• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Punto

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Gisteren stond er een fiat punto van een maatje van me op het programma. Hij heeft mijn auto verlaagt, ik zijn "nieuwe" auto wat opgelapt. Ging er voornamelijk om dat de grove krassen eruit gingen, ding wordt in de krasstraat gewassen dus een complete swirls removal was nutteloos. De auto was al gewassen dus die stap kon ik overslaan, enkel even gekleid, kwam verbasingwekkende genoeg amper iets van de auto af.. Lak was wel in slechte staat, vooral overal om de deuren veel krassen op motorkap een en al uitgebeten vogelsch*&t vlekken etc.

Eerst een testspot gemaakt met mezzo op wit, al redelijk veel correctie echter de diepere krassen waar het nu net op ging bleven erin zitten. Met mezzo op oranje ging het als een trein. Hierna dus tegen alle regels in niet afgebouwd maar gelijk sealant en wax erop (beide mothers)

Hierna de banden met apc afgenomen en in de perl 1:1 gezet, nog steeds heel erg tevreden over. De trim met mothers back to black behandeld net als de spiegels en toen de auto weer teruggebracht naar de eigenaar.. Excuus voor de foto's, mijn ma is naar spanje en heeft mijn accu van de camera mee zodat ze er een extra heeft, dus hou ik alleen mijn telefoon hier over:

De foto's voor:
foto1-1.webp

motorkap, niks meer aan te redden:
foto4.webp

foto2-1.webp

foto3-1.webp

foto12.webp

En dan de na foto's Van een keer mezzo valt weinig foto te maken:
foto32.webp

Deurgreep weer netjes:
foto52.webp

foto5.webp

foto42.webp

Emiel, knap resultaat behaald! Lekker craquelé plekje in de lak zeg, vogelpoep is verschrikkelijk ]-0 Je maat is je vast en zeker heel erg dankbaar.

Lak was zeer ernstig craquele, op de motorkap zeker 15 van deze plekken, op het dak nog een aantal. Rondom overal krassen, ik had die auto nooit gekocht maar goed, het is hun boodschappen autotje en hij ziet er beter toonbaar uit dan de meeste auto's die bij de supermarkt staan ;)

Nee, die krijg je er zeker niet meer uit, lak is gewoon gebarsten en kapot, daar kun je niks meer aan doen helaas..

Is het een idee om de scheuren "op te vullen" met lak? Daarna wetsanden en licht polijsten?? Een schade is het toch al... Wellicht dat het optisch iets verbetert.

Laatste redmiddel is overspuiten of laten zitten.

Robert

Het is werkelijk onbegonnen werk om al die craquele op te gaan vullen en wetsanden. Hier ga ik ook echt niet aan beginnen, zaten veel en veel te veel plekken in en optisch zal het er niet beter van worden, zo laten is gewoon het redmiddel. Van 2 meter afstand zie je het niet zullen we maar zeggen...