• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen, welke concentratie gebruiken jullie?

Snitser

Detailing chief
21 mei 2008
1.311
85
Hi,

Welke concentratie foam gebruiken jullie bij het foamen van een auto tijdens een reguliere wasbeurt? Dus slechts reinigen en niet strippen van wax lagen etc.

Ook ben ik nieuwsgierig welke foams er gebruikt worden en wat de ervaringen zijn.

Grt

Gebruik zelf de SSF momenteel, ben hier zeer tevreden over.
Geeft een mooie schuim laag.

Misschien heb je hier nog iets aan.

https://forum.Carclean.com/threads/hoeveel-ssf-bij-het-foamen.952/

https://forum.Carclean.com/threads/verbuik-foamgun.2609/

Bilthamber 1:6, SSF 1:8 (geconcentreerder). Het hoeft er niet uit te zien als scheerschuim :-d

Als de wax wil strippen voor b.v. een detailbeurt zou ik niet de concentratie foam omhoog gooien, maar direct een citrus concentraat shampoo gebruiken KLIK

Heb de liter fles aan mijn foam gun. doe meestal 150ml SSF en dan aanvullen tot 1 liter. Voor het strippen heb ik een aparte literfles met daarin de Ultra Conecntrated Citrush wash van GC. Thnx voor zover

Ik zal de 1:6 verhouding ook eens gaan proberen!
Voorheen vond ik namelijk dat het foam erg waterig was, ondanks dat alles vol open stond.

30-40ml Hyperwash met warm water, 500ml fles en de foamgun op zijn laagste stand.

Vond op op u-pijp een voorbeeld van een zeer mooi schuim: DUW HIER
Daar wordt gebruikt: 3 inches snowfoam + 2 toefjes megs gold class + aangevuld met water

Is niet waterig maar ook geen scheermschuim, wil deze toch echt een keer gaan proberen

Hyper wash 1:10 met warm water. De HD op warm water aansluiten helpt ook een hoop:
mail-1.webp

mail.webp

richardreijnders zei:
Werkt hyperwash beter dan de SSF, gezien het grote prijsverschil?????
Ik wou een keer Hyperwash proberen en dan zit je gelijk aan zo'n grote gallon vast ;-)
Gebruik het ook als velgenshampoo.
Denk dat het niet veel uitmaakt, Hyperwash gebruik je minder maar is wel duurder.