• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam voor Gloria Fm10

Dennis84

Detailing chief
27 okt 2014
217
75
40
Sinds afgelopen weekend heb ik een Gloria FM10 in huis. Foamen met 5ml BTBM vond ik persoonlijk niet je van het...
Wil nu een "speciale" foam aanschaffen. Ik zag dat bij de Yellow Snow van Wolf's in de omschijving specifiek een pomp sprayer genoemd.

Aangezien ik best tevreden ben met de Gyeon producten zit ik aan de Gyeon Foam te denken.

Voor de zekerheid: het maakt toch in principe niet uit of je een foam lance of sprayer gebruikt? Wat is hierin jullie ervaring?

Neem aan dat de aangegeven mengverhouding specifiek voor de HD is.....anders wordt het wel erg veel product in de Gloria.....
 
Hee Dennis, heb je een whatsappje gestuurd, je mag van mij wel wat Monello foam proberen.

Ik heb zelf geen ervaring met een foam sprayer, maar ik weet wel dat de mengverhoudingen anders zijn. De mengverhouding wordt denk ik even zoeken. De mengverhouding in de HD wordt naast de vermenging in het reservoir, ook nogmaals vermengd met water wat uit de HD spuit. Je kan er eens een berekening over in gooien, maar het lijkt mij dat de mengverhouding in een foam sprayer een stuk lager moet zijn.

Om het een beetje te verduidelijken; In het reservoir op de HD foamer moet je de foam 1:10 mengen, dit wordt later nog vermengd met water waardoor je uiteindelijk uit de spuitmond misschien nog maar een verhouding hebt van 1:50. Het is dan dus gebruikelijk dat je in de foam sprayer die laatste verhouding gebruikt. Pin me niet vast op de verhoudingen, is puur als voorbeeld. ​
 
  • Leuk
Reactions: Dennis84
Ik heb Gyeon foam en ik vind het niet geweldig. Beading en sheeting was vele malen minder na het gebruik, terwijl het veilig voor wax zou moeten zijn. Gebruik het nu alleen nog als ik toch een nieuwe laag wax aan ga brengen.
 
Quantoxx m'n vraagstelling staat er een beetje lullig. Bedoelde meer of alle soorten foam geschikt zouden zijn voor een pomp sprayer.

Dat een HD met foam lance mooier/beter werkt staat voor mij buiten kijf!
 
Dennis84 ; Mijn antwoord staat er ook lullig bij. Ik weet dat er bij sommige foams heel duidelijk bij staat dat het ook met een drukpomp kan, maar de meeste niet. Ik neem dus ook aan dat het bij de meeste simpelweg niet kan.

Toen ik mij ging verdiepen in Foamen las ik de vele productomschrijvingen van de shampoos, maar ik dacht te herinneren dat er 1 was die geschikt was voor een drukpomp. Zo even From the Back of my Head, zeg maar.

TROUWENS, tijdens het schrijven van deze reactie ook even jouw drukpomp opgezocht. Ik was werkelijk waar verrast door het feit dat je er daadwerkelijk best wel goed schuim mee kan spuiten. WTF!

Als zo'n pompje dat al lukt, zal het misschien met andere shampoos ook wel lukken. Waarschijnlijk wel goed zoeken naar de juiste verhouding, inderdaad.


Greetz
 
Uit de Gloria FM10 komt echt een mooie dikke foam. Dit vertel ik je uit eigen ervaring. Ik foam altijd mijn wielkasten in en dat werkt prima. Een hele auto foamen kan, maar je blijft pompen en dat is niet handig.
 
Ikzelf heb de Gloria FM10 gebruikt met Artico Snow Foam en met PBW Super Slick & Wax...
Het werkt met beide erg goed zolang je maar het 'medium' tuitje gebruikt.
Daarnaast, zoals LB zegt, een hele auto foamen is niet zo handig.
Vaak kan ik maar een halve auto doen met 1 'lading'.
 
Heb zelf alleen nog maar een keer met het zwarte tuitje gebruikt(aanbevolen voor auto's).
5ml BTBM en 1 liter lauw water. Voor mijn gevoel liep het te snel naar beneden...lijkt me dan dat het medium tuitje nog wateriger is.....
 
Ik gebruik de FM10 zelf ook voor de bumper, motorkap, achterkant(diesel) en zijkanten tot onderkant ramen. Dan is die echt leeg! Ik gebruik hem in combinatie met ValetPro Snowfoam combo 2 en daar staat een mengverhouding voor een foamlans en een pompsprayer. Ik dacht iets van 64ml voor de FM10. Ow en ik heb nog niet gemerkt dat het mijn wax lagen stript.
 
Ik heb sinds twee dagen ook de FM10 en omdat ik nog geen foam heb besteld bij Carclean, even uitgeprobeerd met BTBM en zwart tuitje op de FM10.
Dat ging onverwacht goed, geen ultieme schuimlaag maar wel genoeg en functioneel. Ik ga de FM10 gebruiken met 'echte' foam als de auto daarna nog gewassen etc. moet
en om tussendoor alleen te wassen neem ik het mee naar de wasbox en gebruik dan BTBM en spoel het in de wasbox af. Viel me nog enorm mee hoeveel schuim het produceerde
in combinatie met BTBM. Mooi is wel dat je heel goed kan richten op probleemplekken en kiertjes bij rubbers zodat het daar ook shampoo komt.
 
Ik heb vandaag de grote broer binnen gekregen, de FM 50. Morgen ochtend proberen. Uiteraard gaat er niks boven een foamlance + HD maar alleen de FM 10 is al een goed alternatief voor als je geen foamlance hebt. Ow btw ja de grijze/zwarte tuut geeft de meeste foam.
 
Kan me nog steeds niet helemaal bekoren dat ding.......moet erg snel weer pompen en vind de foamlaag (te) snel verdwijnen, met als inherente eigenschap dat het vuil niet lekker wordt meegenomen.

Gebruik 1L lauw/warm water met 10 à 12ml Monello Snow Foam. Met 20ml kon ik al niet meer foamen zo dik was het.

Merk dat de temperatuur van het water erg veel invloed heeft...heet water werkt absoluut niet....

Kan nog niet echt de "perfecte" verhouding vinden.
 
ik heb een fm10 met nog het oude tuitje, 4 viltjes erin en 10mL btbm, mooie schuimlaag, het enige probleem wat ik heb is dat bij het vullen van de fm10 met lauw water er al schuim boven de rand uitkomt, hoe doen jullie dat ? eerst water erin en dan btbm of eerst btbm en dan water ?