• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Folie waxen?

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Heren,

Ik heb even een paar vragen omtrent mijn volgende detail.
Ik ga dus in het weekend van 1-2 december bij mijn vaste klant in Duitsland een BMW X6M doen.

Dit is een witte BMW, met een carbon gewrapt dak en heeft op de voorbumper en op de sideskirts beschermingsfolie zitten (tegen de steenslag).

Nu is het dus zo dat de kleur van de bumpers/sideskirts (dus waar de folie op zit) vergeeld is.
Is dit nog te behandelen zodat ik die weer net zo wit krijg als de rest van de auto?

De auto heeft vier uitlaten die helemaal zwart zijn, ipv blinkend...beste te behandelen met een cone of met een polijstbal? (Moet die dan nog bestellen namelijk).

En verder zijn de aluminium strips redelijk geoxideerd op het dak, is daar nog iets aan te doen om het schoon te krijgen?

Auto ziet er redelijk bagger uit (heb hem zaterdag eens goed bekeken, toen ik de Corsa klaar had), maar dit word dus een echte uitdaging.

Gr. Sharif

Dat folie zou ik proberen om lichtjes te polijsten, als dat niets wordt kan het nog vervangen worden. Het carbon dak zou ik niet teveel aan doen. Ik denk dat er structuur in de wrap zit daar je wax allemaal tussen blijft zitten. Het doorzichtige folie kun je prima waxen:)

Ik zou even met de masters van CarClean bellen. Die hebben altijd goede raad.

Bij mij op carbon wrap werkte prof polish van poorboys goed. En vervolgens Reload erop en klaar:-b

En succes alvast!

Idd zoals hierboven beschreven:

Poorboys Professional Polish (niet de PP2!)
Eventueel vooraf kleien met een hele milde clay (zoiets als Mothers of de DJ Supernatural) icm pure Poorboys Spray & Wipe.
Afwerken met Reload of....Dodo Juice Supernatural ????

De uitlaten gewoon met de Cone bewerken icm Pro. Polish.

Suc6

Sharif;305100 zei:
Heren,
En verder zijn de aluminium strips redelijk geoxideerd op het dak, is daar nog iets aan te doen om het schoon te krijgen?
Gr. Sharif

Schoon wel, maar weer mooi???
Vaak zijn die lijsten van geanodiseerd aluminium. Pekel en andere rotzooi bijt door die beschermlaag heen en tast het aluminium aan.
Dit materiaal mag volgens mij juist niet glimmen.

Ik heb de eigenaar van het weekend weer eens gesproken tijdens een feest.
De folie gaan we er af halen , heb gekeken, kan je zo van de skirts en voorbumper/achterbumper verwijderen.

Maar auto ziet er slecht uit hoor, krijg ik echt een grote kluif aan.

Ben al een tijdje aan het kijken wat nu het beste is om de uitlaten mee te doen ? Polijstcone of bal? Voor op de accuboormachine aan te sluiten.
Helaas is er op de site van Carclean niks te vinden wat nu leverbaar is (heb het natuurlijk voor het weekend nodig).

Wat kunnen jullie mij aanbevelen? Heeft iemand misschien iets liggen ?

Hallo Ivo,

Hoeveel kost die ?
En is dit een schurende cone met cuttingfactor of eentje om af te werken?

Sharif;306562 zei:
Ik heb de eigenaar van het weekend weer eens gesproken tijdens een feest.
De folie gaan we er af halen , heb gekeken, kan je zo van de skirts en voorbumper/achterbumper verwijderen.
Doe je wel voorzichtig?
Dus niet onder een hoek van 90 of 135 graden los trekken, maar liefst zachtjes en met beleid in tegengestelde richting (180 graden). Hierdoor is de trekkracht veel lager dan onder een andere hoek en is de kans veel kleiner dat je de lak beschadigd.