• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Stationaire hoge drukspuit opstelling

M135

Detailing chief
22 nov 2014
257
85
ik zoek advies, tips etc.
Kennen jullie obsessed garage? Ik zoek eigenlijk een opstelling voor een hoge drukspuit aan de muur. 3 eisen:
1) 230V
2) ease of use is erg belangrijk
3) cosmetisch strak

budget is ruim
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
ik zoek advies, tips etc.
Kennen jullie obsessed garage? Ik zoek eigenlijk een opstelling voor een hoge drukspuit aan de muur. 3 eisen:
1) 230V
2) ease of use is erg belangrijk
3) cosmetisch strak

budget is ruim

Ben zelf bezig met een kränzle HD. In een ander draadje ook al over gehad, maar toen uiteindelijk de keuze gemaakt voor een kränzle HD 7/122 TS. Dit is de instap draagbare hd. Van kränzle.
Heb zelf een verlanglijstje gemaakt met de betreffende HD en accessoires. en hier staat nu een offerte voor open.
Ik zal de offerte hier onder delen voor het idee. Genoemde prijzen zijn de standard advies prijzen.

Kränzle Model: HD 7/122 TS Artikel nummer 600030 € 695,00 euro

Accessoires:
Model: M 2000 short Artikel nummer 12492 € 79,50 euro
Model: short regulating nozzle Artikel nummer 132051 € 43,45 euro
spray nozzle =Flat-jet nozzle / stainless steel: Artikelnummer D2503. € 13,63 euro
Model: Foam injector lance Artikel nummer 135303 € 108,95euro
Model: wall bracket (butler) Artikel nummer 41262 € 58,97 euro

Totaal komt deze set op € 999,50 bruto excl. btw

Dit is natuurlijk een lijstje naar mijn zin en zal niet direct aansluiten op jou wensen.
Ze hebben van Kränzle ook complete wand units en haspels etc. Maar die vallen helaas buiten mijn budget.
Hieronder een link naar de brochure van 2021 met al dit moois


Betreft een onthardings installatie heb ik me eigen nog niet echt in verdiept. Maar weet dat er van bijvoorbeeld 3M wel kant en klare oplossingen zijn. Succes met de zoektocht naar de voor jou beste oplossing.
Groete Ruud
 
Heb je een voorbeeld van een kant en klaar wand systeem? Volgens mij is dit allemaal 400V.
Ik zou graag een keer met je bellen. Kan dat? Dit is exact wat ik zo’n beetje zoek
 
De kant en klare oplossing bij Kränzle is inderdaad een 400v oplossing. Anders wordt het een variant zoals mijn voorkeur heeft deze wordt vaak wel als een vast onderdeel gemonteerd staande op een muurbeugel etc. Ik Heb even veder gekeken en bij de Kärcher pro line is er wel een kant en klare oplossing op 230v. Echter kan ik daar in de specificaties niet vinden of deze aantal bar instelbaar is. Overige specificaties zijn wel ruim voldoende. Het gaat om deze machine.


Bellen is niet zo probleem maar ik heb enkel de brochure goed door genomen en zo ben ik tot mijn lijstje gekomen. Als je hele specifieken vragen hebt betreft Kränzle heb ik wel het 06 nummer van een vertegenwoordiger. Deze leveren weer aan meerdere partijen. Enz enz.

Voor de Kärcher zal je zelf naar een verkopende partij opzoek moeten.
Gr.
 
De Kärcher was ik ook al tegengekomen! Ik vind die echter minder mooi.

heb je een plankje gevonden waar de kranzle op kan zoals bij obsessed garage?
 
Hou er bij een vaste opstelling wel rekening mee dat je meer slanglengte nodig hebt, en dus ook meer druk vanwege het drukverlies in de extra slanglengte.
Wel eens ooit ergens gewerkt waar ook een stationaire HD stond met dubbele pompen op 400V, daar was wel een complete kast omheen gebouwd om het geluid te dempen. Wees er bij het vast plaatsen van een HD ook op bedacht dat het geluid via muren en dergelijke goed geleid wordt naar andere delen van het pand. (dus probeer trillingen/geluid te isoleren vóór het de muur in gaat)
 
@M135 zo plankje is of bestellen bij obsessed garage zelf.
Of naar een metaal fabriek zelf gaan en 1 naar jou wensen en maten zelf laten fabriceren. Of zelf iets fabriceren.
Maar is een redelijk recht toe recht aan stukje rvs.
Betreft geluid en trillingen is er zeker een punt. Hier kan je al wel iets van rekening mee houden als je bijvoorbeeld je plankje ophangt in rubbers. (Blad of ophanging) betreft geluid is isolatie natuurlijk een optie eventueel.
De Kränzle welke mijn voorkeur heeft draait ook met minder toeren (1400) hier heb ik wel op gelet omdat er ook machines bij Kranzle zijn die het dubbele draaien en dus ook meer geluid produceren.
 
Kranzle heeft ook complete Wandmodellen met bevestiging wel 400V.
Anders een gewone en monteren op een steun.
R&M catalogus op internet staat alles in wat je nodig hebt
Oprollen bv Haspel teha st14/10 of 20/10
 
De blauwe leiding loopt 10m naar voor en daar hangt een slanghaspel met 15m hdslang en snelkoppelingen.
IMG_20191228_152740.jpg
 

Bijlagen

  • AUTOMATISCHE-HASPEL-MODEL-ST14_10-2105.035.jpg
    AUTOMATISCHE-HASPEL-MODEL-ST14_10-2105.035.jpg
    81,8 KB · Weergaven: 149
Wat ik zie is dat de kranzle 7/122TS gewoon op voorraad is bij de fabrikant. Normaal zou je deze toch snel moeten ontvangen . Succes met het plaatsen
 
@yanneske123 de groothandel waar ik kom is ook dealer van kränzle daar besteld vanwege goede service en korting en die kreeg de respons van levertijd onbekend. Misschien omdat ze nu standard worden geleverd met een d12 koppeling geen idee. Me collega heeft een Kränzle k2160 besteld maar daarvoor gaven ze een levertijd van 2 weken voor. Dus misschien model afhankelijk. Maar hij is besteld dus wacht geduldig af.
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
@M135 ik weet niet in hoeverre je zoektocht al klaar is maar in mijn wegkwijn later-als-ik-groot-ben zoektocht kwam ik er wel achter dat de kranzle 12/130 TS mijn ultieme HD zou zijn: 11 liter per minuut, max werkdruk 130 bar, aangesloten op 230V en het mooiste bij dit alles: 1400rpm motor!

Vooral dit filmpje deed mij overtuigen voor een 1400 toeren apparaat:

 
Hé RoCo,
Dit was ook zeker mijn nummer 1 alleen prijs verschil was te groot vóór mij persoonlijk maar wel een goede aanrader. Voor mij komt de HD Maximaal 1 per week te voorschijn om een auto te wassen. Dus goed was goed zeg maar.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
ik zoek advies, tips etc.
Kennen jullie obsessed garage? Ik zoek eigenlijk een opstelling voor een hoge drukspuit aan de muur. 3 eisen:
1) 230V
2) ease of use is erg belangrijk
3) cosmetisch strak

budget is ruim
Ik heb mijzelf hierin ook al een tijdje in verdiept. Mocht je nog advies zoeken dan kan ik je wel helpen. heb nu een lijst van producten om redelijkerwijze het zelfde te creëren als matt in zijn garage of met een boom pole. Dit heb ik nog niet in praktijk gebracht omdat ik nog een eigen garage zoek maar ik kan het wel met je delen.
 
  • Leuk
Reactions: Diezelke en M135
@M135 ik weet niet in hoeverre je zoektocht al klaar is maar in mijn wegkwijn later-als-ik-groot-ben zoektocht kwam ik er wel achter dat de kranzle 12/130 TS mijn ultieme HD zou zijn: 11 liter per minuut, max werkdruk 130 bar, aangesloten op 230V en het mooiste bij dit alles: 1400rpm motor!

Vooral dit filmpje deed mij overtuigen voor een 1400 toeren apparaat:

Nog niks :)
Overigens zit ik wel in ‘als ik later groot ben’ fase ;)
 
  • Grappig
Reactions: RoCo
Ik heb mijzelf hierin ook al een tijdje in verdiept. Mocht je nog advies zoeken dan kan ik je wel helpen. heb nu een lijst van producten om redelijkerwijze het zelfde te creëren als matt in zijn garage of met een boom pole. Dit heb ik nog niet in praktijk gebracht omdat ik nog een eigen garage zoek maar ik kan het wel met je delen.
@Audibrothers_NL : hoi, zou je me je lijstje kunnen delen ? Ik ben ook op zoek naar een opstelling gelijkaardig aan Obsessed Garage. Alvast bedankt !