• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foam

Robbe De Grave

Detailing trainee
20 jun 2023
31
20
Zichem (België)
Hey iedereen,
Al jaren gebruik ik de Gyeon Foam. Altijd zeer tevreden van geweest.
Nu valt het op dat als het de laatste tijd regent dat er veel saharazand valt en dat dit na 4-5 dagen ingebrand is op de motorkap, de rest van de wagen is niet ingebrand met saharazand en regendruppels.
Heb geen zin om iedere week de auto te gaan polijsten. Qua bescherming zit erop de auto al 1 maand Swissvax Utopia, word wekelijks - 2 wekelijks nagelopen met Gyeon Quick Detailer.
Betreft een zwarte BMW 118i F20.
Nu heb ik vandaag Koch Chemie Active Foam en Koch Chemie Gentle Snow Foam aangekocht.
Donderdag ga ik de auto wassen.
Is dit beter in saharazand te verwijderen dan de Gyeon Foam?
Wat zijn jullie bevindingen/tips
Laat maar komen!
Alvast mercikes :)

Active Foam is vergelijkbaar met Touchless; ik vind Touchless net wat fijner werken persoonlijk, alleen AF ruikt lekkerder.
Touchless en AF hebben wat meer reinigings kracht; deze weekt het vuil net wat beter los, en is in mijn geval, genoeg om het saharazand los te weken.

GSF is identiek aan Gyeon Foam, en is bij mij gedegradeerd tot shampoo omdat ik meer van GSF verwacht had.