• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiat Seicento geen resultaat

bassiequick

Detailing rookie
1 dec 2009
144
0
Ey allen,

Heb vandaag een verweerde Fiat Seicento onder handen genomen. Rood was ie van kleur.

Gewassen met NXT
Gekleid met Meg klei
Gepolijst na testspots met oranje lc en raffini mezzo.
autoglym SRP
Natty's paste wax red

Velgen etc ook gedaan,mooi resultaat,

Echter waren de swirls wel uit de lak en was er volop glans maar de auto blijf een verweerde rode look hebben.

Zou ik nog zwaarder moeten met Raffini inizo en een yellow pad LC?(Spullen zijn besteld).

Graag advies.
 
Naar mijn weten moet je na de orange cutting pad er met de white polishing pad overheen en na de "Mezzo" komt nog een finale! die heb ik aangebracht met een black finishing pad!

Eerst de "mezzo" op white , geen resultaat dan pas op orange , maar daarna wel weer op white nabewerken , en daarna de "finale" met Black Finishing.
 
oke das jammer...bij mij kwam de kleur er wel mee terug.
Misschien toch een grovere combi dan , maar ik ben zelf ook een beginnend detailer dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
 
waarschijnlijk is de lak zo erg verkrijt, dat er te weinig pigment over is om het "rood weer rood" te krijgen....
 
Oke,dus de ultimate compound of Color X etc zullen ook niks uithalen.
Erg jammer als ik al die projecten zie die wel rood worden.

Misschien een woolpad?
 
Misschien een vreemd idee, maar zou zoiets nog helpen:

Niet mijn favourite merk, maar misschien is er iets anders in dit "genre" te krijgen? Eventueel toppen met een andere wax/sealant?
 
Aan de turtle color magic hoeft je geen geld uit te geven, is meer een glaze met sterk pigment erin.
In een ver verleden op een bordeaxrode toyota carina II (ja dat is lang terug ja!) geprobeerd, hield er hele rode doeken aan over, maar de lak had geen verbetering.

Ik lees met grote interesse dit onderwerp mee, binnenkort een roze/witte opel astra onder handen proberen te nemen, zal ook een leuk karweitje worden...
 
ey Nici,

Heb het staan,eenmaal stukje geprobeerd,maar wel glans maar geen kleurverschil.helaas