• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

FLEX XFE-12 80 MINI RANDOM ORBITAL POLISHER

tembaco

Detailing guru
12 nov 2009
3.305
193
36
Hamont (België)
Zojuist gespot. Mijn vraag aan de CC leden wanneer is deze leverbaar bij jullie?

ab97b9f66023b7b28b567111ca14aeac.png


4bf2b4530f5acadd83651565c922ca02.png


Technical Specifications
Max. polishing pad diameter: 120 mm
Max. back-up pad diameter: 75 mm
Orbit: 12 mm
Orbit rate, no load: 3200-9600 opm 1800-5500 opm
Power input: 700 watt
Power output: 420 watt
Cable length: 4 meter
Weight: 2,1 kg
 
Ben nu zwaar geneigd om een XC 3401 VRG voor het zwaardere werk, een XFE 7-15 150 voor het 'normale' werk en deze XFE 7-12 80 voor het 'fijnere' werk te doen...
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Redelijk gewaagd aan Rupes Mini qua prijs:

Flex XFE 7-12 80 € 361,79 (advies prijs)
Flex XFE 7-12 80 Set € 446,49 (advies prijs)

Rupes LHR75E € 335,00
Rupes LHR75E kit € 385,00
 
Heb ik net een mini gekocht.. Is de flex anders of beter? Of gewoon hetzelfde maar in een andere kleur?
 
Dat is een dure advies prijs. Ik had hem gespot voor €280,-

Is helemaal géén dure advies prijs. Dit is de prijs die de fabrikant eraan hangt omdat dat de machine waard is.

Leveranciers en dealers krijgen een bepaalde korting (variërend van 10 tot 45% op e-gereedchap) en blijkbaar nemen sommige genoegen met 1 euro winst alleen maar om orders te scoren...daar kun je als ondernemer niet van leven.

Ik weet wat de marges zijn o.a. op Rupes. Geloof mij, er blijft weinig aan de strijkstok hangen, zeker met de prijzen zoals ze nu in webshop staan.

Alles is ergens wel goedkoper te vinden op internet ik verbaas me eerlijk gezegd dat er hier openlijk wordt gesproken welke prijs CC moet gaan hanteren onder het mom van: "want anders bestel ik het ergens anders"

Als de machine ergens 10 euro goedkoper is, hecht je dan meer waarde dat ie ergens anders goedkoper is of hecht je meer waarde aan de ontzettend goede service van Carclean?

Ik heb destijds mijn Rupes Mini gekocht bij Carclean, ondanks dat ik deze machine ook via mijn werk had kunnen aanschaffen waar hij zelfs wel 9 hele euro's goedkoper was. Maar ik gun dan liever Carclean de omzet dan m'n eigen werkgever.

Ik heb veel te maken met inkoop,-/verkoopprijzen en marges, ik heb 40 uur per week op m'n werk die soort gezeik over goedkoper op internet, daar is het goedkoper bla bla bla te maken.
* zoekt kots smiley....

p.s. Jeffrey, dit is geen persoonlijke aanval op jou hè, maar gewoon algemeen ;)
 
Laatst bewerkt:
De aan/uit schakelaar is wat lastiger te bedienen dan bij Rupes(mijn mening), het regelen van het toerental zit bij beide wat onhandig achterop.
Voor de rest net waar je voorkeur naar uitgaat en de prijs, want kwalitatief zijn het allebei goede machines.