• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Grande Punto (bouwjaar 2008)

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Vandaag (2 mei 2009) de Fiat Grande Punto van mijn oom en tante onderhanden genomen. Deze auto is vorig jaar juli nieuw gekocht en sindsdien 1 keer gewassen in de wasstraat & 2 keer met de hand.
En of dat ook echt nodig was dat hij werd gedaan?!? Beoordeel het zelf ;)
De foto's zoals hij in Putten aan kwam.

punto1.jpg


punto2.jpg

En dat de vliegen de Punto een leuke auto vinden, dat is duidelijk te zien ;)

punto3.jpg


punto4.jpg

En de velgen....

punto5.jpg

punto6.jpg

En de portier-randen.


Begonnen met wassen, Na zo'n 5 kwartier redelijk naar tevredenheid. Ondanks dat de velgen niet voor 100% schoon te krijgen waren. Vervolgens begonnen met 'kleien'
punto8.jpg

De motorkap, was alleen nog maar gedaan hiermee.

punto9.jpg

En dit was alleen van één zijkant.

Omdat de auto binnen 6 uur klaar moest zijn en zowel de buiten als ook de binnenkant moesten, heb ik geen gebruik gemaakt van cleaners/polijstmiddelen. Direct na het kleien doorgegaan met de black hole, daarn de Collinite #845 en vervolgens een laagje Dodo Juice Rubbishboy's Juiced Edition wax.


Tussendoor de binnenkant, de ramen, de grill, de kentekenplaat, het kunststof, de uitlaat, de logo's/type aanduidingen, en onder de motorkap gedaan.
EN mijn moeders heeft de auto en de matten uitgezogen/afgezogen.
En het eindresultaat:
punto11.jpg


punto12.jpg


punto13.jpg


punto14.jpg


punto15.jpg


punto16.jpg


punto17.jpg


punto18.jpg


punto19.jpg


punto20.jpg


punto21.jpg
 
Mooi werk, Jammer inderdaad van de korte tijd die je er voor had. Collinite 845 eb Rubbish boy´s JE is een mooie combi. Mijn Blauwe Alfa (ietsje donkerder blauw) krijgt een finsh van Colli 845 en RBOE.
 
Dat Grande Punto's gek zijn op vliegjes kan ik over meepraten. Veel erger dan bij andere auto's lijkt het wel.

Gelukkig ga ik zo de rode ook even met de Black Hole doen en daarna in de 845 zetten.
 
Thegame1512 zei:
Dat Grande Punto's gek zijn op vliegjes kan ik over meepraten. Veel erger dan bij andere auto's lijkt het wel.

Gelukkig ga ik zo de rode ook even met de Black Hole doen en daarna in de 845 zetten.

Mijn grande punto is zo glad dat ze er zelfs niet aan blijven plakken :D

https://forum.Carclean.com/default.aspx?g=posts&t=2840 :heart_eyes:
 
Die ziet er ook lekker uit! Als de DAP binnen is begin ik met mijn rode GP te polijsten want met de hand is echt geen doen!