• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Flex-tools

Tonny

Detailing guru
1 mei 2017
318
153
33
Lemmer
Er is hier nog helemaal geen topic van. Ik polijst tegenwoordig draadloos met de flex XFE 15 125.
Nou hebben ze dus een nieuw speeltje in het assortiment kom ik achter. Zat al op een 3 inch draadloos te wachten..
https://www.flex-tools.com/nl-nl/products/pxe-80-108-ec25-set-8/
Wel jammer dat ze niet de 18v accu’s gebruiken. Wel interessant ook met de roterende functie. Eigenlijk gewoon een grotere iBrid.
Maar die gaat er wel komen zodra de geldboom weer bloeit.
 
We hebben de machine niet op demo, ze zijn vrij prijzig en we hebben er heel weinig dus we bewaren ze even voor de verkoop. We hebben wel een korte video gemaakt van de eerste impressie die we binnenkort kunnen posten. Het ziet er veelbelovend uit, met name het snelwisselsysteem is echt geweldig.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Net de vergelijkingssite video gezien van de Flex versus de Rupes, dat koppel systeem lijkt mij geweldig en het oogt solide maar wel jammer dat er een 75mm (zelfde maat als de mini) bp bij zit ipv een 50mm die er bij Rupes dan weer wel bij zit...
Verdomd mooie machine volgens mij.
 
Ik heb het filmpje ook gezien. Die @Dibbuz kan nog goed presenteren ook! :laughing:
Leuk duidelijk filmpje!
De machine ziet er ook wel goed uit vind ik. Dat koppel systeem is inderdaad echt fantastisch, als je het vergelijkt met de Ibrid.
Bij de ibrid ben je zo een paar minuten bezig (Tasje pakken, sleutel pakken, losdraaien, vastdraaien, weer opruimen... Je weet het wel).
 
Ik zit echt in dubbio om hem hier te bestellen de nieuwe kleine Flex, helaas woon ik niet in de buurt om zo even langs te komen zegmaar.

De feeling van een machine is natuurlijk heel belangerijk, vast houden, gevoel van de kwaliteit op bewegende delen etc. Moeilijk moeilijk moeilijk hahah
 
USB stick van Flex , Kwam ik elders tegen
7C9E0C8D-3028-4E59-A324-457C4DF36AF8.jpeg
 
Ik zit echt in dubbio om hem hier te bestellen de nieuwe kleine Flex, helaas woon ik niet in de buurt om zo even langs te komen zegmaar.

De feeling van een machine is natuurlijk heel belangerijk, vast houden, gevoel van de kwaliteit op bewegende delen etc. Moeilijk moeilijk moeilijk hahah
Je kunt hem bestellen. Thuis proberen door even aan te zetten/voelen etc en als hij niet bevalt stuur je hem terug. Heb je alleen het risico dat je verzendkosten kwijt bent als hij niet bevalt.
 
Is er iemand die de flex heeft die misschien kan vertellen welke pads je dan het beste kunt kopen. Welke maat / merk. Had gezien dat volgens de gegevens van Flex zelf de diameter van de pad niet groter mag zijn dan 80mm. Weet niet of dat heel strikt is omdat er dan best wel een aantal pads afvallen. Dan bedoel ik bv een pad van Rupes die schuin uitlopen naar 100mm.
 
Bedankt voor je antwoord.

Bedoelde de flex PXE 80, zie dat ik niet echt duidelijk was in mijn vraagstelling.

Zit me dus af te vragen welke maat / hardheid / merk pads je moet hebben voor de 30, 50 en 70mm backing plate. Welke je dan juist wel of niet excentrisch gebruikt.
 
Tweede poging, hopelijk beter verwoord door mij. :)

Vraag gaat over welke soort pads (harde foam, zachte foam, wol, microfiber) het beste gebruikt kunnen worden op een kleine machine zoals de Flex PXE 80 en de Rupes iBird mini.

Dit omdat op deze machines naast verschillende maten maar altijd relatief kleine maten backing plates ook zowel roterend als excentrisch gebruikt kunnen worden.
Zo zou het misschien zo kunnen zijn dat het geen of weinig toegevoegde waarde heeft om een zachte foampad van 1 inch / 30 mm te roterend te gebruiken. Maar wel bijvoorbeeld een microfiber pad of een harde foampad. Zo ook hoe bv met een 3 inch / 80 mm foampad die je excentrisch gebruikt. Zou een zachte foampad toegevoede waarde hebben of ook alleen een hardere variant.

Kom tot deze vraag omdat je bij de Rupes ibrid mini standaard alleen de twee harde foampad varianten krijgt. Misschien is dat niet voor niks en heeft het alleen zin om hardere pads te gebruiken op deze kleine machines.

Geen idee of iemand dit weet?