afspuiten, drogen, wax aanbrengen, wachten, uitpoetsen, genieten. En delen die foto's :)
 
  • Leuk
  • Grappig
Reactions: AndyVR en rico23
Welkom op het forum, Ricardo
Er was misschien al veel enthousiasme op dit forum, maar wat leuk dat we er jou ook zo mee besmet hebben.
Jouw enthousiasme spat van je bericht af en dat is leuk om te lezen. :)

Nog even snel wassen is zo gebeurd, zoals @RoCo aangeeft, maar als er alleen een nacht tussen zit, dan zou je ook een rondje met een MF doek en een detailspray kunnen maken. Heb ik vorige week ook gedaan. (Mijn auto staat wel onder een carport.)

Welke wax heb je? Of de standtijd inderdaad 5 maanden is, dat hangt van allerhande factoren af (voorbereiding, gebruik van de auto, kilometers, weersomstandigheden, staat auto binnen of overdekt of niet, hoe vaak wassen, omgeving (bijv. bomen, spoorlijn, industrie), etc...)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba en rico23
Thx guys, ja vond het verhaal een beetje te lng maar het typte zo weg.
Vandaag heb ik de auto met de detail spray en een mf doek afgedaan, thx voor de tips.
En daarna nog een klein beetje gekleid aan de binnenkanten van de deur, daar was ik niet meer aan toe gekomen alleen ook daar zitten de oranje en zwarte vlekjes, kreeg het er deels vanaf met alleen kleien maar merk toch dat monello non ferro heel veel werk had gedaan.
Helaas heb ik de fles van 1 liter helemaal leeg gespoten, en had ik dus niks meer.
dus alleen de binnenkanten zijn nog niet naar mijn zin.
Het was te donker toen ik klaar was met het colinite 845 wax in te wrijven, dus foto’s volgen nog toch stiekem ff een foto gemaakt maar resultaat is slecht te zien.
Maken jullie de disco foam aplicator schoon waarmee je de wax mee inwrijft, en ook de microvezel doek of laten je dat zo.
De auto staat niet bij spoorwegen, maar wel buiten op de oprit.
Als ik volgende week mijn auto ga wassen bijvb, moet ik dan weer wassen, kleien, waxen of alleen wassen en drogen?
Alvast bedankt voor de tips
 

Bijlagen

  • 3F00FDB5-E335-46A7-B292-C20322C1002F.jpeg
    3F00FDB5-E335-46A7-B292-C20322C1002F.jpeg
    173,9 KB · Weergaven: 140
Alleen wassen drogen, kleien doe je voordat je een coating of een wax aanbrengt om goed te kunnen hechten op een schone laklaag.
Als je kleit dan haal je alle vervuiling van de auto af maar ook je beschermlaag.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en rico23
Bedankt voor de snelle reactie, zijn er nog middelen die ik zeker in huis moet hebben volgens jullie?
En kan ik die disco aplicator kan je die zo in een zakje doen met de wax er nog op?
Of moet je dat schoonmaken?
Fijne avond
 
Disco even wassen met "Dreft" anders hard je wax uit; geen ramp, maar dan kun je hem de volgende keer niet gelijk gebruiken.

De doek in de wasmachine zonder wasverzachter en in de droger op koude stand, is die weer helemaal lekker.

Volgende wasbeurt is enkel wassen en drogen. Je zal dan lekker kunnen genieten van je werk nu; het vuil haal je er zo af en water glijdt van de auto af. Probeer dan maar eens niet te glimlachen.
 
  • Leuk
Reactions: rico23
bedankt expje, zet het zeker op mijn verlanglijstje.
Roco, super bedankt, morgen probeer ik hem nog een keer in een laagje collinite te zetten indien ik tijd heb.
En dan de doeken en wax aplicator wassen zoals je hebt voorgeschreven.
Thx allemaal, ben er helemaal blij mee. Na 4 jaar lang opzoek te zijn geweest, om deze plekjes eraf te krijgen.
Nogmaals dank voor de tips
 
Hierbij nog wat foto’s vind dat ie er mooi bijstaat door die collinite 845.
Helemaal blij, pak de auto van mn vrouw omdat ie er eindelijk spik en span bij staat.
Volgende keer de velgen aanpakken, en de motorkap incl blok gaan proberen.
Iemand nog tips om het panorama dak streepvrij en vlekvrij te krijgen?
 

Bijlagen

  • C4DFB415-7846-477A-B4A1-76495718312B.jpeg
    C4DFB415-7846-477A-B4A1-76495718312B.jpeg
    266,5 KB · Weergaven: 144
  • 5E36B226-CE38-4394-AE98-A8EE4715D18C.jpeg
    5E36B226-CE38-4394-AE98-A8EE4715D18C.jpeg
    179 KB · Weergaven: 122
  • F8827276-198C-41E7-B389-78F3B1B97B41.jpeg
    F8827276-198C-41E7-B389-78F3B1B97B41.jpeg
    130,1 KB · Weergaven: 134
  • 1A07AF8F-0BC6-4666-91CA-AD3A4E07D1C7.jpeg
    1A07AF8F-0BC6-4666-91CA-AD3A4E07D1C7.jpeg
    196,5 KB · Weergaven: 150
  • 8EA2F494-02A7-4955-8B38-0885ADAE4632.jpeg
    8EA2F494-02A7-4955-8B38-0885ADAE4632.jpeg
    202,3 KB · Weergaven: 135
Welkom! Dat ziet er erg strak uit! Ik herken het wel, auto schoon en er dan eigenlijk niet mee willen rijden. Laatst de auto een dikke week binnen laten staan.
 
  • Leuk
Reactions: rico23