• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

finish kare?

ik heb hem nog niet geprobeerd..

er zijn 3 verschillende versies fk1000p..
een oude witte
de oude met de haai erop, en oldschool kleuren
en nu een ijzeren!

zal zometeen eens aan de heren van DW vragen of ik wel de goede hebt..

chemisch is hij zeker... ik denk (en als ik ruik) dat hij chemischer is als bijvoorbeeld colli 845
 
Neej hoor was niks mis met de blikken. Wij zijn alleen de Fuzion gewend qua verwerkbaarheid en dan werkt de 1000p nogal lastig:D Heb ondertussen 20 waxen staan dus af en toe doe ik er wat weg. De laatste tijd merk ik dat ik liever een wax pak die makkelijk te verwerken is, en uit te poetsen is. Collinite is prima uit te poetsen, maar fuzion/pink wax/ moose gaat allemaal nog net wat makkelijker. De alu blikken zijn als het goed is de laatste versie.
 
schijnen toch wel verschillen in te zitten..

hierbij de thread op dw die ik erover gestart ben.. aangezien ze daar veel meer ervaring met dit product hebben:

klikkie naar ander forum

en mijn excuses voor me beroerde engels daar:D
 
De wax komt direct bij FK1 in amerika vandaan. Er staan een aantal threads over op autopia. O.a. de verschillende verpakkingen. Toch zou de samenstelling van de wax allemaal hetzelfde moeten zijn. En ook daar vinden de meeste dat 1000p een pita is om aan te brengen/ uit te poetsen wanneer te dik aangebracht.
 
off-topic: Zie eigenlijk nu pas hoe waanzinnig groot dat blik is, lijkt wel zo'n grote anti-muggen pot. Was niet duidelijk te zien op "verkopende-site".
On-topic: Zoals ik het lees hoef jij je geen drukte te maken over de inhoud Aron

p.s. dat Engels niet je goeiste taal is, is je vergeven hoor :LOL
 
15oz geloof ik..

ruim 400 gram!

dubbele als bijvoorbeeld dodo rubbish..

maar inhoudt schijnt indd hetzelfde te zijn..

en de usa versie (deze dus) zit gewoon in een ander blik..
ben erg benieuwd.. maar klei e.d. is op.. dus bestelling carclean hoop ik morgen binnen te hebben (klei was op)
 
vandaag de fk1000p geprobeerd..
eerst de auto een laagje ssf gegeven..
toen gewassen met een flinke scheut dodo btbm in de emmer..
toen de auto ge-kleid.. nog steeds zat er een dikke wax laag op, en die wou ik eraf hebben, dus nogmaal gewassen, dit keer met een halve liter dasty op 10 liter water..(1 op 20) toen begonnen alle lagen toch wel te zwichten!
nog een keer met de poorboy's klei en dodo born slippy er overheen, en alles was eraf..
nog snel en GOED afgespoeld , eerst met hd, en toen met de slang

toen konden we beginnen.... met de rode euro handpad van LC
eerste indruk.. heel zacht en MEURT verschrikkelijk..

toch maar de hele auto gedaan... heeeel dun laagje,

heel even laten zitten, echt maar 5 minuten o i d en uitgepoetst.,.

indruk: 8-o heeeeel veel reflectie!! abnormaal 8-o
totaal geen diepte, dus een hele oppervlakkige glans, maar aangezien mijn auto toch vrij lichte kleur heeft, zal je er nooit veel diepte in krijgen..

toen even staan leuteren met een mede CC er (was gezellig!)

en toch gekozen om nog een laagje carnaubawax over deze sealant te leggen..

gekozen wapen: dodo rubbish boy's juiced edition...

of het ECHT nodig..... denk het niet, het voegde iets meer diepte toe, maar deed niet echt heel veel

al met al:
moeilijk te verwerken?? dat probleem heb ik absoluut niet gehad!
curetijd heel kort!
makkelijk uit te poetsen.. echt heel makkelijk!

nadeel is wel dat hij niet in nl te krijgen is!

denk dat ik hem zometeen nog naloop met finish kare 425 (polywipe detailer)

ik heb er fotos van gemaakt, cam alleen thuis laten liggen
 
Maak volgende keer een 50/50 wel of geen FK op een motorkap, ben benieuwd of er echt abnormaal veel reflectie is. Als het echt zoveel is moet je dat wel met het blote oog kunnen zien, toch?
 
tsjah wat is abnormaal..

maar volgende keer eens doen ja!!

ik denk wel dat je het verschil ziet ja..

maare.. als jij vandaag bij CC was, heb je hem ook vast wel zien liggen (er is een sample die kant op gegaan gister)
 
Er is wat binnengekomen, er stond op t.a.v. Adrie dus dan maak ik het niet open.
 
daar zit hij in..

valt mij mee dat hij daar aangekomen is.. zo op de bus:-"

maare.. dan mag je van adrie ook vast wel een likkie lenen (of als jij hem ook wilt hebben, maak ik nog een sampletje hoor)
 
is hij ook nog heel??
aangezien ik hem over gegoten heb in een bakje, wat officieel een houder voor een armbandje was:D
dekseltje kan je er gewoon aftrekken, vergt enige moeite..