Sinds een tijdje was ik op zoek naar een kleine wagen voor vrouwtje lief met een automaat.
Afgaande op een interne advertentie op het werk heb ik deze fiesta gevonden.
Technisch gezien twijfelde ik geen minuut.
Een Fiesta van eind 2003 met 34000km en volledige onderhoud geschiedenis zag er goed uit maar.....
De Fiesta was ALTIJD door de "krasstraat" gereden en nooit in de was gezet.
Bij testrit was hij vuil en bij afleveren ook en dus kwamen de duiveltjes pas boven na het wassen.
Auto gewassen met Valma Wash and Shine en een flinke scheut APC om het grootste vuil te verwijderen.
Daarna de auto gekleid met PB klei en spray&wipe 1 op 1.
Dit heeft al 5 uur in beslag genomen!
Na inspectie kwam ik op het dak het drama tegen.
Wagen had in een boomrijke omgeving gestaan en was aangevallen door duiven(of meeuwen)en daar er nul komma nul wax op zat hadden deze shitters hun aantasting goed kunnen uitvoeren en wat later bleek onherstelbare lakschade aangebracht.
Tot grote verbazing bleek dat de vorige eigenaar ook nog eens geprobeerd had met een schuurspons dit euvel te verwijderen en gestopt was bij de eerste blunder....
testspot gaf als resultaat dat ik Inizo Forza op geel nodig had als start.
Daarna Mezzo op wit en afgewerkt met Finale op wit.
Het dak heb ik met Forza op wollen pad aangevallen en dan de drie voorgaande stappen herhaald(dus vier passen!).
Na het grote werk heb ik eerst Black hole aangebracht en afgetopt met Collinite No. 915.
Beide heb ik aangebracht met rode handpads en dit was eigenlijk het leukste deel(Het slavenarbeid werk was immers voorbij)
kunststof delen zijn behandeld met Back to Black van Mothers.
Interieur was redelijk proper maar ik heb toch de bekleding met de Aquafilter 2000 Wet 'n Dry Vacuumcleaner onder handen genomen en dan zag het er goed uit!
Alles bij elkaar heb ik toch 16 uur zoet geweest met dit karwei maar buiten het dak ben ik best tevreden.
De wieldeksels waren zo slecht dat ik gewoon er een nieuw setje onder gezet heb.
Nu het beeldjesmateriaal...
Eerst de krasfabriek
Het kleien
Dit resultaat was van het dak na een oppervlak van 50 op 50cm!
De spray&wipe kleurde bruin en groen...
Dan kwam het dak en onthulde zijn geheimen8-o
En de "ik probeer het even met schuurpapier"....
Na de vele bewerkingen zag het dak er zo uit
enkel details van het interieur voor het werk.
Aquacleaner van proper produkt naar.....
Interieur NA
Motorruimte ook even aangepakt.
VOOR
NA
En dan even de na foto's
En enkele reflectie's
Afgaande op een interne advertentie op het werk heb ik deze fiesta gevonden.
Technisch gezien twijfelde ik geen minuut.
Een Fiesta van eind 2003 met 34000km en volledige onderhoud geschiedenis zag er goed uit maar.....
De Fiesta was ALTIJD door de "krasstraat" gereden en nooit in de was gezet.
Bij testrit was hij vuil en bij afleveren ook en dus kwamen de duiveltjes pas boven na het wassen.
Auto gewassen met Valma Wash and Shine en een flinke scheut APC om het grootste vuil te verwijderen.
Daarna de auto gekleid met PB klei en spray&wipe 1 op 1.
Dit heeft al 5 uur in beslag genomen!
Na inspectie kwam ik op het dak het drama tegen.
Wagen had in een boomrijke omgeving gestaan en was aangevallen door duiven(of meeuwen)en daar er nul komma nul wax op zat hadden deze shitters hun aantasting goed kunnen uitvoeren en wat later bleek onherstelbare lakschade aangebracht.
Tot grote verbazing bleek dat de vorige eigenaar ook nog eens geprobeerd had met een schuurspons dit euvel te verwijderen en gestopt was bij de eerste blunder....
testspot gaf als resultaat dat ik Inizo Forza op geel nodig had als start.
Daarna Mezzo op wit en afgewerkt met Finale op wit.
Het dak heb ik met Forza op wollen pad aangevallen en dan de drie voorgaande stappen herhaald(dus vier passen!).
Na het grote werk heb ik eerst Black hole aangebracht en afgetopt met Collinite No. 915.
Beide heb ik aangebracht met rode handpads en dit was eigenlijk het leukste deel(Het slavenarbeid werk was immers voorbij)
kunststof delen zijn behandeld met Back to Black van Mothers.
Interieur was redelijk proper maar ik heb toch de bekleding met de Aquafilter 2000 Wet 'n Dry Vacuumcleaner onder handen genomen en dan zag het er goed uit!
Alles bij elkaar heb ik toch 16 uur zoet geweest met dit karwei maar buiten het dak ben ik best tevreden.
De wieldeksels waren zo slecht dat ik gewoon er een nieuw setje onder gezet heb.
Nu het beeldjesmateriaal...
Eerst de krasfabriek
Het kleien
Dit resultaat was van het dak na een oppervlak van 50 op 50cm!
De spray&wipe kleurde bruin en groen...
Dan kwam het dak en onthulde zijn geheimen8-o
En de "ik probeer het even met schuurpapier"....
Na de vele bewerkingen zag het dak er zo uit
enkel details van het interieur voor het werk.
Aquacleaner van proper produkt naar.....
Interieur NA
Motorruimte ook even aangepakt.
VOOR
NA
En dan even de na foto's
En enkele reflectie's