• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

De stappen naar de meest glanzende grijze auto van de straat

Toen ik dat blik van mijn schoonzoon ontving heb ik op internet zoveel mogelijk erover opgezocht (omdat ik alleen de merken die op dit forum besproken worden van naam kende.) Voor zover ik begrepen heb zijn echte olieën eronder geen goede match, maar kunnen de producten in mijn lijstje prima. Als de sealant voor de winter wordt gebruikt werd wel (soms) aangeraden het op 'blote' lak te gebruiken.
 
Misschien valt Auto Finesse Tripple te overwegen als AIO-polish ipv AG SRP?
Ik ben ook van plan om deze in de toekomst te gebruiken.
 
Hey Jazzway,

Zoals ik eerder vermeldde, gebruik je al de White Diamond. Dit is een Glaze + Cleaner. Wanneer je dan nog een polish er bij wilt, is dit eigenlijk een beetje overkill.

Mocht je dan alsnog een polish willen gebruiken vóór de Glaze (White Diamond), dan zou ik iets kiezen waar ook een korrel in zit, voor meer correctiekracht. Maarja, dan zou je net zo goed ná het wassen/kleien een fijn polijstmiddel kunnen gebruiken, afnemen, daarna voeden met de White Diamond en dan je bescherming.

Qua bescherming zou ik toch gewoon kiezen voor een goede wax. Zoals eerder besproken zijn de waxen van Collinite uitstekende waxen voor een paar tientjes. Een sealant word veelal gebruikt om zijn vuilafstotende eigenschappen en de iets langere standtijd, maar een wax juist meer voor de looks. Het gebied tussen deze twee worden steeds kleiner en kleiner, dus dan zou ik voor een wax kiezen.

Ooh, en ik vind het persoonlijker fijner om een standalone-product te hebben zodat ik kan zien wat het product precies voor elkaar krijgt. In jouw geval zou je een All-in-One product nemen (Cleaner - Glaze - Wax + eventueel een korrel) en weet je niet of de cleaner + korrel daadwerkelijk defecten heeft verwijderd of dat de glaze/wax ze aan het verdoezelen is. :p


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Ik zou denk ik als polijstmiddel kiezen voor Monello Finale en dan een oranje en een witte handpad. Met de hand oefen je meer kracht uit dan met een machine, dus is de kans groot dat je nog redelijk veel lakdefecten kunt verwijderen. Later kun je dan altijd nog Monello Mezzo aanschaffen als dat nodig mocht blijken. En wanneer je de kleine verpakkingen kiest/koopt, blijft het beheersbaar.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Zo te zien een zeer uitgebreide plan van aanpak.
Dat komt wel goed.
Ik heb zelf een Civic, ben dus bekend met de kwestbaarheid van Honda
lakken.
Na vele jaren gewerkt te hebben met Meguiars, ben ik overgestapt op
Dodo juice, Monello, Gyeon en Autoglym.
Doeken: Dodo, zijn de beste. Vooral die van de supernatural lijn de
buffung cloth en de fantastic flur. Die laatste om als allerlaatste stap
de wax/sealant nogmaals na te wrijven. Geen groot verschil maar wel
zichtbaar. Gyeon heeft ook mooie doeken.Monello ook "de peluche verde,
of de peluche bianco". Washmitt de Monello. Velgen doe ik met de uni cone one
black.

Pads, Monello, Dodo Finger Mitt voor de velgen.

Qua shampoo absolute topper is de Dodo Supernatural shampoo of de sour enhancing
gloss. Born to be mild zeker zo goed, niks op aan te merken maar laat vrijwel niks achter.
Kieren en naden!

Micro prime en Lime prime lite vindt een Honda lak erg prettig.

Waxen/sealants. Hierover kun je alleen maar zeggen, dat is persoonlijk.
Ik werk het liefst met Dodo acryl spritz, future armour, carnauba glaze detailer, blue velvet,
purple haze, supernatural wax met of zonder glas.

Gyeon heeft leuke glas coatings. Ik ga tot aan de can coat. Ben wat terughoudend met zwaardere vormen.
Je komt NOOIT meer bij de lak, en dat wil je wel i.g.v. nieuwe producten.

De Gyeon trim, hmm wees voorzichtig. Kan goed maar ook fout. En dan ben je zuur. Ziet eruit alsof
de lak loskomt. Ik pak de kunststoffen aan als dit:

-kleien
-meerder coatings van de blue velvet/purple haze.
-acryl spritz erover heen.
als je deze laat doorhechten, dan red mist eroverheen.

Doe dit ca. een ruime halfjaar en gaat prima.

En motor ruimte.

-Motor koud laten.
-Met water afspuiten, geen hoge druk.
-In nevelen met Autoglym Engine Cleaner.
-Na ca. 2 min. afspuiten.
-Auto wassen, want alles voor zit onder.
-Na drogen/opwrijven motor wat warm laten draaien.
-Kunststof conditioner nevelen. De 303 AS prot. of
Autoglym Rubber/Vynil care doet wonderen.
-Motor door laten warmen.

Je zult je ogen niet geloven.

Is de motor ruimte erg vuil, dan de stap met engine reiniger mogelijk
herhalen.

Nou ik heb mijn best gedaan.

Het is en blijft veel werk het detailen, maar blijft ook wel leuk.

Succes
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Misschien valt Auto Finesse Tripple te overwegen als AIO-polish ipv AG SRP?
Ik ben ook van plan om deze in de toekomst te gebruiken.
Dankjewel voor je suggestie! Ik zag in de webshop dat er in Auto Finesse Tripple carnauba wax zit. Het is ook een alles-in-1 product, dus die carnauba blijft vast zitten. Maar onder de sealant niet handig had ik begrepen. ;)

Hey Jazzway,

Zoals ik eerder vermeldde, gebruik je al de White Diamond. Dit is een Glaze + Cleaner. Wanneer je dan nog een polish er bij wilt, is dit eigenlijk een beetje overkill.
Kijk DAT wilde ik weten. o_O Het wordt dus overkill.

Mocht je dan alsnog een polish willen gebruiken vóór de Glaze (White Diamond), dan zou ik iets kiezen waar ook een korrel in zit, voor meer correctiekracht. Maarja, dan zou je net zo goed ná het wassen/kleien een fijn polijstmiddel kunnen gebruiken, afnemen, daarna voeden met de White Diamond en dan je bescherming.
En nu zie ik denk ik ook waar ik de mist in ga... ik noem polish en polijstmiddel als één en hetzelfde middel. En dat is het dus niet. ??? Ik dacht dat na het kleien nog een extra cleanerachtig product nodig was (al dan niet met korrel) alvorens met een glaze en wax/sealant aan de gang te gaan. Dus zolang ik niet handmatig de krassen in de lak kan poetsen hou ik me aan bevolen voor de welk middel dan ook (polish met korrel of fijn polijstmiddel.) Ja, ik ben een schijterd! :poop:

Qua bescherming zou ik toch gewoon kiezen voor een goede wax. Zoals eerder besproken zijn de waxen van Collinite uitstekende waxen voor een paar tientjes. Een sealant word veelal gebruikt om zijn vuilafstotende eigenschappen en de iets langere standtijd, maar een wax juist meer voor de looks. Het gebied tussen deze twee worden steeds kleiner en kleiner, dus dan zou ik voor een wax kiezen.
Als ik dat blik niet had gekregen dan had ik er niks over opgezocht op internet, maar dat is gebeurd. En ik moet toegeven dat zilvergrijze auto's in dat spul bijna van het scherm spatten. Hij gebruikt het trouwens ook op zijn eigen -veel te dikke- witte auto.
@Quantoxx , ik waardeer je hulp echt enorm!!! Maar ik blijf een eigenwijze vrouw :rolleyes: En ik wil het toch proberen, het is tenslotte ook geen goedkope action/lidl zooi. Werkt het niet voor mij dan ga ik terug naar Collinite en bestel een fles of blik #845 of #915.

Ooh, en ik vind het persoonlijker fijner om een standalone-product te hebben zodat ik kan zien wat het product precies voor elkaar krijgt. In jouw geval zou je een All-in-One product nemen (Cleaner - Glaze - Wax + eventueel een korrel) en weet je niet of de cleaner + korrel daadwerkelijk defecten heeft verwijderd of dat de glaze/wax ze aan het verdoezelen is. :p
Daar heb je helemaal gelijk in! Mijn probleem is dat dit voor mij allemaal nieuw is en ik niet weet of ik het kan en ook leuk blijf vinden (vrouw, ik zeg het maar weer ;)) Dus een machine en veel losse producten die misschien werkeloos in de kast belanden is nog één stapje te ver. Vandaar dat verdoezelen een optie leek...

Ik zou denk ik als polijstmiddel kiezen voor Monello Finale en dan een oranje en een witte handpad. Met de hand oefen je meer kracht uit dan met een machine, dus is de kans groot dat je nog redelijk veel lakdefecten kunt verwijderen. Later kun je dan altijd nog Monello Mezzo aanschaffen als dat nodig mocht blijken. En wanneer je de kleine verpakkingen kiest/koopt, blijft het beheersbaar.
Jij bedoelt 'Monello Raffini Finale Finishing polish' ? Met een oranje en witte handpad. Dus eerst een rondje Finale met met oranje (plus afnemen) en daarna nog een rondje met witte handpad.
En die Raffini Mezzo zou ervoor komen volgens de webshop. Als ik dus nog van alles op de lak zie na de Finale.
Ik ga dit denk ik wel durven. ;) Dankjewel voor je reactie!!

@Anton Jouw reactie zag ik nadat ik het verhaal hierboven uitgetikt had. Ook superbedankt! De Lime prime lite van DDJ had Quantoxx volgens mij ook al ergens genoemd, maar toen was ik nog meer bang voor het woord 'korrel'. o_O Het punt is dat ik verwacht dat er swirls in de lak zitten, ook al zie ik ze zonder het juiste licht niet. Omdat de voorbereiding het belangrijkste is voor een glanzend eindresultaat moet ik wat verzinnen om dat handmatig voor elkaar te krijgen.

De producten die jij noemt voor kunststoffen ga ik bekijken!

Ah... m'n mini motorruimte :cool: Dankjewel voor je uitleg! Hoef ik echt niks af te schermen voor ik de tuinslang erin hang?
 
Als iets in de buurt komt van Trim qua standtijd dan zal het misschien Black WOW zijn. Ik wil het zelf ook al een tijdje kopen, maar het is al lange tijd uitverkocht.
Toevallig vandaag een flesje Solution Finish mogen ontvangen en ken het merk verder niet maar naar verluid zou het 6/8 maanden blijven zitten (met 3/4 zou ik al tevreden zijn) maar goed eerst maar eens zien...
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
@anthon - Met alle respect, maar probeer producten/materialen aan de man te brengen middels een mening en niet een feit. Je geeft halverwege wél aan dat de keuze voor een bepaalde wax/sealant een kwestie van smaak is, maar verder niet.

Ook zijn bepaalde handelingen niet zo vanzelfsprekend als jij ze doet geloven.

Ik citeer een aantal berichten om duidelijkheid te scheppen, niet om jou persoonljk aan te vallen en/of te kwetsen;

Doeken: Dodo, zijn de beste
Qua shampoo absolute topper is de Dodo Supernatural shampoo of de sour enhancing
gloss.
Gyeon heeft leuke glas coatings. Ik ga tot aan de can coat. Ben wat terughoudend met zwaardere vormen.
Je komt NOOIT meer bij de lak, en dat wil je wel i.g.v. nieuwe producten.
De keuze voor een quartz coating zoals de Nanolex Si3D of de Gyeon Mohs is juist om de lak te beschermen tegen defecten middels een harde toegevoegde laag. Met name de Mohs die daadwerkelijk extra dikte toevoegt aan je lakwerk. Dat je niet meer bij je lak kan komen is dus een eigenschap waar je voor kiest. Net als de aqua fobische eigenschappen die erg goed zijn.

De Gyeon trim, hmm wees voorzichtig. Kan goed maar ook fout. En dan ben je zuur. Ziet eruit alsof
de lak loskomt. Ik pak de kunststoffen aan als dit:

-kleien
-meerder coatings van de blue velvet/purple haze.
-acryl spritz erover heen.
als je deze laat doorhechten, dan red mist eroverheen.

Doe dit ca. een ruime halfjaar en gaat prima.
Dat deze coating kan bladderen is voor mij nieuw, dus ik dacht dat dit voor mij een leermomentje was, totdat ik de rest van de reactie las. In feite geef jij ongelakt kunststof meerdere lagen wax, wat tijd nodig heeft om te curen, daarna een spray sealant erover die je ook meteen weer af moet nemen, daarna de Red Mist waarvan ik niet beter weet dat het advies is om deze zeker niet op vers aangebrachte wax te gebruiken.
Uiteindelijk ben je dan wel effe bezig om je kunststof aan te pakken...

En motor ruimte.

-Motor koud laten.
-Met water afspuiten, geen hoge druk.
-In nevelen met Autoglym Engine Cleaner.
-Na ca. 2 min. afspuiten.
-Auto wassen, want alles voor zit onder.
-Na drogen/opwrijven motor wat warm laten draaien.
-Kunststof conditioner nevelen. De 303 AS prot. of
Autoglym Rubber/Vynil care doet wonderen.
-Motor door laten warmen.
Ook bij dit schieten mij dingen te binnen die ik vaker voorbij heb zien komen en dat is dat niet elk motorblok zomaar helemaal nat gespoten mag worden. Doe je dit toch, laat dan de motor draaien en maak alles met beleid nat. Mocht de motor afslaan omdat er ergens water ingelopen is, dan weet je ongeveer waar je moet gaan zoeken.

AutoGlym - Vinyl & Rubber Care gebruik ik ook voor de motorruimte. Ik vernevel alles met beleid in en/of breng dit aan met een applicator, en sluit de motorkap voor een aantal uur. (Ondertussen kan ik andere dingen doen aan de auto) Later check ik de motorruimte of er geen vieze druipers en dergelijke zijn en detail nog een beetje wanneer nodig.


@anthon - Begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer je inzet.

Stiekem vroeg ik me ook af of je wel in het juiste topic reageerde, aangezien je erg veel extra informatie gaf waar Jazzway niet helemaal mee bezig was.


Greetz
 
Toevallig vandaag een flesje Solution Finish mogen ontvangen en ken het merk verder niet maar naar verluid zou het 6/8 maanden blijven zitten (met 3/4 zou ik al tevreden zijn) maar goed eerst maar eens zien...
Ik hou je in de gaten, Ric. :p Ik ben benieuwd.

Is dit trouwens net als de Trim een coating, of een dressing?


Greetz
 
Ik dacht dat na het kleien nog een extra cleanerachtig product nodig was (al dan niet met korrel) alvorens met een glaze en wax/sealant aan de gang te gaan. Dus zolang ik niet handmatig de krassen in de lak kan poetsen hou ik me aan bevolen voor de welk middel dan ook (polish met korrel of fijn polijstmiddel.) Ja, ik ben een schijterd! :poop:
Klopt. Zoals je inmiddels wel begrepen zal hebben, kan je na het kleien een Paint Cleaner gebruiken of Polijsten. Om het nog wat moeilijker te maken, of juist makkelijker; Een Paint Cleaner is eigenlijk een Polijstmiddel zonder korrel. :p

We hebben in dit topic de mogelijkheden besproken voor deze stap. Na het kleien kan je dus een Paint Cleaner gebruiken om de lak chemisch te reinigen of de overtreffende stap; Polijsten. In jouw geval werk je handmatig en zou je kunnen gaan polijsten, maar dat is spieren kweken. Dus vielen we ''terug'' op een Paint Cleaner. Hiermee verwijder je dus geen krassen.

Na een Paint Cleaner konden je de lak gaan voeden met een Glaze. De natuurlijke olien van je lak zijn door levensduur, slijtage, Uv-straling, enzvoorts, verdwenen uit je lak. Met een Glaze voed je de lak weer met olien en word hij transparanter. Hierdoor kijk je, figuurlijk gezien, door een mooi schoon raam naar buiten.(Op je kleurverf)

Hierna bescherm je deze stappen met een wax/sealant/coating/pannenkoekbeslag.

* Wassen
* Kleien
* Paint Cleaner
* Glaze
* Bescherming

De All-in-One producten waar we over spraken, die doen de laatste 3 stappen in één keer! Dat is ook prima, maar je levert naar mijn opinie een beetje in op kwaliteit. Dat is ook weer prima, als je überhaupt niet zoveel kwaliteit zoekt en gewoon de auto wat netter wilt maken/houden. :D

Maar ik blijf een eigenwijze vrouw :rolleyes: En ik wil het toch proberen
Nothing more to say... :p

Jij bedoelt 'Monello Raffini Finale Finishing polish' ? Met een oranje en witte handpad. Dus eerst een rondje Finale met met oranje (plus afnemen) en daarna nog een rondje met witte handpad.
En die Raffini Mezzo zou ervoor komen volgens de webshop. Als ik dus nog van alles op de lak zie na de Finale.
Ik ga dit denk ik wel durven. ;) Dankjewel voor je reactie!!
Monello - Finale is een Finishing polijstmiddel. Dat houd dus in; FIJNE KORREL. Van de Monello-lijn is dit de meest fijne. (Finale - Mezzo - Veloce) Als de Finale écht helemaal niks doet, kan je opschalen naar een grovere. Doet het wel wat, kun je ook nog een keer polijsten. (Leuk he, met het handje :p)


Mijn probleem is dat dit voor mij allemaal nieuw is en ik niet weet of ik het kan en ook leuk blijf vinden (vrouw, ik zeg het maar weer ;)) Dus een machine en veel losse producten die misschien werkeloos in de kast belanden is nog één stapje te ver. Vandaar dat verdoezelen een optie leek...
Logische gedachte, toch? :D


Als je, zoals je aangaf, weinig krassen/swirls ziet, dan zou ik het stappenplan lekker simpel houden. Zo kun je wat proberen en als je denkt ''Oooh, dit is best leuk, de auto word zo wel wat'' dan kun je misschien een keer wat verder gaan als je dat nodig of leuk lijkt.

* Wassen
* Kleien
* Paint Cleaner (Pro Polish op een handpadje)
* Glaze (Dark Hole op een handpadje - Collega van de White Diamond. Doet het nét wat beter op donkere lakken)
* Bescherming (Jouw eigen sealant of Collinite 845/476s/915)

of...

* Wassen
* Kleien
* Polijsten (Finale/Mezzo op een handpadje)-(Je verwijderd verwering, lichte krassen)
* Glaze (Dark Hole op een handpadje - Collega van de White Diamond. Doet het nét wat beter op donkere lakken)
* Bescherming (Jouw eigen sealant of Collinite 845/476s/915)

(Glaze word bij GOED machinaal polijsten eigenlijk overgeslagen. Met polijsten behaal je meer resultaat en zal een glaze weinig tot niks toevoegen. Bij NIET polijsten of handmatig polijsten kan het nog wel betekenis hebben)


Ikvind het tof om te zien dat je niet meteen je eerste bericht plaatst met ''Ik heb een auto, moet mooi worden, HOE DAN??''. Je hebt je al goed verdiept.
Je woont niet bij mij in de buurt, maar collega-detailers zijn altijd welkom om mij te bezoeken en wat te proberen.


Greetz
 

... en € 150 armer. :no_mouth: Dan is die Gyeon Trim die jij voorstelde een koopje. En hoezeer ik CC ook omzet gun, dat is me dat iets teveel voor de raamstijltjes, hahaha.
Maar ik dacht dat Anthon of-of producten voorstelde, totdat ik ze in webshop opzocht.

[QUOTE="Quantoxx, post: 279736, member: 4326"][USER=4539]
Ook bij dit schieten mij dingen te binnen die ik vaker voorbij heb zien komen en dat is dat niet elk motorblok zomaar helemaal nat gespoten mag worden. Doe je dit toch, laat dan de motor draaien en maak alles met beleid nat. Mocht de motor afslaan omdat er ergens water ingelopen is, dan weet je ongeveer waar je moet gaan zoeken.
[/QUOTE]
Ik weet dan helemaal niet waar ik het moet zoeken, anders dan richting de autogarage. Ik stel voor dat ik een foto van onder de motorkap maak voordat ik er ook maar met de tuinslang naar wijs. Hopelijk kan iemand dan meer vertellen. Alternatief is een ritje naar CC van bijna 2 uur om me te laten informeren...

Ook ik wil nog eens extra vermelden dat ik alle hulp van jullie allemaal -als ervaringsdeskundigen- heel erg waardeer!! Zoveel mensen, zoveel ervaringen natuurlijk, dat begrijp ik ook. En ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te beginnen met poetsen (de wishlist bij CC telt al aardig aan), maar ook wij hebben geen geldboom in de tuin. ;) En het gaat om 1 autootje... die weer wel de meest glimmende van de straat moet worden. :grinning:
[/user]
 
Laatst bewerkt:
@Quantoxx "Een paint cleaner is eigenlijk een polijstmiddel zonder korrel." Dankjewel!! Nu snap ik eindelijk het verschil! Die korrels zaten me dwars natuurlijk, want bij korrels denk ik aan schuurpapier. ;)

Jouw voorstel om het simpel te houden lijkt me wel wat. Het wordt de eerste keer voor het complete stappenplan, dus een paintcleaner ipv polijsten is misschien wel zo 'safe'. Vind ik het allemaal leuk en wil ik een stap verder dan kan dat altijd een volgende keer.

* Glaze (Dark Hole op een handpadje - Collega van de White Diamond. Doet het nét wat beter op donkere lakken)
Valt mijn kleur auto niet onder een lichte kleur?

Wederom is mijn dank groot Quantoxx! En als ik de smaak te pakken heb en verder wil dan is het een bezoekje naar jou wel waard.:grinning:

Eerst nu de steenslag aanpakken en dan kan het feest beginnen. Pannenkoeken toe! :p
 
Neeeej joh, Gyeon - Trim is de duurdere optie die dan ook wel dondersgoed werkt, maar je hebt al simpel kunststof-dressing voor een tientje. :D

Ikzelf heb nog nooit de tuinslang in de buurt van mijn 18 jaar oude BMW gehad. Met wat ouwehoeren kom je een eind. :p
Warm water, een ouwe kwast, Brillo-spons, spul voor het kunststof, allesreiniger en een waxje... Beetje mierenneuken, klaar!

01 Before.jpg


02 After.jpg


50-50.jpg



Ooh, ik dacht dat je een ''potloodgijze'' auto had. Maar is meer zilver..?

Stel dat jij, net als mij blijkbaar, kleurenblind zou zijn, dan had het niet hééél veel verschil gemaakt of je voor de Black Hole ging of de White Diamond. In theorie wil je de verloren oliën weer aanvullen en dat doen beide. :p


Heb je voor jezelf nu kunnen bedenken wat je wilt?


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
Ik ben blij dat jij ook 'lang van stof' bent, @Quantoxx, hahaha.
De autokleur heet 'storm silver metallic' en is licht van kleur. Als ie donker was geweest had ik zonder eigenwijs te zijn geweest voor een (Collinite)wax gekozen.

Die motorruimte van jouw BMW is toch mooi geworden zonder tuinslang! Super! Zo ga ik het ook aanpakken.

Ja, ik heb nu de stappen en de producten die daarvoor wil gebruiken duidelijk. Dat dat na ervaring kan veranderen vind ik ook prima, dat zien we dan wel. Het wordt:

* wassen: DDJ born to be mild
- non ferro
* kleien DDJ superfine natural etc + lube
* PB pro polish (handpad)
* PB white diamond (handpad)
* die eigenwijze van schoonzoon verkregen sealant

* tussendoor foto's voor CC forum maken.

Dankjewel!!
 
Ja, gaat goed komen zo. Welke handpads ga je gebruiken?
Omdat je producten zonder korrel gebruikt kun je pads nemen zonder cutting factor.
Ikzelf ben fan van de meguiars gele foam pads, maar daar is niet iedereen het mee eens.
Monello verkoopt dit soort ook, witte foam pads.
De disco Rosso zijn wat groter en steviger.
Voor de pro polish kun je ook microvezel pads gebruiken, maar ik vind deze zelf niet zo fijn werken. Als je de auto meerdere malen met de hand moet bewerken, ga je een zere arm krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway
@mdlange Ik heb nu de Monello Easy Detailing Polishing Hand Pad wit voor de PB pro polish staan, en de Monello Easy Detailing Finishing Handpad zwart voor de glaze. Voor een geschikte sealant/wax handpad ben ik er nog niet uit, de Monello Disco Rosso foampad is niet leverbaar maar zijn grotere broer wel: Monello Del Ufo XL Foam Applicator. Is die geschikt voor de laatste stap?
Over microvezel handpads lees ik ook verschillende berichten, ik denk dat ik begin met foam.
 
Ah, kan ook met de zwarte. Dat is mooi, neem ik er een paar!
Jij bedoelt die kleinere ronde witte? Dat is inderdaad wel handig, ik zat eerst te denken een extra ovale witte te verknippen, maar dat is ook zonde, hahaha.
Dankjewel @mdlange !! Want ik kan wel een lijstje maken, maar zonder pads begin ik er weinig mee. ;) Verder bestel ik ook 2 of 3 setjes (3 st) Monello peluche verde doeken voor het uitpoetsen.
 
Ja die kleine ronde, als je lak gekleid is glijdt hij heel gemakkelijk over de lak en werk je zuiniger mee dan met zo'n grote handpad.

Het is zonde om 2 zwarte hand pads te kopen. Je kunt hem gewoon uitwassen en opnieuw gebruiken voor een ander middel.

Eigenlijk is die witte ook een beetje overbodig, aangezien je alleen een cleaner polish gebruikt. Dit kan ook met de zwarte.

Neem dus gewoon 1 zwarte en 1 a 2 kleine witte ronde.
Of de meguiars gele foam pads. (Nogmaals, ik vind ze super )

Met de het geld dat je hiermee bespaart kun je mooi een flesje Poorboys spray & wipe bestellen. Kun je echt overal voor gebruiken.
Interieur, ruiten, vogelschijt, watervlekken, vingerafdrukken, badkamer enz.
Geloof me, je gaat verslaafd raken aan dit product.

Eerst 2 sets peluche verde lijkt me genoeg. Zijn super doeken, ik gebruik ze ook altijd. Maar probeer ook iets van een ander merk. Bijvoorbeeld 1 hele zachte doek om wax mee af te nemen van gyeon, microfiber madness of dodo juice.
Of een waffle doek, die goed op ruiten werkt.

Je zal toch een beetje je eigen weg moeten vinden in de producten die bij jou passen, dus niet teveel van het zelfde of grootverpakkingen bestellen als je net begint.
 
  • Leuk
Reactions: jazzway