• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fiesta van nooit gewaxt naar...

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Sinds een tijdje was ik op zoek naar een kleine wagen voor vrouwtje lief met een automaat.
Afgaande op een interne advertentie op het werk heb ik deze fiesta gevonden.
Technisch gezien twijfelde ik geen minuut.
Een Fiesta van eind 2003 met 34000km en volledige onderhoud geschiedenis zag er goed uit maar.....
De Fiesta was ALTIJD door de "krasstraat" gereden en nooit in de was gezet.
Bij testrit was hij vuil en bij afleveren ook en dus kwamen de duiveltjes pas boven na het wassen.
Auto gewassen met Valma Wash and Shine en een flinke scheut APC om het grootste vuil te verwijderen.
Daarna de auto gekleid met PB klei en spray&wipe 1 op 1.
Dit heeft al 5 uur in beslag genomen!
Na inspectie kwam ik op het dak het drama tegen.
Wagen had in een boomrijke omgeving gestaan en was aangevallen door duiven(of meeuwen)en daar er nul komma nul wax op zat hadden deze shitters hun aantasting goed kunnen uitvoeren en wat later bleek onherstelbare lakschade aangebracht.:-/
Tot grote verbazing bleek dat de vorige eigenaar ook nog eens geprobeerd had met een schuurspons dit euvel te verwijderen en gestopt was bij de eerste blunder....
testspot gaf als resultaat dat ik Inizo Forza op geel nodig had als start.
Daarna Mezzo op wit en afgewerkt met Finale op wit.
Het dak heb ik met Forza op wollen pad aangevallen en dan de drie voorgaande stappen herhaald(dus vier passen!).
Na het grote werk heb ik eerst Black hole aangebracht en afgetopt met Collinite No. 915.
Beide heb ik aangebracht met rode handpads en dit was eigenlijk het leukste deel(Het slavenarbeid werk was immers voorbij)
kunststof delen zijn behandeld met Back to Black van Mothers.
Interieur was redelijk proper maar ik heb toch de bekleding met de Aquafilter 2000 Wet 'n Dry Vacuumcleaner onder handen genomen en dan zag het er goed uit!
Alles bij elkaar heb ik toch 16 uur zoet geweest met dit karwei maar buiten het dak ben ik best tevreden.
De wieldeksels waren zo slecht dat ik gewoon er een nieuw setje onder gezet heb.
Nu het beeldjesmateriaal...
Eerst de krasfabriek:'(
P1010160.webp

P1010157.webp

P1010155.webp

P1010154.webp

P1010150.webp

P1010133.webp

P1010132.webp

P1010131.webp

P1010130.webp

P1010129.webp

P1010127.webp

P1010125.webp

Het kleien
P1010144-1.webp

Dit resultaat was van het dak na een oppervlak van 50 op 50cm!
De spray&wipe kleurde bruin en groen...
P1010146.webp

Dan kwam het dak en onthulde zijn geheimen8-o
P1010148.webp

En de "ik probeer het even met schuurpapier"....
P1010147.webp

Na de vele bewerkingen zag het dak er zo uit
P1010158.webp

enkel details van het interieur voor het werk.
P1010110.webp

P1010111.webp

P1010112.webp

P1010113.webp

Aquacleaner van proper produkt naar.....
P1010114.webp

Interieur NA
Fiestanapoetsbeurt11.webp

Motorruimte ook even aangepakt.
VOOR
P1010134.webp

P1010135.webp

P1010136.webp

P1010137.webp

NA
Fiestanapoetsbeurt13.webp

En dan even de na foto's
Fiestanapoetsbeurt.webp

Fiestanapoetsbeurt3.webp

Fiestanapoetsbeurt4.webp

Fiestanapoetsbeurt9.webp

En enkele reflectie's
Fiestanapoetsbeurt8.webp

Fiestanapoetsbeurt5.webp

Fiestanapoetsbeurt6.webp

Wat een klus moet dat geweest zijn! Wat een vieze en bekraste wagen zeg ondanks de 34000km! Erg mooie detail met mooi eindresultaat, dit zijn de leukere klussen. Je ziet de wagen helemaal transformeren van een krasbak naar een klassebak! :-)^

Van een beast naar een beauty. Het kan écht. Dit soort klussen geven de meeste voldoening.
Je kunt tevreden zijn Focusio.

paulus,
De wagen had als standplaats Antwerpen.
Hij woonde dus in een stadsjungle en daar ziet niet iedereen zo nauw op andermans spullen.
Het was de technische staat van de wagen die me overhaalde om de koop af te sluiten.
Laatste maand nog groot onderhoud,twee nieuwe banden en nieuwe batterij op kosten van de vorige eigenaar.
Hij mocht alles in kosten brengen van de werkgever.

Zo he,dat geeft wel voldoening!
Maar er zijn veel mensen die dat heel normaal vinden als ze een auto al een tijdje hebben!Ja,hij is toch niet nieuw meer,dat is toch gewoon normaal??
Je zou eigenlijk hem eens moeten laten zien aan de vorige eigenaar,en dan zeggen dat hij dat ook zo had kunnen hebben....:-d

Down Town :De kleur is inderdaad niet alledaags en officieel heet het oyster silver.
Weinig zilver in te bespeuren maar het is wel een "warme" kleur waar redelijk wat reflecties in te zien.
Is met echt zilver minder maar daar ben ik met mijn andere wagen(Focus)ook wel in geslaagd.:ja

Dat was zo aan de klei te zien een mooie geweest voor Carpro IronX soapgel:ja .maar absoluut wat een top prestatie:cool

Nieuwe variatie op het begrip "Barn Find"
Valma erover en dan nog dezze bagger, dan is ie vuil geweest :-&

Ziet er weer perfect uit en kan technisch ook nog jaren mee.
Heb je geen slechte koop aan denk ik zo.

Hans