• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

finish kare?

aron225

Detailing chief
2 mei 2009
2.158
102
laatste tijd lees ik veel over finish kare, en dan vooral over de 1000p hi temp sealant.
15oz sealant, schijnt erg goed product te zijn voor weinig geld..

heeft iemand deze weleens geprobeerd? en zou het oooit bij carclean komen??

het gaat om deze: http://www.seriousperformance.co.uk/Products,52,toView_402.html

met topics als deze: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=116792
 
Heb hier de 1000p staan. Vind hem waardeloos in de verwerking, daarnaast bleef hij niet langer zitten dan 1,5 maand. Ik gebruik wel veel de Pink Wax van FK1. Deze is heel makkelijk aan te brengen, en uit te poetsen. De FK425 is ook een aanrader.
 
Geen ervaring met de FK1000, maar het topic op DW had ik ook al gezien en heeft me best nieuwsgierig gemaakt.
Op DW zie ik met regelmaat producten langskomen, waar men laaiend enthousiast over is, maar die niet hier te verkrijgen zijn (e.g. Duragloss 901 is iets wat ik nog weleens wil proberen).

Ik denk dat het lastig wordt voor CC om steeds maar 'losse' producten in het assortiment op te nemen.
 
dutchcardetailing zei:
Heb hier de 1000p staan. Vind hem waardeloos in de verwerking, daarnaast bleef hij niet langer zitten dan 1,5 maand. Ik gebruik wel veel de Pink Wax van FK1. Deze is heel makkelijk aan te brengen, en uit te poetsen. De FK425 is ook een aanrader.

maar jij besteld een hoop uit engeland... dus jij telt niet meew^^w w^^w w^^w

maare,, als het jou niet bevalt.. heb ik wel interesse
 
dutchcardetailing zei:
Heb hier de 1000p staan. Vind hem waardeloos in de verwerking, daarnaast bleef hij niet langer zitten dan 1,5 maand. Ik gebruik wel veel de Pink Wax van FK1. Deze is heel makkelijk aan te brengen, en uit te poetsen. De FK425 is ook een aanrader.

Hoi Dutch Car Detailler. Mijn ervaring met betrekking tot de Finish Kare 1000 P staat werkelijk lijnrecht tegenover die van jou. Ik heb mijn 1992 Polo enkele malen geleden met de FK 1000 behandeld. Enorme goede duurzaamheid. Qua sealant zonder meer net zo goed of beter dan EXP. Verder begrijp ik je opmerking ten aanzien van de verwerkbaarheid niet. De FK 1000 smeert net zo gemakkelijk als elke wax. Bovendien kun je er gerust mee over je rubbers en kunststof heen. Ik heb de FK 1000 24 uren laten staan om te testen. Net zo gemakkelijk weer af te nemen. Zeer gemakkelijk op te zetten met een padje. Als je de Pink wax gemakkelijk vindt, dan begrijp ik je niet. De FK 1000 is net zo gemakkelijk in de verwerking.

TEST: Ik heb meerdere spinningbikes behandeld met FK 1000. Elke dag, minstens 2 uren lang, loopt er vervolgens ZWEET over de laag heen. Duurzaamheid is perfect.

Kortom, zeer fijne producten. Ik zelf vind juist de Pink Wax iets minder, omdat die maar een maandje blijft zitten. Wel fijn om eventjes 'op te buffen'.

Juist de sealant en de FK 425 behoren tot de absolute top qua prestatie. De 425 detailler is 'very slicky'. Perfecte detailer. Shampoo is ook een toppertje.
 
ik heb exact dezelfde als Maarten gehad maar kan zijn ervaringen compleet delen ... die FK1000 Hi-Temp was voor mij de slechtst verwerkbare wax die ik had...
Maarja niks zo persoonlijk als een wax geloof ik ;)

Standtijd houd ik nooit:! in de gaten want doe het sowieso 2 keer per maand :D
 
sjoerdnijhuis zei:
ik heb exact dezelfde als Maarten gehad maar kan zijn ervaringen compleet delen ... die FK1000 Hi-Temp was voor mij de slechtst verwerkbare wax die ik had...

Je moet de Hi Temp Paste Wax ook niet met WAX vergelijken.
Hoewel de naam anders doet vermoeden, is het namelijk helemaal GEEN wax.
Het is een pure sealant. Vergelijk 'm dus met sealants.

Maar wat bedoel je met een slechte verwerkbaarheid ???
 
Leonneke zei:
Je moet de Hi Temp Paste Wax ook niet met WAX vergelijken. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is het namelijk helemaal GEEN wax. Het is een pure sealant.
NU las ik onderstaand berichtje en raak ik weer confucius:
stimpy68 zei:
De Collinite 845 is een Carnauba wax en wordt ook wel eens een sealant genoemd, maar dat is, net zoals bij de FK1000p (FK = Finish Kare ;) Weer afkorting..), dus geen sealant, maar door hun lange duurzaamheid worden ze daarmee wel eens terecht of onterecht onder de sealants genoemd

Wat is Finish Kare nu:

1) Wax
2) Seant
3) Dat moeten nu toch echt eens goed nader gaan onderzoeken
 
Ehm, snel even wat opgezocht.
Serious Performance noemt het een sealant.

Op de FK website staat dit:

Hi Temp Synthetic Paste Wax
Developed from a West German process called Synthesis 1000P is a blend of advanced pure synthetic materials.
 
Had ook al gekeken op Serious Performance, maar aangezien ik Adrie ook hoog in het vaandel heb staan, had ik 'm eventjes aangehaald omdat zijn standpunt anders was, vandaar
 
Dank je mk-us, maar zelfs ik kan er wel eens naast zitten ;) Ik heb de Finish Kare producten nog niet getest en heb er dus ook weinig kennis/ervaring nog mee. Heb ook nog niet echt de tijd gehad om mij er uitgebreid in te verdiepen.
 
ik kan je wel een sample opsturen hoor (als hij eindelijk eens op de post gaat:-" :D )
ken je hem ook testen!
 
Sealant:

Nogmaals, om duidelijkheid te scheppen.
Finish Kare 1000 P - Hi Temp Paste Wax .....

is een hele echte SEALANT. De productbasis is PETROLEUM. Heeft dus niets met wax te maken. Bevat geen korrel carnauba. Compleet syntetisch product.

Hoop dat het duidelijk is. Naam is inderdaad misleidend.
 
heb net even het blikje (zeg maar BLIK) open getrokken..
sample gemaakt.

WAT STINKT DIE TROEP ZEG!!

echt een viezen (indd petroleum) geur!! turtle wax ruikt lekkerder

hij lijkt me ook best vettig..

maar tijd zal het leren.. deze week zal ik er een autotje mee doen
 
@ Maarten / Sjoerd en nu ook Aron,

Zijn jullie blikjes wel in orde?.. misschien door de vlucht vanuit de USA een beetje verslechterd ofzo?

Als je de threads op DW leest.. is er vrijwel niets negatiefs aan en is men juist zeer positief over deze sealent/wax.