Volgende en tevens laatste update in dit topic
Omdat ik de dingen niet graag nodeloos ingewikkeld maak en de eenvoudigste oplossingen vaak de beste blijken ben ik opnieuw begonnen met constructie van het opzetstuk.....
Benodigdheden:
- 1 verfpistool met aangepaste aansluiting voor tuinslang (how-to hieromtrend in post #1 van dit topic)
- 1 perlator (ook bekend als metalen gaasje ) uit een keuken- of badkamerkraan
- 1 of 2 bellenblaasbuisje(s): wie kinderen heeft of er zelf ooit 1 geweest is kent dit vast (alle anderen: zie onderstaande foto
) Ter info: de kids ten huize Virus zijn 13 jaar en dus niet meer geinteresseerd in bellen blazen maw no kids were harmed during this project...
How-to:
- het deksel van het bellenblaaspotje heb je niet nodig, de inhoud ook niet (wegkieperen of eerst bellen van blazen)
- in de bodem van het buisje maak je een opening waar de perlator net in past
- de andere kant past precies op het vernevelstuk van het verfpistool :ja
- 1 buisje werkt prima maar omdat ik het handig vind dat het opzetstuk iets langer is heb ik van een 2de bellenblaasbuisje de bodem volledig verwijderd en dit bevestigd aan het andere buisje (voorlopig heb ik dit met tape gedaan, later ga ik de delen verlijmen)
Foto van de benodigdheden+opzetstuk:
De voordelen tov het vorige opzetstuk op een rijtje:
- constructie is eenvoudiger
- bellenblaasbuisjes zijn goedkoper dan tuinslangonderdelen
- vergeleken met vorige probeersels levert dit verreweg de meeste waterdruk+het beste schuim
- kortom: alle voordelen van de vorige pogingen zonder de nadelen
Foto's van de werking:
Omdat ik aanvoel dat ik de interesse in dit foamgebeuren aan het verliezen ben beschouw ik dit als mijn definitieve versie en het project als afgerond, vandaar dat dit ook de laatste update van mijn kant is.
Ik ben tevreden met de resultaten en heb (naar mijn mening) mijn doel bereikt.
Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor het lezen, reageren en meedenken!
^
Met vriendelijke groeten,
Uw Virus