• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Foamen

Heeft Gyeon nog verschillende lijnen ook? Ik schaarde alles gewoon onder 'Gyeon'. Wat is het verschil tussen Q2M en Q2?

Edit: Ik weet dat bijvoorbeeld DDJ verschillende lijnen heeft en de Supernatural producten geen toevoegingen aan geur ofzo hebben.

Nee, dit is volgens mij maar een lijn. Echter valt op dat sprays zoals Cure en Prep Q2M heet en de Mohs of Prime Q2.

Via google merk ik wel dat heel veel andere aanbieders bv Q2 Cure aan bieden maar er Q2M Cure op de fles staat.

Ook die snappen het die niet. Kortom volgens mij is het gewoon 1 lijn hoor. Vraagje voor de CC leden.

De 2 lijnen zijn heel simpel opgebouwd.

Q2 serie is aanbreng/bescherm serie zoals sealant en coatings.
Q2M is de onderhoud serie (M voor Maintenance) zoals schoonmaakmiddelen en shampoo's

• Leuk
Reacties: Soepergrover
Ah, Arie was mij al voor. :P

De reden dat ik dus vroeg onder welke lijn het zat.

Je zou verwachten dat als de foam in de Maintenance lijn zit, dat het milder zou zijn om bestaande bescherming niet te verknallen. Haha.

Ach, hebben we weer wat doen als we hebben zitten spelen met foam. :P

(Morgen de 915 proberen op een zwarte Porsche, bijvoorbeeld)

Greetz

@Istnogferarie - Dat sowieso!

De lak is harder als verwacht, zelfs na een testspot. Gelakt kunststof gaat prima met de DAP (2 hits minimaal) maar het plaatwerk heeft met de BF21 zelfs 2-3 hits nodig. Ook één deur had sticky paint! (Gelukkig was dit één van de laatste panelen die ik deed, anders was ik waarschijnlijk naar huis gerend en gaan huilen)

Maaaaaarr, wat ben ik blij dat ik weer een auto doe waarbij ik klakkeloos met een doek kan wrijven zonder krassen te maken. Wauw!!

Auto finesse Avalance is wel safe..

Gelezen op een ander forum waar ze het uitgebreid getest hebben.

Het feit van Ph-laag pH-hoog te zijn doet er weinig tot niets toe ivm het LSP-safe ( Last Step Protection ) zijn van een product.

Weet niet of ik hier de link mag plaatsen ?

Hmmm.... Da's apart. Dus een hoge/lage pH-waarde is prima, zolang hij maar LSP-safe is? Dat klinkt in theorie mooi, maar juist door afwijkende waardes is het niet meer safe, dacht ik.

Als jij een topic hebt gevonden met feiten, dan mag je die vast wel plaatsen.

Greetz

Ow, heya!

Ik moest effe graven in mijn geheugen, maar volgens mij heb ik het inderdaad al doorgenomen. Het betrof hier een pH-waarde die inderdaad aan de hoge kant is én na verdunning nog steeds hoog is, maar wél LSP-safe. Dit omdat zij aangeven dat een pH-waarde eigenlijk niks zegt over een product, maar het belangrijker is om te weten welke detergenten erin zitten.

Herinner ik mij dat zo goed?

Ik kan mij ook nog heugen dat ik dit een erg lastige situatie vond, want volgens hun verhaal zou het betekenen dat elk pH-neutraal product, dus safe, eigenlijk helemaal niet safe hoeft te zijn omdat er detergenten in kunnen zitten die alsnog schadelijk zijn.

Dan is er dus een verschil tussen ''pH-neutraal'' en los daarvan ''LSP-safe''.

Hoe zie jij dit?

Greetz

Denk niet dat auto finesse een foam op de markt brengt die de wax aantast
Ik gebruik Auto finesse avalanche al lang op mijn auto en ook die van mijn zoon.
En zie dat het geen afbraak doe op de wax.
Ik wax mijn auto met auto finesse Soul (2 wax lagen & Auto Finesse Tough Coat )
en die zit er nu toch wel 10 maanden op en de sheeting is nog altijd goed .
Auto van zoon is met Gyeon Q2 cancoat bewerkt en staat dag en nacht buiten, hier is de sheeting beter moet ik zeggen.

Tja, ik weet het niet. ''Gelukkig'' gebruik ik de foam niet en hoef ik mij er ook geen zorgen over te maken, haha! :P

Vind alleen de kern van het stukkie wel vaag; Ja, het heeft een hoge pH-waarde, maar er zitten geen detergenten in die LSP's aantasten, dus het is juist wél LSP-safe ondanks de hoge pH-waarde.
Dus... pH-neutraal is niet een gegeven waaruit je ka halen dat het LSP-safe is en dat vind ik verwarrend. Bij elk product van alle merken zou dan moeten vermeld worden wat de pH-waarde is én of het LSP-safe is.

Greetz

Mijn gevoel zegt dat een hoge pH-waarde niet veilig kan zijn voor je wax of sealant.

Daarbij denk ik ook dat hoe neutraler de pH-waarde hoe minder de werking..

Ik heb dat hele topic ook doorgenomen, en ik vond het erg interessant. Jammer genoeg reikt mijn kennis van scheikunde niet verder dan VWO6, maar de boodschap ik eruit haalde was was @Quantoxx net heeft samengevat.

Ik vond het wel mooi en ook met uitgebreide testjes, maar als ik naar deze video van Dennis kijk, dan kan ik gewoon niet geloven dat het veilig is voor je wax of sealant. Een coating is wat minder gevoelig denk ik. Hier is na inspuiten en even inwerken met Avalanche al helemaal niks meer over van de beading en sheeting.

• Leuk
Reacties: Istnogferarie
Ik gebruik het ook al lang en ik zeggen na 10 maanden is de wax nog goed , moet bijna niet afdrogen.
Moet u eens doen foamen , is nadien een groot verschil om jou auto te wassen :)