• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Fo show of QD+

Hey Jasper!

Tja, ligt er ook aan wat je voor eisen stelt aan een detailer. :D

Ik ken van de twee opties alleen de QD+ en in mijn ervaring werkt die net zo goed als bijv. Red Mist, Acrylic Spritz en dergelijke. Deze gebruikte ik ná een wasbeurt om de boel op te frissen, maar voor een meer wetlook-achtige eigenschap gaf ik de voorkeur aan DodoJuice over QD+.

Voor de bescherming deed ik het niet perse, maar was wel een bonus. :D
 
Quick Detailer + toevoegingen of een spraywax. Vind er maar weinig verschil in zitten. Zo is de Acrylic Spritz een spray-sealant, maar verwerkt hetzelfde als de QD+ en Red Mist. Zoals vele merken hun dingetje wel hebben. (Surf City Garage bijv. ook)
 
Hmmm de wetlook spreekt me ook wel aan :)
Denk dat ik daar maar eens een vlesje red mist probeer.
Bewaar ik de QD+ of de Fo show voor de summer detail day ;);)

Bedankt voor de reacties !!
 
De FoShow wordt geadviseerd om op te brengen, even laten zitten en dan uit te buffen omdat er daadwerkelijk wax in zit, een QD heeft deze stap niet nodig.
 
De FoShow kan je ook op een natte auto aanbrengen. Beading eigenschappen van de FoShow zijn geweldig.

QD+ heb ik nog staan, is erg lang geleden dat ik die nog eens heb geprobeerd. Verwerking was normaal en niet moeilijk. Glans, beading en dergelijke kan ik me niet meer herinneren.
 
  • Leuk
Reactions: @Jasper