• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To Foamen

Want ik heb een gewone basis shampoo liggen thuis. Niet special voor Foam Sprays. Ik denk niet dat ik het zelvde resultaat zal behalen dan met de bekende SSF.
 
Heb vandaag zo juist geprobeerd met m'en basis shampoo. Dat was een flop :) het schuimde wel... maar ja, in vergelijking met sommige video's was ik toch wel teleurgesteld. Ik zal toch Super Snow Foam proberen. Waar kan ik deze kopen, ik kan hem niet meteen vinden hier op Carclean.com
 
De Kärcher foamnozzle is een leuk apparaat, maar de "echte" foamguns voor de hogedruk zijn echt vele malen beter heb ik gemerkt. Het verschil in dikte van schuim komt met dezelfde mengverhouding door de foamgun. Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid Auto Finesse Snow Foam i.p.v. SSF.
 
Ik ben net in het bezit van een Nilfisk C120 hogedrukreiniger. Ik wil eens experimenteren met de bijgeleverde foamfles. Ik heb gelezen dat de Poorboys SS&S ook als foam gebruikt kan worden. Wie kan mij de mengverhouding hiervan geven?
 
Gebruik zelf de Autobrite HD foamgun op een Nilfisk Hogedrukreiniger met Monello foam, maar opbrengst foam was afgelopen tijd wel erg teruggelopen. Nu gaf de technische dienst van Carclean aan dat het filtertje verstopt was en dus is deze vervangen (na een jaar of 3).
Nu vraag ik me nog af hoe je je foamgun het beste kunt onderhouden om dit te voorkomen. Hoe zou je je foamgun moeten naspoelen?

Doet het weer prima!:

IMG_20160116_1354452_zpspmlcxalx.jpg
 
hoe lang gaat de foam gun van autobrite ongeveer mee? ik ben wat op de sukkel met mijn karcher en zou misschien de foam gun ook eens vernieuwen. hij is van 2010 en soms wekelijks gebruikt :)
 
Ik heb de Autobrite gun nu een jaar en wordt minimaal 5x per week gebruikt. Hij heeft dus al heel wat foam beurtjes gezien. Nog nooit problemen mee gehad of iets geks. Werk er mee op een Kärcher K4.
 
  • Leuk
Reactions: Loxy
Heb ook de Autobrite foam lance een aantal weken, gebruik hem op een Nilfisk E140.
Ben er zeer tevreden mee.
Robuust design, denk dat hij heel lang mee kan.
 
Ik kwam dit tegen op youtube. Nog nooit gezien, iemand ervaring mee? Werkt het goed?
Invoegen met juiste starttijd werkt niet, vanaf 8:05
 
Ja ik bedoel zijn manier van foamen, dus inderdaad lage druk foam spuiten en wassen tegenlijk..
 
Ik heb dit één keer ongeveer zo gedaan ton ik een auto moest wassen die ik gepolijst had en zééééér gevoelige lak had. Ik wilde simpelweg zoveel mogelijk water hebben bij de handschoen om krassen te voorkomen.

Dus in feit spoot ik een shampoo-mengsel direct bij de handchoen i.p.v. met de handschoen dit uit de emmer halen.


Wat ik in het filmpje wel een beetje vaag vond, is dat hij de auto infoamde en niet de auto afspoelde alvorens te gaan wassen. Je weekt dus vuil los, maar spoelt dit niet van de auto voordat je de auto gaat aanraken met je handschoen...


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Sugr_81
Wat ik in het filmpje wel een beetje vaag vond, is dat hij de auto infoamde en niet de auto afspoelde alvorens te gaan wassen. Je weekt dus vuil los, maar spoelt dit niet van de auto voordat je de auto gaat aanraken met je handschoen...

Welk vuil? Deze auto is al schoon voordat het filmpje begint :laughing:.