• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen- en wassen BMW E90 330i

Thanks. Geen schade gelukkig.
Lang verhaal mbt die gun. Komt van in2detailing (UK) en er zou 'n Nilfisk adapter bij zitten. Maar bleek eentje voor Karcher en de adapter was vrij crappy, dus heb ik bij VVS uiteindelijk (voor €40) 'n andere aansluiting aan m'n Nilfisk slang laten krimpen en een extra adapter aan de gun om t passend te krijgen. Dus is n custom oplossing geworden, maar wel n degelijke.
Meeste andere spullen komen van CC overigens (muv de EGO, de foam en de muurhaspel/HD). Autobrite foamgun ook (en heb ik nu 'omgebouwd' van Nilfisk, naar quick release) maar CC levert tegenwoordig helaas niks meer van Autobrite.
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor. Had ook gekeken voor die swivelgun bij dezelfde leverancier. Tot voor kort hadden ze een volledig pakket omgebouwd voor de Nilfisk (enkel gun). Maar kortgeleden is dat er blijkbaar uitgegaan.. En bieden ze alleen nog de Karcher versie aan.

Voor de foamgun is dat toevallig een m22 aansluiting?
 
kijk even op autochem.nl. Ik ben daar ooit langs gereden omdat ik zeker wilde weten dat alles zou passen (dit was voor een Kranzle) maar volgens mij heeft ie ook alles liggen voor NIlfisk.

On topic: Mooie auto en leuk filmpje!
 
Nilfisk short swivel gun is volgens mij nergens te krijgen. Daarom deze oplossing.
Zo'n click and clean aansluiting is lastig. Daar bestaan geen degelijke adapters voor.
 
Leuk filmpje, maar is het niet de bedoeling om eerst te foamen? De gedachte erachter is toch om vuil los te weken en losliggend vuil niet over de lak te jagen? Dit zakt langzaam mee naar beneden in het schuim.. Pas daarna afspuiten.

Grtz.