• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Autofinesse avalanche foam

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.825
158
Peer
Vandaag de auto nog maar eens gewassen want wat zag die eruit!

Gelijk ook de kans gekregen om mijn tot-vandaag-nog niet gebruikte snow foam genaamd avalanche van autofinesse te gebruiken. Ik lees tal van positieve ervaringen hiervan en was dus benieuwd.
De afgelopen maanden gebruikte ik enkel de foam van Bilt hamber, waar ik ook tevreden over ben.

Volgens de gebruiksaanwijzing dien je 2,5-5cm avalanche toe te voegen in je foam lance, dit kwam uit op 150-300ml op de 1000ml wat mij toch veel leek... Ik gebruikte voor Bilt hamber max. 100ml. Voor de test dan ook maar 100ml gebruikt zodanig ik een correcte vergelijking kon maken.

De foam heeft weinig of geen geur, is transparant.
Tijdens het spuiten van de foam viel mij op dat deze een STUK dikker is dan die van Bilt hamber, de foam bleef ook langer plakken op de auto, wat ik apprecieer. (dit geeft mij wat meer ruimte om bv. de emblemen of grill nog even met een borsteltje te strelen.)
Het afspuiten ging vlot, nam veel vuil mee, wat het wassen met een shampoo nadien alleen maar bevorderd.
Maakt deze foam meer vuil los dan die van Bilt hamber? Ik durf dit niet met zekerheid zeggen al kreeg ik het vermoeden van wel. Zou dit kunnen doordat de foam dikker is en dus langer op het vuil doorweekt waardoor het vuil beter lost?

Ik ben erg te spreken van mijn eerste ervaring met avalanche, de prijs ligt wat hoger dan die van Bilt hamber maar ik vind het echt een topproduct. Ik kan niet wachten tot de volgende poetsbeurt!
 

Bijlagen

  • voor 3.jpg
    voor 3.jpg
    271,4 KB · Weergaven: 0
  • voor 4.jpg
    voor 4.jpg
    221 KB · Weergaven: 0
  • voor 5.jpg
    voor 5.jpg
    254,1 KB · Weergaven: 0
  • voor.jpg
    voor.jpg
    282 KB · Weergaven: 0
  • velg na.jpg
    velg na.jpg
    138,9 KB · Weergaven: 0
  • avalanche.jpg
    avalanche.jpg
    434,4 KB · Weergaven: 0
  • na wax collinite 845 3.jpg
    na wax collinite 845 3.jpg
    373,4 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Hier al lang fan en gebruiker van de avalanche.
Ik gebruik ongeveer 1,5 a 2cm in een liter fles om het ook zo uit te drukken :D. In de winter met zware vervuiling ga ik zelfs tot 2,5cm.
Geen ervaring met Bilt hamber dus daarop kan je geen antwoord geven.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik kan alleen maar begrip hebben voor jouw keuze met deze foam.
Inderdaad, bij mij was het ook eerder 1,5 tot 2cm, naderhand gezien was dit voldoende voor de gradatie aan vuil op mijn wagen.
 
Je kon een mooi vergelijk maken. Moet ook eerdaags een andere keuze maken voor nieuwe aankoop faam. Nu al jaren Monello Artico maar hiervan vind ik de vuil afname wat tegenvallen. Nu was mijn oog gevallen op BH maar hiervan lees ik dat het je wax of sealant aantast. Nu jou verslag gelezen en misschien ook maar de keuze maken van Avallanche.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik had voor mijn aankoop van BH ook gelezen dat de zuurtegraad hoger zou liggen waardoor deze coatings of waxlagen zou aantasten maar dit heb ik nog niet gehad op mijn eigen wagen eerlijk gezegd, ik gebruik dan wel een hogere verdunning dan ze aanraden.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Avalanche is zeker geen slechte foam maar de reiniging is niet erg goed, eerder als onderhoudswas maar niet zo zeer om echte reiniging van te verwachten zoals bv. Auto foam van Bilt hamber wel doet/kan.
 
Het product is bijlange niet slecht en ik ben nog steeds tevreden erover. Maar intussen heb ik tal van andere producten gebruikt en dn moet ik inderdaad de vergelijking maken en vaststellen dat er betere reinigers zijn, die net dat beetje meer vuil verwijderen. Maar als deze veilig zijn voor de LSP is een andere zaak, maar we hebben het nu dan ook puur over het reinigend stukje.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
De Bilthamber wordt niet als veilig gezien voor LSP?
De Avalanche wel toch, reinigt ook goed en zou betere keus zijn voor een foam die veilig is voor wax/coating? Of je een ander alternatief te overwegen (ik gebruik nu Monello en ben niet overtuigd van de reinigende werking)

Mogen Avalanche en Bilthamber gebruikt worden op matte lak?

Thanks!
 
Beide foams zijn veilig voor je LSP. Avalanche schuimt wat beter, maar de reinigende werking is vergelijkbaar.
 
Ik heb de touch-less nog niet gebruikt, maar die andere 2 zou ik allebei aanraden en voor zover ik weet maakt het niet uit of je het op een matte of glanzende lak gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB en AndyVR