• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam drukspuit

rickerttt

Detailing rookie
15 nov 2014
2
0
Hallo Allen

Ik zag hier op het forum een oud topic voorbij komen waarbij je gebruik kon maken van een Foam drukspuit aka Gloria FM10.
Mijn vraag welke nu naar boven omt is of je ook gebruik kunt maken van een regulier onkruid/druk-spuit, welke wat goedkoper geprijst zijn en tevens een grotere inhoud hebben ?

alvast bedankt


Groetjes
 
De gloria fm10 heeft een aparte foam nozzle , deze is speciaal ontwikkeld om te foamen.
Wil er 1 met een grotere tank kun je ook kijken naar een fm 50

Gewone gif spuit geeft geen schuim
Heb het geprobeert maar functioneerd niet.
 
Allereerst bedankt voor de snelle service/reactie

De FM50 is nogal prijzig, echter denk ik dat met de fm10 vaak moet worden bijgevuld, misschien hier ook ervaringen mee ?
 
Ik kan mn auto met 1vulling kompleet foamen (ford mustang dus wel een redelijk formaat)
Je moet alleen wel telkens bij pompen, dit is wel een kleine irritatie factor
Als je er 1 gaat kopen kijk dan ff bij de ooster buren amazon of ebay, daar waren ze toen ik hem kocht het goedkoopste.
 
Ik zit zelf ook al wat rond te kijken naar foam opties, met hogedrukspuit werkt wel super mooi, maar ik heb geen hogedrukspuit.
Als ik er 1 aan zou schaffen denk ik zelf dat ik de hogedrukspuit in het begin wel elke keer pak, maar dat je op een gegeven moment hem niet zo snel meer pakt met slangen wanneer je even snel je auto wassen wilt.

Hierdoor zag ik ook al de Gloria FM10 langs komen, ben wel benieuwd of dit hiervoor dan een goede oplossing gaat zijn..
 
Ik heb eventueel een Gloria FM10 voor je te koop. Heb hem 2 keer gebruikt doe er niks meer mee. Gaat hier om het nieuwe type met filtertjes. Filtertjes zitten er niet bij maar kan je voor 5 euro bestellen.

PM voor interesse.

Verder een leuk/handig dingetje voor als je inderdaad niet over een HD beschikt. Doet zijn werk goed.
 
Gloria FM10 werkt echt wel, ik gebruikte het met Valet Pro foamspul en heb het zelfs nog een keer met BTBM gebruikt. Je moet bijpompen maar je krijgt er goed schuim uit. Met 1 keer "opladen van water en produkt" kan ik de hele auto doen. Ik heb hem eventueel te koop omdat ik nu een HD-reiniger heb gekocht. Originele doos en de drie filtertjes (zwart, rood, blauw) zitten erbij.
 
Heb zelf een fm10 en voor een iets grotere auto zou ik toch ook een fm50 aanraden, hopelijk komt carclean ook met de grotere kwazar variant, op kwazar site staan er met div inhouden, 6l lijkt me perfect voor mijn noden dus hopelijk komen deze en bouwt beter druk op en houdt meer vast van wat ik lees.

Fm10 Is idd wel wat bijpompen en hogedruk zal zeker beter zijn maar toch wel vrij deftige voorwas, Tembaco kan wsl beter aangeven of je minder moet pompen met de fm50.
 
Onze auto is niet zo groot dus ik verwacht dat de FM10 voldoende is. Wij hebben ook een Nilfisk hogedrukreiniger, maar dat ding elke keer pakken voor een lichtvervuilde auto is ook zo'n gedoe. En zeker 's winters als de HD binnen staat ivm vorst in de garage, lijkt me zo'n Gloria toch even sneller gepakt. Dat iets meer oppompen is goed voor de spierballen, hahaha.
Het uiteindelijke doel: losweken van ergste vuil zonder auto aan te raken, zal geen verschil maken met een hoge druk of handpomp.