• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Focus verdiende een nieuwe wax laag

frada

Detailing trainee
2 jul 2011
99
37
53
Na 3 maanden verdiende de focus een nieuwe waxlaag.
De auto eerst gewassen met Meguiars Gold Class Car Wash (met 2 emmers, washandschoen en droogdoek)
Dochterlief kwam ook even helpen.

20110811_1.webp

Vervolgens met de Megs clay set gekeken waar de vervuiling zat.
Enkel de onderkant van de deuren hadden een kleibeurt nodig. Op de andere delen was de vervuiling op de klei verwaarloosbaar.
Dan de auto met aqua dynamic masking tape afgetaped. Dit is voor mij de eerste en laatste keer dat ik deze tape gebruik want bij het verwijderen blijven er op de stukken die warm geworden zijn allemaal lijmresten zitten. }:)w

20110811_3.webp

Na controle enkele (diepere) krasjes tegen gekomen. (helaas geen foto's genomen)
Die heb ik met de pro en een Monello Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad samen met SSR3 verwijderd.
Vervolgens met de dap en een oranje (hex) pad samen met SSR1 de hele auto overlopen.
Dan de zwarte pad met PB black hole hun ding laten doen. 8-)

20110811_4.webp

Dan was het de beurt aan waar het allemaal om te doen was, de Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 mocht er over heen.
Heb hem een half uurtje laten kuren waarna ik hem redelijk goed kon uitpoetsen.
Dan nog even de trims met Black WOW Exterior Trim Restorer weer mooi gemaakt
Dit was het resultaat.

20110812_1.webp

20110812_2.webp

Groetjes
Frank

De Focus staat er weer strak bij! Raar dat er lijmresten achterbleven, ondanks dat het speciale afplaktape is. Waarom had je trouwens de koplampranden niet afgeplakt?

@Serge: Ben ongeveer een 8 uur bezig geweest.
Moet dan wel zeggen dat de velgen "gewoon" gepoetst werden.
Had deze pas met APC en Iron x behandeld.
Aan de binnenkant heb ik nu ook niets gedaan.
Vond het eigenlijk wel vlot gaan maar het bakkie wordt dan ook goed bijgehouden :love

@Paulus: Ja die lijmresten was wel even balen.
Was ook het felste aan de zon zijde dus daar zal het wel iets mee te maken hebben.
Had van alles geprobeerd om de plak terug van de rubbers af te krijgen.
Lukt maar niet ]-0 .
Ten einde raad wasbenzine 8-o genomen.
Beetje op een doekje gedrenkt en de plak verdween als sneeuw voor de zon.
Dan dadelijk met water "geblust" en weer met een propere doek nagedroogt.
Zien er nu weer spik en span uit.
De koplampen heb ik mee gepolijst.
De randen zijn zodanig groot dat ik daar makkelijk met een doekje tussen kan dus vindt het op deze manier sneller gaan.
De rubbers en trims daarentegen zijn allergisch voor het polijstmiddel en die moeten beschermt worden. Volgende keer de tape van carclean eens proberen.

picasso zei:
focus staat er weer prachtig bij , en knap dat je dochtertje ook al mee helpt .:-)^

Dank je wel.
De kids vinden het altijd super om met water te mogen spuiten en voor deze keer mocht het dan ook nog eens op papa's auto :party

frada zei:
Dan de auto met aqua dynamic masking tape afgetaped. Dit is voor mij de eerste en laatste keer dat ik deze tape gebruik want bij het verwijderen blijven er op de stukken die warm geworden zijn allemaal lijmresten zitten. }:)w
Mooi hoor, alleen inderdaad zonde van de tape. Had hem zelf ook net aangeschaf, dus zal maar een beetje oppassen. Werk nu meestal wel uit de zon. Verder al beading-fotootjes van de Collinite Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915? Of ga je me nu zeggen dat het bij jullie nog niet geregend heeft ;-) .

@bc911:
Om eerlijk te zijn moet ik zeggen dat hij nog steeds geen regen gezien heeft.
Hij heeft steeds netjes op tijd onder het droge kunnen staan en gelukkig ook de storm met hagelbuien (zie drama pukkelpop) niet over zich uit gekregen.
Maar ik ben dus ook wel benieuwd hoe de beading gaat worden.
Zal er zeker nog een foto van maken.

Als de foto's vers van vandaag zijn, dan kan er ook wel een hagelbolletje tussen zitten :)

Mooi, en te vergelijken met het resultaat dat ik had. Rij momenteel met een tijdelijke wagen en heb op de motorkap de Collinite 915 en op het dak de PB Natty's Paste Wax Blue. Bij de Collinite trekt het water er volgens mij veel sneller af en laat het relatief weinig druppels achter. Bij de PB wax blijven ze meer staan. Bedankt voor de plaatjes :-)^ .

@Lode: Gelukkig zijn ze niet van vandaag. Mijn karretje stond gelukkig weer binnen. De foto's zijn van tijdens onze vakantie in Oranje stad. Waren in vergelijking met hier één van de weinige druppels die we afgelopen week daar te zien kregen.
Ikke dus dadelijk foto's trekken en dan kijkt iedereen je zo verwonderd aan van wat doet die gekke Belg nu :lol

@BC911: Lekker handig zo een tijdelijke wagen. Kan je eens goed experimenteren :-"
Ben nu benieuwd hoe goed en lang hij de wasbeurten gaat doorstaan.

Schrijf je reactie...