• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Panda Lounge (2012) “Bobbi”

Wedstrijdje doen Arie?

98E2B337-65D3-4FB5-AFB9-7D6BCEDEC7BB.jpeg
 
@Jeroen Haha, is dat ook een 1.2? Ding is echt langzaam, maar eng genoeg op de snelweg ;)

@Kees-sw Dat met die drempels had ik de eerste dag ook maar het bleek dat de banden op 3.0 bar rondom stonden. Voorgeschreven is 2.0 voor, 1.8 achter. Nu rijdt ie al een stuk beter....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Enorme symphatie voor dit type Panda. Vorig jaar in Italie een week gehuurd en een paar keer met 5 volwassenen erin door het Toscaanse landschap gereden. Die 1.2 flink op z’n lazer moeten geven om er een beetje gang in te houden, maar he we kwamen wel boven (in de eerste versnelling en meurende koppeling ).

OT: auto knapt er goed van op!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik denk dat jeroen 9 pk meer heeft ,Eerste type had 60 pk en latere 69 pk,Zijn ook overgestapt op rood logo toen,Andere wieldoppen en zwaardere zekering van de koplampen want eerste type heeft soms problemen met de bekabeling,En latere type kreeg elektrionisch gaspendaal maar mijne leek soms zelf gas te geven had ook liever een kabel gehad
 
Vandaag weer een paar stapjes verder.

De auto eerst gewassen, gewoon standaard. Daarna motorruimte aangepakt.
Schoonmaken met Release the Grease en dressen met Waxaddict Multi Purpose Dressing. Maakt het mooi mat...
WP_20180512_11_26_53_Pro.jpg


Daarna de zijruiten ook in de glas coating gezet. Laatste keer niet genoeg meer dus nu maar even gedaan.
Uitlaat ook even meegepakt met polijsten. Het pijpje is volledig aagetast dus heb een klein chromen pijpje besteld om het iets te verbeteren.
Voor :
WP_20180512_12_17_49_Pro.jpg


Na :
WP_20180512_12_35_36_Pro.jpg


Koplampen waren op het eerste gezicht best netjes maar als je er beter naar kijkt :
WP_20180512_11_28_43_Pro.jpg

WP_20180512_11_29_16_Pro.jpg


Dus schuren, polijsten en beschermen. Begonnen met P400, P600, P1000, P1500, P2000, P3000 met het handje. Polijsten met Rupes Blauw op MF Blauw en afronden met Geel op Foam Geel. Beschermd met Waxaddict Kudos :
WP_20180512_13_57_26_Pro.jpg


Links nog niet behandeld, rechts wel. (En niet volgens de bestuurder maar volgens de foto Jeroen)
WP_20180512_14_27_11_Pro.jpg


Het totaal plaatje van vandaag :
WP_20180512_17_35_54_Pro.jpg


Meteen ook even getest hoe die 60 pony's de auto voor duwen.
WP_20180512_18_08_54_Pro.jpg


Sorry voor de kwaliteit van de foto's maar camera's en ik worden nooit vrienden.
 

Bijlagen

  • WP_20180512_11_26_16_Pro.jpg
    WP_20180512_11_26_16_Pro.jpg
    208,9 KB · Weergaven: 260
Knapt lekker op arie!

Een vraagje. Je zegt dat je een chromen eindstukje hebt besteld voor de uitlaat? En ik zie nu 2 foto's staan. Maar ik zie geen chroom? Of ik lees het helemaal verkeerd?!

Ben het ook wel eens met @nicknameless. Die einddemper zou ik ook mooi zwart maken voor die paar euries.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Gepolijst voor zover mogelijk. Je komt er erg slecht bij maar ben bezig geweest met een wafeldoek en DJ Motley Blue en SC Metal Polish.
Beschermd met DJ Metal of Honour
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Help...

Het uitlaatsierstuk is binnen, mooi. Maar de binnenkant is 47mm en de uitlaat zelf 40. Het stelschroefje is leuk maar dit betekend dat de uitlaat tegen de bovenkant van het sierstuk komt. Weet iemand een manier om het sierstuk te centreren? Speciale tape of iets?

WP_20180514_18_14_21_Pro.jpg
 
Alle uitlaatstukken hebben min en max die ik vindt.
Deze is voor 30-40 mm dus ik had gehoopt dat de binnenmaat 41 of 42 was maar 47 is ook wel weer erg groot
 
ahh oke doen ze dat op die manier....dan zul je een ring moeten (laten) draaien om hem te centreren, al het andere wat je er tussen doet zal smelten neem ik aan.
Misschien dat je nog wegkomt met een stuk blik ertussen?
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie

Vergelijkbare onderwerpen