• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Finale na inizio forza??

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.478
170
Ben nu bezig met mijn a3, en de lak is zo knetterhard dat ik de hele auto op wol met forza aan het doen ben, alle andere producten hebben totaal geen zin.

Alleen ziet de lak er na de forza super uit, geen swirls marring of wat dan ook, lijkt mij dan ook finale erop en glaze wax etc maar voor mijn gevoel is dit wel een hele grote tussenstap, maar ik zie verder de meerwaarde van mezzo op oranje en wit niet op een testspot op de deur...

Komt het vaker voor of zie ik het verkeerd? Heb er 2 bouwlampen opstaan en kan er hoe ik dan ook kijk geen defecten meer in vinden...
 
ik heb alle residu eraf gehaald, het verbaasd mij ook, edit, nu met foto's

P1030917.webp


P1030916.webp
 
Na gebruik van Inizio met wol op mijn Audi's blijft er na het afnemen met Spruzzo een soort grijze waas over de lak te zitten. Tussenstap met Mezzo moet ik echt doen. Mischien valt het niet op omdat jou wagen grijs is.
 
het lijkt er toch echt allemaal vanaf te zijn, ik ga voor de zekerheid nog eroverheen met wit en mezzo en dan de finale, dan moet het goed zijn lijkt me, maar voor mijn gevoel heeft het geen meerwaarde
 
Soms lukt het wel, soms ook niet, kwestie van proberen, dat heb jij gedaan en bij jou werkt het! ;)
 
Aan de ene kant zeg ik poepoe wat een megagrote overstap,
aan de andere kant als jij tevreden bent over het resultaat .... houden zo.

Nog even over nagedacht: je zou een halve motorkap ( makkelijste deel om te doen en te zien ) wel met de mezzo combi kunnen doen, wellicht denk je dan van
"asjemenou, hij blinkt toch nét even wat mooier dan de andere kant" ; zodoende heb je het voor jezelf ook weer goed 'verantwoord' om het zo maar even te stellen
 
Heb het ook nog meegemaakt dat ik na het compounden geen verschil zag als ik afbouwde, dit was vooral in het begin dat ik machinaal aan de slag ging....als ik daar nu over nadenk lag dit mi aan mijn ogen....detailen is een groeiproces en ik heb gemerkt dat ik beter heb leren zien/kijken.... maw naar mijn gevoel zie ik nu beter de subtiele verbeteringen in glans/reflectie enz...dan bv een jaar geleden. Voor mijn gevoel is het zo dat het toen niet was dat afbouwen niks toevoegde aan de lak maar dat ik de kleine verbeteringen gewoon niet waarnam.

Ik heb geen idee hoeveel ervaring jij hebt op gebied van machinaal detailen, mogelijk heb je meer ervaring dan mijzelf en het bovenstaande is zeker geen oordeel op uw verhaal hoor.... het deed me gewoon denken aan mijn eigen ervaringen.

Belangrijkste is (zoals mk-us al zegt) dat jij tevreden bent met het resultaat!
 
inmiddels toch een paar testspots gedaan, en inderdaad zie ik toch nog net wat meer glans na een hit mezzo en finale, ben dus gewoon alles af aan het bouwen "zoals het hoort" maakt het resultaat net wat beter, heb een zilvere auto en dat is vooral nu het bewolkt is echt lastig om strak te maken, je moet echt op onmogelijk plaatsen kijken of via reflectie van een bouwlamp oneffeneden te zien, een brinkman zal dan ook bij mijn volgende bestelling horen...

Qua ervaring ben ik al een aantal jaren bezig, alleen pas sinds vorige zomer machinaal, heb nu een auto of 6/7 gedaan denk ik.
 
Tadaaaaaaaa, weer een ervaring rijker :)
Verschillende soorten verlichting geven ook weer een ander spectrum weer aan defecten, dit is zeker in een garage goed te zien !
Zilver is idd een nare kleur om dingen waar te nemen ( bedoel t.o.v. bv zwart ) heb ik gemerkt.
Ook een extra rondje lopen om de auto doet soms ook wonderen, zie je vanuit andere invalshoek ineens iets 'wat niet klopt' wat je ervoor niet zag ;)
 
Zonder meer eens met MKus, proberen is leren, en heeel goed blijven kijken.
Inspecteer zelf ook altijd even met een bouwlamp EN de brinkmann op een afstand. 3-4 meter, soms meer.
Vooral hologrammen zie ik vaak eerder met een felle lichtbron op een wat grotere afstand, brinkmann 20-30 cm van je lak af houden verblind je jezelf alleen maar mee.

Testspotje met en zonder Mezzo om het verschil te zoeken kan zeker geen kwaad, zo zie je ook wat een bepaalde stap KAN bijdragen in aan het eindresultaat.

Op sommige lakken gaat het prima, op andere krijg je het met geen mogelijkheid klaar zonder tussenstap.

Heb laatst zelf ook een auto gedaan met Inizio Forza op oranje op de rotary, en gefinished met Menzerna PO106FA (nagenoeg gelijk aan Finale) op een lichtgroene pad op de Dap.
Ook getest met Mezzo op wit tussendoor, maar de verschillen waren nagenoeg niet te waarnemen.
Ben sinds die auto de Inizio Forza flink meer gaan waarderen, als je hem goed verwerkt en je pads een beetje schoonhoud, finisht deze echt heel netjes voor zo´n compound (op een gemiddeld tot harde lak).