• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam-off 2011

Ik heb volgens mij gelezen dat de Magifoam ook bij CC komt, deze wil ik wel eens proberen, bedankt voor de review.
 
Bartjebart zei:
Zo zie ik ook regelmatig topics op DW waar men Hyper Wash als foam gebruikt
Hier ook Hyper bij de foam gedaan met als resultaat een wat dikkere meer compacte schuimlaag die mijns inzien beter reinigt
 
Heb nog een gallon Hyper Wash staan en wil deze gebruiken als pre foam voor een wasbeurt. Wat zou een goede verhouding zijn in de liter fles?
 
Bartjebart zei:
Bilt-Hamber Autofoam
Het is een iets agressiever middel dan SSF, waardoor de waxlaag niet helemaal onaangetast bijft, maar de reinigende kracht is ongekend. Vooral een aanrader als je na je wasbeurt je auto toch al opnieuw in de wax wilt zetten!


Je hebt het veel over de aantasting vd wax; kan je uitleggen waar dat uit blijkt en hoe jij tot die conclusie komt?
 
Voornamelijk door te kijken naar nog aanwezige sheeting en beading na de wasbeurt. Delen van een auto stonden vrij vers in de wax, maar na een wasbeurt waarbij was gefoamd met de Bilthamber foam kwam de beading nooit meer volledig terug. Nou weet ik dat de meeste shampoos beading tijdelijk verminderen om de sheeting te verbeteren i.v.m. afdrogen, maar ook na een tijdje kwam het niet meer terug. Ik weet het; het is geen wetenschappelijk verantwoord onderzoek, maar dat heb ik ook nooit beweerd ;)
Snitser zei:
Heb nog een gallon Hyper Wash staan en wil deze gebruiken als pre foam voor een wasbeurt. Wat zou een goede verhouding zijn in de liter fles?
Ik zou beginnen met ongeveer dezelfde verhouding als bij SSF, dus 2 tot 5cm in de fles en afvullen met water.
 
Super review:)^

Voor mij inmiddels duidelijk welke foam ik ga kopen voor als ik een foamlans in bezit heb. Weet niet of het kan, maar zou het niet een idee zijn om is wat Iron-X soap gel bij de foam in te doen? Misschien reinig je dan ook gelijk heel wat ander vuil mee weg wat anders later nog zou moeten.
 
Zo'n idee is al eerder ergens een keer voorbij gekomen op het forum, Weet niet precies waarom het was. Maar in ieder geval verdun je het met de foamlans sterk, dus is het effect sowieso veel minder.
 
@WouterB / BartjeBart: je verdund het dan idd teveel. De IronX-Soap moet middels vochtige spons ( dus geen natte sopspons ) worden aangebracht en als je gaat foamen dan is de werking weg ( denk ik )
Daarbij denk ik dat op deze wijze de werking / doel van het prodcut omver wordt gehaalt, schuim=zeep / ironx(soap)=anti-ijzerdeeltjes.
 
evdven zei:
Heb je de valetpro foam's al een keer getest
de ph-neutrale versie al wel. Hij schuimt op zich lekker, is wax-veilig en ruikt fris. Maar de reinigende werking was nog niet echt te bespeuren. De combo-versie is een alkalisch schuimmiddel. Ik heb het nog niet getest, maar het zal in ieder geval de waxlaag aantasten. Mijn vermoeden is dat de reinigende werking ervan beter is dan die van de ph-neutrale variant.